Bukefalos 28 år!

Sv: Kattsand

Tack för alla svar!

Jag körde i ännu mer, har nu nästan 20cm i lådan, precis ända upp till kanten. Det luktar faktiskt ingenting nu! Så det var helt klart för lite sand innan. Men jag tycker fortfarande den dammar för mycket.. Kissen med rosa nos är grå i "nosvecken" efter bara något besök i lådan för han krafsar nogsamt i någon minut och då dammar det. Har låtit lådan stå utan huven på nu men det blev inte bättre. Och dessutom drar han ut mängder med sand nu när jag fyllde i så mycket (Såklart). Får nog kika på träpelletsen ändå, vore smidigt för oss som vi bor att kunna Elda upp resterna istället för att slänga i tunnan. Men det låter besvärligt att göra rent hela lådan så ofta. Hur mycket pellets tar man i per gång? Och har ni en låda utan lock då? Läste att det ska finnas en särskild med galler i så urinen hamnar i en våning och bajset i en och man kan städa bara övre lagret övriga dagar? För jag kan inte låta den gå ostädad helt tre dagar. Nu städar jag som sagt två gånger om dagen och det är alltid något att ta bort.
 
Sv: Kattsand

Lådan du tänker på är PeeWee och är anpassad efter träpellets som faller sönder när de blir blöta. Papperspellets faller inte sönder så det är meningslöst med en PeeWee till papper. En helt vanlig plastlåda funkar bra. Jag tycker inte att det är besvärligt med rengöringen. Jag spikar med hett vatten och såpa så det tar två minuter kanske. Skulle tro att jag har knappt 10 l i en stor låda.
 
Sv: Kattsand

Har en Pee weelåda som är i 2 våningar så urin rinner ner och även spånet som blir. Har även en påse i undre lådan så det bara är att plocka upp den och knyta ihop när det är dags att tömma.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 841
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 561
Katthälsa Har tre äldre kastrerade honkatter, en på 18 och två som är 14. Nu vintertid anser de sig vara innekatter och går på låda och jag...
Svar
11
· Visningar
1 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp