Kattproblem med omplaceringshund

Olika hundraser reagerar olika på olika metoder.
Precis. Endel är sååå duktiga ögontjänare dessutom att de ligger till synes lugnt sålänge den som straffar/har koll/säger till finns i närheten men när hen inte gör det så är det kört för katten. Jag hade lagt ner projektet om jag inte visste att katterna aldrig någonsin skulle kunna hamna i den situationen att hunden i ett obevakat ögonblick fick tag i katten och hur kan man garantera det?

Jag vill inte ha några sådana spänningar mellan mina djur.
 
Absolut att olika hundar behover olika metoder. Min Malle ar mycket "handler soft" och om jag hojer rosten och later arg smalter han ihop i en liten hog, sedan stressar han sig sjuk over att jag blev arg. Jag tror det hant tva ganger under hans liv.

Nar han var pa vag for att satta tanderna i en "tranare" som "tilrattavisade" honom med att dra honom tillbaka i en spar lina rackte det med att jag tog ett steg fram (fran bakom tranaren i fraga), skakade pa huvudet och med en lagmald rost sa, "Leave it". Han avbrot sin framfart och jag kallade in for att beromma.

Min Rottis bryr sig inte sa mycket om vad jag tycker ... Hon vet vad hon vill och bryr sig inte alls forran jag hojer rosten och sager ifran pa skarpen (men det hjalper nar hon jagar en katt. Tack och lov) da hon motvilligt slutar jakten och kollar in med mig.

Nu "tranar" vi inkallning och att stoppa mitt i det roligaste flera ganger i veckan. Varje gang vi tranar skydd ar det kontentan, att sluta med det man vill gora och lyda matte nar man har som roligast. Det ar den basta allmanbildning for hundar man kan tanka sig. :p
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 738
Senast: Elektron
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 069
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp