Bukefalos 28 år!

Kattlåda i blomkrukan

Lipica

Trådstartare
Hej alla kloka kattmänniskor!
Jag har själv ingen katt, dock ett par mycket fina uteblomkrukor, som grannens katt gärna använder som toalett.
Är det någon som vet någon metod att få honom att sluta med detta? Eller är det bara att gilla läget och ta in krukorna för gott?

Jag kan tyvärr inget om katter och deras toalettbehov. Det börjar dock bli lite oävet att kruka om växterna inför våren...
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Lägg lite stenar i dem så att de inte kommer åt att krafsa i jorden vilket är huvudanledningen till att de går i dina krukor. Du kan även testa apelsinskal då katter avskyr citrusfrukter men stenar/grus brukar vara effektivast. :)
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Lägg lite stenar i dem så att de inte kommer åt att krafsa i jorden vilket är huvudanledningen till att de går i dina krukor. Du kan även testa apelsinskal då katter avskyr citrusfrukter men stenar/grus brukar vara effektivast. :)

Tack för svaret! Stenar har jag redan, men dem flyttar han på, han är en listig tiger!
Men jag ska testa med citrus, det har jag aldrig hört talas om ens :) Ska bli spännande att se! :idea:
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Min mor kör med vitpeppar, grannens katt har en förmåga och gå upp och kissa på hennes ytterdörr. Så har strött vitpeppar på trappan, behöver dock göras om när det regnat.
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Curry kan funka, med tanke på kryddtemat. Hemma kör mamma med curry på alla ställen där vi inte vill ha kattskit. Samma som med vitpeppar att den får göras om efter regn dock.
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Ifall du kommer på katten på bar gärning (räcker med att katten är i närheten av krukan) så spruta vatten då den, gärna med en vattenslang.
 
Sv: Kattlåda i blomkrukan

Tack för alla svar, det fungerade kanon med citronskivor (var det jag hade hemma i citrusväg :p ), har inte sett varken katten eller hans spår!

Tusen tack :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 500
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 315
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp