Kattsnack 10

Var soligt på förmiddagen, Paisley satt och skrek vid dörren på balkongen. Nu är det vår, släpp mig ut 😾
Öppnade dörren och hon gick ut, gick ett varv och sen sprang hon in igen, jättekränkt 😂
Svinkallt ute, ska ni ha ihjäl mig ondskefulla människor 😾
Min päls är kall, mina tassar är kalla 😾
Prada satt en bit bort och tittade.
Dumma Paisley, det vet väl alla att man inte går ut om det inte är minst 25 grader varmt 🙄
 
Jag vet att det är en komplimang i hennes värld, men jag kände mig faktiskt ganska förolämpad när Älva började gosa järnet med mina skor så fort jag tagit av mig dem. Så där exalterad så hon till och med välte omkull och låg med magen i vädret samtidigt som hon gned sig mot skorna. Liksom. :meh:
 
Jag hat köpt Liquid snack till katterna. Lina tyckte inte det var något att ha. Toni gillade det.
 
Fick boka tid hos veterinären för Alice nyss. Jag har märkt de sista dagarna att hon har börjat äta upp sin mat långsammare, och nu var det "väldigt mycket" (för att vara henne normalt sett dvs) kvar från tidigare på kvällen.
Jag har haft kvar i tankarna att hålla koll på detta då efter hon fick ta bort en tand så började hon äta upp sin mat på en gång. Jag förstod inte innan att det hade något samband (dvs jag vet inte hur länge hon gick med det), men nu tar jag det som ett tecken på att det är bäst att undersöka det.

Det fick bli en tid på torsdag, lite långt fram i tiden men var upptagen innan dess. (Av tex min egen tid hos tandläkaren 😅) Jag har dock kvar lite smärtstillande från i december när hon fick det mot sin smärta i ena axeln. Jag skulle kunna ge henne lite av den men vågar nog inte riktigt 🤔 och så vet jag inte hur mycket det är kvar i den, inte så mycket iaf.
 
Apropå axeln och godare nyheter! Jag hade hökögon på henne när hon fick sluta med smärtstillandet och tyckte att hon kanske haltade lite grann ett par gånger i början. Men sedan dess har jag inte riktigt sett något liknande, så jag tolkar det som ett gott tecken :up:

Men om de ska operera för att ta bort en tand så kanske de kan passa på att ta en röntgenbild av axeln bara för att se om det är något där i skelettet (för att veta inför framtiden) eller om det var en muskelskada 🤔 skadar inte att fråga iallafall.

Edit: Kanske ta och filma ett filmklipp igen! Jag har kvar filmklippet från när hon haltade, jag skulle kunna ta ett likadant nytt och fråga om de ser något :idea: Jag är inte någon expert på att se hältor trots allt.
 
Ok, kaos. Matte hade sönder Sparkys toa (hon har en sån där med huv och lucka och luckans fästanordning gick sönder).
Sparky har stirrat argt på toan i två dagar nu. Sett ut som att hon käkat citron när hon gått på toa och sedan tittat på toan med avsmak när hon går därifrån.

Trodde hon kunde nöja sig med toan utan lucka ett tag, men tydligen inte :D Så matte ska vara duktig och måtta och sedan gå och köpa en ny. Får väl köpa lite kattgodis också :angel:
Problemet nu är att försöka förklara för Sparky att butikerna liksom inte är öppna just nu...
 
Ok, kaos. Matte hade sönder Sparkys toa (hon har en sån där med huv och lucka och luckans fästanordning gick sönder).
Sparky har stirrat argt på toan i två dagar nu. Sett ut som att hon käkat citron när hon gått på toa och sedan tittat på toan med avsmak när hon går därifrån.

Trodde hon kunde nöja sig med toan utan lucka ett tag, men tydligen inte :D Så matte ska vara duktig och måtta och sedan gå och köpa en ny. Får väl köpa lite kattgodis också :angel:
Problemet nu är att försöka förklara för Sparky att butikerna liksom inte är öppna just nu...
Klart hon är arg, katter om någon har ju integritet, STOR integritet! 😾
 
Ska köpa nya matta till badrummet, hittade denna 😁
Min sambo sa nej ☹️
IMG_20230204_122323.jpg
 
Paisleys uppfödare har en Exotic-kull nu 😍
Finns en helt bedårande hane, får sitta på händerna för att inte skriva till henne 😂
Sambon har sagt att flyttar en katt till in flyttar han ut men jag vet ju att han skulle ge med sig 😁
Däremot vågar jag inte chansa, har en så välfungerande grupp med katter, skulle vara hemskt om de inte skulle trivas ihop, vill ju inte behöva välja bort någon 💔
 
Nu har Alice inte ätit upp sin mat från i natt 😱 något är definitivt på tok! Har tittat och försökt pussla med tider för att få en tidigare tid hos veterinären men lyckas inte, det skulle ändå bli bara en dag tidigare dock...
Hon tjatade inte ens inför sin älskade blötmiddag 😭 men hon åt upp den dock.

Får kanske prova ringa till en annan veterinärmottagning som ligger lite längre bort men om de har någon tid som ligger närmare tiden... Om de nu inte krockar med de tider jag redan har förstås.
 
Nu har Alice inte ätit upp sin mat från i natt 😱 något är definitivt på tok! Har tittat och försökt pussla med tider för att få en tidigare tid hos veterinären men lyckas inte, det skulle ändå bli bara en dag tidigare dock...
Hon tjatade inte ens inför sin älskade blötmiddag 😭 men hon åt upp den dock.

Får kanske prova ringa till en annan veterinärmottagning som ligger lite längre bort men om de har någon tid som ligger närmare tiden... Om de nu inte krockar med de tider jag redan har förstås.
Hur är allmäntilltåndet? Är hon som vanligt annars? Utom att hon inte äter upp..
Hur mycket äter hon upp? Kan hon få för mycket ? =mätt.

Äter hon så skulle jag inte ha sån panik över att försöka byta tid. Är du orolig så ring veterinär och rådfråga.
 
Hur är allmäntilltåndet? Är hon som vanligt annars? Utom att hon inte äter upp..
Hur mycket äter hon upp? Kan hon få för mycket ? =mätt.

Äter hon så skulle jag inte ha sån panik över att försöka byta tid. Är du orolig så ring veterinär och rådfråga.
Ja, hon verkar annars som vanligt. Förutom att hon inte tjatade efter sin blötmiddag, det är verkligen ovanligt :cautious: men när jag frågade om hon ville ha mat så kvittrade hon till svar och skyndade sig lite efter, det är åtminstone rätt normalt.

Jag måttar alltid hur mycket hon ska få av sitt hårda foder och i vanliga fall så äter hon upp allt nästan genast. Så pass att jag lagt leksaker i skålen så att hon ska äta långsammare, fast nu när jag tänker på det så tog jag bort dem för ett tag sedan då jag tyckte att hon åt lite långsammare. Men det handlade om ett par bitar kvar till en början, dock var oftast allt uppätet till nästa måltid. Idag var det plötsligt hälften kvar ungefär (måttat med ögat) innan jag gav henne middagen.

Men hon är lite tjock av sig så hon är inte i någon riskgrupp av att svälta om hon äter mindre de kommande dagarna innan veterinärtiden åtminstone 😅
 
Det är roligt hur olika katterna är. Paisley har alltid hatat dammsugaren och det har inte gått över, hon springer rakt igenom allting för att komma till köksbordet, det är tydligen den enda platsen som är riktigt säker. Kantarell får man istället putta undan med dammsugaren för att han ska flytta sig 😆
Han var å andra sidan så rädd för dörrklockan att vi monterade ner den 🙄
Prada bryr sig inte om något, sover hon vaknar hon varken av dörrklocka eller dammsugare 😁
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 203
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp