Jaha så psyliumfrön är bra om hon är hård i magen? För vi har nämligen haft problem med det som sagt

Ja Megara är riktigt hård i magen, det blir små kluttar över golvet när hon varit på lådan, så efter tips här av en bukefalist så får hon nu frön på morgonen. Vet inte om de smakar egentligen men för säkerhets skull så får hon Sheba som är extra gott tycker en liten brun katt. Messmör och laktulos kan också ges vid tillfällig hård mage.

Det är bl.a därför jag inte vågar barfa Megara eftersom vissa katter blir hårda i magen av det och hon redan har problem. Att dricka är verkligen a och o för en katt som äter torrisar eftersom de, som de ökendjur de är, får merparten av sitt vätskebehov av bytesdjur och därför har dålig dricksreflex. Så många katter får njurproblem senare i livet pga för koncentrerad urin. Megara har en fontän med porlande vatten, men om det gör att hon dricker mer, vette fasiken.
 
Ja Megara är riktigt hård i magen, det blir små kluttar över golvet när hon varit på lådan, så efter tips här av en bukefalist så får hon nu frön på morgonen. Vet inte om de smakar egentligen men för säkerhets skull så får hon Sheba som är extra gott tycker en liten brun katt. Messmör och laktulos kan också ges vid tillfällig hård mage.

Det är bl.a därför jag inte vågar barfa Megara eftersom vissa katter blir hårda i magen av det och hon redan har problem. Att dricka är verkligen a och o för en katt som äter torrisar eftersom de, som de ökendjur de är, får merparten av sitt vätskebehov av bytesdjur och därför har dålig dricksreflex. Så många katter får njurproblem senare i livet pga för koncentrerad urin. Megara har en fontän med porlande vatten, men om det gör att hon dricker mer, vette fasiken.
Tack, ska försöka med laktulos och de där fröna och testa en vattenfontän och se om det intresserar henne. Alla veterinärer är helt fullbokade🙄
 
Kan du rekommendera någon billig?:)
Jag hade först Neptun vattenfontän från zooplus. Trevlig första men jag tyckte i efterhand att den var svår diskad inuti, många kanter och hörn att komma åt.
Nu har jag i keramik från Miaustore och är kanon nöjd.

Rekommenderar att man skaffar som går att diska i maskinen. :)
 
Jag hade först Neptun vattenfontän från zooplus. Trevlig första men jag tyckte i efterhand att den var svår diskad inuti, många kanter och hörn att komma åt.
Nu har jag i keramik från Miaustore och är kanon nöjd.

Rekommenderar att man skaffar som går att diska i maskinen. :)
Ska kolla in det! Tack så jättemycket för hjälpen
 
Vi har en drinkwell classic som vi haft i flera år alla katter gillar den. Men sen har vi iaf på sommaren flertalet vattenskålar här och var. Min syster katt dricker till exempel bara ur glas 😆 Han är lite udda så att säga.
 
Jag har en 10-liters hink med vatten. Alla tre är överens om att vatren i en skål är mycket godare än vatten i en vanlig skål. Antagligen för att golvdammet virvlar upp i skålen. Jag tror, precis som alla andra, att din katt är frisk men dricker för lite. Söta fröken Vessla spyr upp många sorters köttrika, spannmålsfria torrmatsorter. Kommer upp strax efter hon ätit. Men Mjau tål hon tydligen. Dom får Mjau blötmat också om dom vill, men hon är trött på det nu.
 
Jag har en 10-liters hink med vatten. Alla tre är överens om att vatren i en skål är mycket godare än vatten i en vanlig skål. Antagligen för att golvdammet virvlar upp i skålen. Jag tror, precis som alla andra, att din katt är frisk men dricker för lite. Söta fröken Vessla spyr upp många sorters köttrika, spannmålsfria torrmatsorter. Kommer upp strax efter hon ätit. Men Mjau tål hon tydligen. Dom får Mjau blötmat också om dom vill, men hon är trött på det nu.
Ja det kan jag tänka mig, ska testa vattenfontän och se. Ska också testa annan typ av blötmat för hon verkar ha tröttnat på mjau nu
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 324
Katthälsa Hej! Vi har nyss fått hem en liten katt som är hittekatt sedan några månader tillbaka. Den är mycket mager, och äter extremt lite. Den...
2
Svar
31
· Visningar
1 891
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 064
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 804
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp