Corax

Trådstartare
Som relativt nybliven innekattägare så upptäcker man saker...
som att den skitbra kattsanden fastnar under kissens ludna tassar och dras runt i hela lägenheten. :crazy:
Denna sand är väldigt väldigt finkornig, och fastnar dessutom rätt bra i Tengels nos. Vilket ju inte kan vara vidare bra.

Så jag skulle helt sonika vilja ha tips på bra sand som stannar där den ska, dvs i kattlådan. PM:a min gärna!

Kan ju tillägga att jag har ett kattlådehus. :)

Sv: Kattsand!

Everclean har en som heter Less Tracking, den är lite grövre och skräpar inte riktigt lika mycket.

Annars brukar många lägga en dörrmatta framför lådan, den tar upp en del av sanden från tassarna.

Tack för tipset!
Skall genast kollas upp.

Matta framför lådan har jag redan, men kattrackaren lyckas i alla fall smita iväg med massa sand. Förstår inte hur han bär sig åt. =P

Jag körde med less tracking ett tag men har slutat med det nu. Enda skillnaden mellan den och de finkornigare sorterna var att den grova sanden färdades längre innan den föll av... typ till sängen. :crazy: Men då har jag också en riktigt stor kisse, med stora tassar som har massor med ludd att gömma gruset i. Lilla missan fraktar inget grus alls i jämförelse.

Vad? Hur sjutton kunde den grovkorniga färdas längre än den finkorniga??
Jag har haft Ginger Ultra nu men då har jag problemet med att det hamnar i sängen. :crazy: Fast å andra sidan så är det kanske bättre med små korn i sängen än stora? :o :D

Här är herren som drar runt allt! :love:

{7F5CF235-BA7B-4BDB-B938-5172A854E420}.jpg

Gud vilken söt liten helig birma (för jag antar att det är det) min syster har en sån. Själv har jag bara en "vanlig" hittekatt.

Jag använder sånadär papperspellets, tycker jag funkar jättebra och kommer något utanför är det lättare att sopa bort. Katten hade inga problem att börja använda det. Bra eftersom vi kan slänga det på komposten oxå!

Det är inga problem alls! Den finkorniga lägger sig mellan pälstussarna och trillar loss efter ett fåtal steg. Den grovkorniga lägger sig mellan trampdynorna och kilar fast och lossar inte innan han gjort nåt skutt, eller tvättat sig mellan tårna, eller börjat trampa...

Vilken söt!! :love: :love:

Jag har samma problem som trådskaparen, men det där med dörrmattan lät som en bra idé!!! :bow:
Ska testas!!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hallå alla kattfantaster :D Nu är det så att min älskade katt äntligen ska flytta ner till mig, han har bott med min mamma i...
Svar
9
· Visningar
8 943
Senast: Rufss
·
Övr. Katt Hejsan alla glada katt/djur människor! Jag söker lite råd och tips! Har en norsk skogkatts hona på 5 år och en korsnings hane runt... 2
Svar
29
· Visningar
11 796
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Jag har För två veckor sedan blivit med katt :love: Och, Det här med kattsand, jag blir inte riktigt klok! Pappa fixade sand till lådan... 2
Svar
23
· Visningar
6 176
Senast: sofia77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?