Bukefalos 28 år!

Kattsäkra kring sadlar

Flåt för lite OT och jag är egentligen ingen hästmänniska alls (förutom att jag var och är en av de som suckar lite efter häst utan att ha någon vana alls :p) men jag blev så nyfiken av den här tråden :angel: Du verkar ju ha en hel del sadlar som är unika (eller tja, annorlunda från de vanliga iallafall), menar då damsadeln osv. Har du bilder på dem? Kanske t.o.m till häst? :o
 
@Asko Jag har tyvärr inga bilder på damsadeln eller skolsadeln online - är i skolan f.n. Skolsadeln är inte färdig, och damsadeln har jag inte lagt ut några på ännu (den passar inte nuvarande hästen) men planerar att göra det efter flytten (för mycket att göra den här veckan).

Här är min westernsadel
dsc_0123_520ba1fc9606ee2a37a9bdbe.jpg


Och distanssadeln (med tillhörande häst ;) )
dsc_0007_527fa9b2ddf2b35723c56396.jpg
 
Har du gjort dem själv??! :eek:
Kopplade liksom inte där, tänkte att det var typ sadlar för referens :o Så snygga och imponerande!
Och kul med en fjording som distanshäst :D
 
Tack! Ja, de där två och skolsadeln har jag gjort. Det är lite därför som jag är rädd om dem (speciellt westernsadeln, som har ett högt affektionsvärde) och ogärna ser några skador på dem.
(Nu smyger vi från ämnet, men hästen kommer troligast inte att tävla distansritt något mer, tyvärr :( . Så numera är han snarare allroundhäst som tränas delvis på distansvis.)
 
Det har nog löst sig helt nu med sadelförvaringen! :banana:
Jag var in i lägenheten idag när jag hämtat nycklarna, och kunde glatt konstatera att det står tre fasta garderober i "vardagsrummet". Två av dem är tomma bortsett från en stång. Jag kollade med hyresvärden när jag hämtade nycklarna; hon missförstod när jag förklarade garderob-konceptet och trodde först att jag skulle borra i väggen genom de fasta garderoberna, och det var inga problem alls (hål som syns, dvs om jag hade en egen garderob som försvinner när jag flyttar, hade jag fått spackla igen dock). Garderoberna är "inbyggda", dvs vägg i vägg med väggen, och alla väggar är i rejäl betong (woopidoo vad kul att borra i..men det är iaf starkt!). Två garderober = får undan alla sadlarna. Plus att det inte är den typ av dörrar som går att peta upp med en tass :p
 
Tack @ungryttare ! Nu är jag på plats i lägenheten och kunde inte längta mer efter kissens ankomst. Sällan har ett beslut känts så rätt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp