Det ska inte behöva vaccineras med RC årligen. Rekommendationerna i FASS har ändrats. Vart tredje år med RCP är tillräckligt för både pesten och snuvan.


Hon fick RCP för tre år sedan ser jag i hennes pass. Jag vaccinerar henne årligen eftersom det är vad hennes vet säger är vad man ska göra. Var tredje år för pest, varje år för snuva.
 
Vet att en kull kattungar på ridskolan dog (avlivades då de var så dåliga) p g a kattpest i mitten av 90- talet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
601
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
520
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 678
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp