Bukefalos 28 år!

Kattmöbel från zooplus?

Smurfoff

Trådstartare
Någon som har erfarenhet att beställa därifrån? Hitta detta klösträdet, är det stabilt?

_dsc9757_7.jpg
 
Har ingen aning om stabiliteten på detta katträd, men det ser verkligen ostabilt ut.
Om jag köpt detta, så skulle jag nog försöka att fästa det i tak eller vägg.
 
Ja det förstår jag med. MEn menar om den endå är ostabil. tänkte om någon hade erfarenhet av de
 
Ingen aning med det specifika klösträdet. Jag har en sådan här och det är stabilt, vickar lite om det är fullt ös medvetslös upp i det, men det skulle aldrig falla. Och då har jag inte satt fast det i taket.

Tipsar annars om detta, som väl lämpar sig till lite mindre katter (ca 3-4 kg) för att de ska kunna leka obehindrat (ta sig igenom hålet under katten på bilden och få plats i huset). Väldigt stabilt! Finns inte på svenska zooplus dock.
 
Lillsyrran: Den du skicka verkade mer stabil! får katterna bra med plats? är till en ragdoll. är kattunge nu men hon växer ju :) trädet går inte vara mer än 58 cm långt och max 50 cm brett då de ska stå på ett ställe i lägenhet. höjden kan vara upp till taket.

Någon som har fler tips? Behöver ej gå upp till taket, men ska vara ganska högt, så katten kan komma ifrån hundarna när den vill. Maxpris 800 kr.
 
Jag har ett Rapunzel. Jättenöjd. Står fritt och kan svaja lite när det blir alldeles för galna hopp och kast men svårt tro det skulle välta. Katterna älskar det, både att klösa på, klättra och leka i och ligga och sova på "platåerna" högst upp.
 
Jag har ett Rapunzel. Jättenöjd. Står fritt och kan svaja lite när det blir alldeles för galna hopp och kast men svårt tro det skulle välta. Katterna älskar det, både att klösa på, klättra och leka i och ligga och sova på "platåerna" högst upp.
Har ett likadant träd och håller med dig till fullo! Tyvärr gick mössen sönder snabbt av vår sabotör till katt :p
 
Har ett likadant träd och håller med dig till fullo! Tyvärr gick mössen sönder snabbt av vår sabotör till katt :p

Mössen dog snabbt här med men var väldigt uppskattade så länge de levde. Jag knyter fast en pipmus där ibland och lyckan är lika stor varje gång då. Ta den, draaaa i snöret tills det endera går av eller man tappar greppet och musen åker iväg med ett tjong när resårsnöret drar ihop sig.
 
Det blir nog en sån som Lillemor länka till. Sen tänkte jag sätta upp hyllor på väggen katten kan klättra på, och för att slippa hundarna när hon vill. Toan kommer också vara kattens område ha barngrind så inte hundarna kommer in.
 
Någon som har erfarenhet att beställa därifrån? Hitta detta klösträdet, är det stabilt?

_dsc9757_7.jpg

Jag köpte ett precis sånt där träd för två år sen. Den ramlade ner dagligen och efter en vecka så vågade inte nån katt hoppa upp i den längre (då var mina katter små, vägde 3-4 kg som en vanlig huskatt) och nu är det isärplockat och ihopbyggt med ett annat klösträd.
Vill du ha ett stabilt träd i motsvarande form så rekommenderar jag Kattens No1! Dyrare, ligger väl på 1500-2000 kr men du har ett träd i toppkvalité som håller betydligt mycket längre än det där!
Tre saker att titta på när man köper träd är:
1. Hur bred är bottenplattan? Ju bredare desto mer stabil. Detta behöver dock inte så bred platta eftersom trädet bara är i en stapel.
2. Hur breda är pelarna? Tror dessa har en diameter på 8 cm, håller inte alls mycket! Satsa på 12-14 cm pelare så har du ett träd som är stabilt!
3. Vill du ha ett golv-till-tak träd så är takfästet A och O. På detta träd är det en lång skruv (säkert 30 cm lång) som ska anpassas mot taket, den skruven böjer sig lätt när katten hoppar upp och ur trädet = trädet går inte att använda efter ett tag eftersom det inte går att få fast i taket!
 
Har blivit lite ändrade planer. tänkte sätta upp hyllor på väggen som katten kan klättra på. och köpa en liten klöspelare att ha på golvet, samt sätta upp en klösbräda på väggen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: escodobe
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: sweep
·
Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 279
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 910
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp