Kattsäkra för kommande bäbis!

SandraM

Trådstartare
Jag ska bäbis i Oktober och det är så att jag har en mycket kelen katt som gärna gosar. Det jag tänkte på var spjälsängen, jag är lite rädd att han ska krypa upp och lägga sig på den lille.

Undrar om det finns något fiffigt man kan göra för att känna sig säker!! :)

/ Sandra

Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Tror du att katten kommer krypa igenom spjälorna eller hoppa över kanten och ner i sängen? Ett takhängt myggnät med tyngder i nederkant över sängen så inte katten kan krypa under det? :)

Sv: Kattsäkra för kommande bäbis!

Jag skulle stänga in katten i annat rum när bebisen sover och på natten för säkerhets skull. Så gjorde jag när mina barn var små och vi hade innekatter. Katter kan lägga sig på ansiktet och kväva små spädbarn, det har hänt

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka