Det ska inte behöva vaccineras med RC årligen. Rekommendationerna i FASS har ändrats. Vart tredje år med RCP är tillräckligt för både pesten och snuvan.

Hon fick RCP för tre år sedan ser jag i hennes pass. Jag vaccinerar henne årligen eftersom det är vad hennes vet säger är vad man ska göra. Var tredje år för pest, varje år för snuva.

Vet att en kull kattungar på ridskolan dog (avlivades då de var så dåliga) p g a kattpest i mitten av 90- talet.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
334
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka