Åh, vår tjockis skulle behöva nåt sånt! Hon käkar upp brorsans mat o e rund som en boll, medans han är närmast slank nu förtiden :)
Men han är större, men hon e "liten" o alldeles rund!! :o
 
Nu mera för min kisse Hills z/d. Då hon är allergisk mot katt mat.
Det köper jag hos vetr och ibland har det strullat med leveransen till vet och då har jag köpt vanliga torrisar på Granngården (lantmännen) det jag märker av på henne då är att hon dricker och kissar något fruktansvärt när hon äter vanliga torrisar.
Hon hinner inte få en allergi reaktion på dom dagarna som tur är men kissandet blir jag knäpp på.
:bump:
 
Min erfarenhet av torrfoder är att det blir problem. Alla katter som jag har ställt helt på torrmat får magproblem eller ännumer bekymmer. Nu tror jag att man har anpassat torrmaten betydligt bättre än för 10-20 år sedan. I dagsläget är basen burkmat och den slankare katten får lite extra i form av torrfoder - Iams junior, pga näringsstyrkan (hon tycker dessutom att det är jättesmaskens). Synd bara att pixen är så små. Hon sväljer dom hela och då går man ju miste om torrfodrets stora fördelar, nämligen att tänderna hålls i trim.

Visst är det dyrt med burkmat och det innehåller väldigt mycket vatten, men vem i allsindar köper en filé för 19.90 med 80 % torrsubstans? Eller gurka, you name it. Ska det vara så ska det vara.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
606
Senast: Hazel
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp