Bukefalos 28 år!

Katters små egenheter

Sv: Katters små egenheter

Hon älskar att apportera leksaksmöss!

Stjäler gärna grejer ur handväskor och har dille på att springa iväg med mina vantar :p

Apropå apportera... Har en underbar misse som fått för sig att bära sin älsklingsboll som en hund efter att man kastat den. Han studsar med andra ord efter den i full rulle för att sedan komma travandes tillbaka med den i munnen, stolt som en tupp! Att bollen sen är skrikrosa och gör att han ser ut som Rudolf med röda mulen gör inte saken mindre charmig :D

Sen har han en annan rolig grej för sig... Min ulltuss till katt är nämligen väldigt pratglad...och ibland när han sitter i fönstret och får syn på något intressant så börjar han "skälla"! Svansen går som en propeller och så sitter han där och säger bjäff-bjäff-bjäff som en annan chihuahua? :love:
Fruktansvärt kul att bevittna eftersom hela katten studsar i takt med "skällandet", men vart f-n kommer detta ljud ifrån!? Har aldrig varit med om en katt som gör så, är det någon mer som känner igen detta fenomen?
 
Sv: Katters små egenheter

Kia kommer och hämtar oss när deras mat är slut och visar vägen till skålen. Han spottar och fräser åt dom andra två missarna så fort han ser dom när han är inne men inte ute. Han kommer direkt när man öppnar en viss låda med kattgodis i. Han kan även sitta en hel kväll och bara titta och prata med oss.

Knut kommer varje kväll när vi sitter i soffan och vill para sig med min arm, men sambons armar har han aldrig varit på. :crazy:

Klara kommer direkt när man öppnar lådan med fiskmaten och ska ge firrarna mat. Då ska man lägga lite fiskmat till henne på akvarielampan. Hon jamar alltid en gång när hon kommer in så man vet att hon är inne.

Alla kissarna kommer som ett skott om man tar fram skålar i köket och ropar: Kissarna maaat:) Alla dricker bara hundens vatten och aldrig vattnet dom har vid sin mat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 494
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Förlåt, förlåt, förlåt. Men om man ska börja kontakta uppfödare så bör man nog börja med att välja ras. Och trubbnosexperten @dobbis får...
Svar
16
· Visningar
1 381
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp