Bukefalos 28 år!

Katter dumpas utanför ridskola

(SR Skaraborg)
, , Lidköpings ridklubb har blivit rena avstjälpningsplatsen för oönskade katter. Den här veckan dumpades två katter utanför stallet, och det är inte första gången det händer. Susanne Broberg: "Det är djurplågeri" (1:35) Lidköpings ridklubb har blivit rena avstjälpningsplatsen...

Läs mer...
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

Inte första gången och inte enda "drabbade" ridskolan.

Idioterna som lämnar katterna hoppas väl att det skall finnas godhjärtade människor på ridskolorna - och det gör det ju i regel. Men det är lika vedervärdigt ändå
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

hemskt, den ridklubben ligger ju alldeles intill motorvägen med :crazy:människor borde lära sig att ta ansvar för sina djur
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

delvis kl

Riktigt hemskt... Man kan ringa sin kommunens viltvårdare som kan komma ut och skjuta katter på plats. kostar gratis

det kanske är bättre än att det blir vildkattinvasioner... lämna in till katthem är jag mycket skeptisk till... kanske om det är kattungar och sådär men vuxna katter tycker jag man kan avliva, men såklart, vem är jag att bestämma sådant!

ibland önskar man att man kunde ta hand om alla!
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

hemskt, den ridklubben ligger ju alldeles intill motorvägen med :crazy:människor borde lära sig att ta ansvar för sina djur

Finns ingen motorväg i eller i närheten av Lidköping ;)

Men förstår vad du menar, en större väg, 44:an går ungefär 100 m därifrån :)
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

Min äldsta katt är hittad i stallet. Antingen blev hon lämnad av vildkattan som bodde runt stallet eller så var det någon som lämnade henne där, vilket vet vi inte :crazy:
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

Herregud vilka hemska människor! Att så fullkomligt skita i ett djur som man har ansvar för och som är så beroende av sin matte/husse! :(
 
Sv: Katter dumpas utanför ridskola

Varför ska man inte lämna katter till katthem? :confused:

Jag har tagit katter från katthem, och de katthem jag sett drivs av mycket kunnigt folk och katterna får bästa tänkbara vård! Dessutom har de flesta katthem även jourhem, då bor katterna hemma hos någon tills de fått ny husse eller matte.

Att folk sedan skaffar katter lättvindigt och sedan lämnar in dem på katthem när de tröttnat på katten, det är en annan sak! :cool:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 623
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 442
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 968
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp