Kattsnack 10

Hur gör era katter vid användning av toalåda? På övervåningen står lådorna nära varandra och då använder de den ena till bajs och den andra till kiss. På undervåningen står lådorna långt ifrån varandra och då gör de båda i samma.
 
Hur gör era katter vid användning av toalåda? På övervåningen står lådorna nära varandra och då använder de den ena till bajs och den andra till kiss. På undervåningen står lådorna långt ifrån varandra och då gör de båda i samma.
Har båda i badrummet och de föredrar den ena för både och. Den andra används ibland av ena katten och mest för att kissa i.
 
Hur gör era katter vid användning av toalåda? På övervåningen står lådorna nära varandra och då använder de den ena till bajs och den andra till kiss. På undervåningen står lådorna långt ifrån varandra och då gör de båda i samma.
Har en uppe och en nere, den nere används till 99% den där uppe till 1% Vet inte om det beror på att hon tycker lådan uppe är för liten, ska prova byta ut den till en större.
 
Nybadad och fluffig
 

Bifogade filer

  • 20230205_191236.jpg
    20230205_191236.jpg
    184,4 KB · Visningar: 23
Hur gör era katter vid användning av toalåda? På övervåningen står lådorna nära varandra och då använder de den ena till bajs och den andra till kiss. På undervåningen står lådorna långt ifrån varandra och då gör de båda i samma.
Vi har en uppe och en nere. De använder till 90% den på nedervåningen men jag tror det mest handlar om att dom är där vi är, och vi är mest på nedervåningen. Jag ska dock köpa flera lådor så får se om det blir någon skillnad.
 
Ok jakt efter någon våtfoder som duger har börjat igen... Igår och i morse testade vi två påsar med nånting som tydligen inte gick att äta. De hoppade inte ens ner till skålarna....
 
Kantarell gillar Purina Gourmet gold och Perle. Viktigt dock att byta smak ofta 😁
Dessa åt först whiskas men husse fick för sig att de behövde ha nått de gillade ännu mer... vi hittade en latz variant som slank ner fram till för några veckor sedan nu ratar de ankan och känns onödigt att skänka bort 1/4 av påsarna......
 
Dessa åt först whiskas men husse fick för sig att de behövde ha nått de gillade ännu mer... vi hittade en latz variant som slank ner fram till för några veckor sedan nu ratar de ankan och känns onödigt att skänka bort 1/4 av påsarna......

Latz och Whiskas är skräp enligt Kantarell, måste vara mer fancy än så 😆
Om det inte är whiskas Temptation ❤️
De flesta säljer påsar styckvis, bara köpa ett gäng och testa .
 
Latz och Whiskas är skräp enligt Kantarell, måste vara mer fancy än så 😆
Om det inte är whiskas Temptation ❤️
De flesta säljer påsar styckvis, bara köpa ett gäng och testa .
Jo men där vi tittat var det 12 påsar tror jag på det mesta..... men katthemsföreningen blir glada....
 
Paisley satt i fönstret och tittade på mig och Harry när vi kom tillbaka från promenaden ❤️
Hennes inre vildkatt tror fortfarande att hon vill vara en utekatt 😆
Öppnade på balkongen en stund förut när det var soligt, Kantarell satt där ute en styoch tittade, Paisley sträckte ut huvudet, fortfarande kallt 😾
 
Så, nu har båda katterna fått sin årliga vaccination. Veterinären upptäckte dock att båda katterna är märkta med två chip var. Intressant. Undrar hur det har gått till.

Förra gången jag var och vaccinerade så märkte vetten att chipnumret för Lina var fel och skrev in det han hittade i vaccinationskortet. Men hon hade alltså två chip, precis som Toni.
 
Så, nu har båda katterna fått sin årliga vaccination. Veterinären upptäckte dock att båda katterna är märkta med två chip var. Intressant. Undrar hur det har gått till.

Förra gången jag var och vaccinerade så märkte vetten att chipnumret för Lina var fel och skrev in det han hittade i vaccinationskortet. Men hon hade alltså två chip, precis som Toni.
Undrar om det här innebär att jag måste registrera katterna två gånger hos jordbruksverket?

Edit: Ok. Kollade jordbruksverket. En har ställt en fråga till dem om detta men frågan har inte fått något svar än. Men jag följer frågan.
 
Senast ändrad:
Undrar om det här innebär att jag måste registrera katterna två gånger hos jordbruksverket?

Edit: Ok. Kollade jordbruksverket. En har ställt en fråga till dem om detta men frågan har inte fått något svar än. Men jag följer frågan.
Nej, antagligen kollade de inte eller kunde inte hitta att de var chippade och det är därför de har två. Det räcker att du registrerar dem en gång, däremot vet jag inte om man kan ange bägge chipnumrena vid registreringen.
 
Nej, antagligen kollade de inte eller kunde inte hitta att de var chippade och det är därför de har två. Det räcker att du registrerar dem en gång, däremot vet jag inte om man kan ange bägge chipnumrena vid registreringen.
Om någon av dem försvinner och någon hittar den och kollar om katten är chippad, men läser av fel chip, så går den ju inte att hitta i jordbruksverkets register. Så båda numren behöver ju vara där.
 
Toni har varit ovanligt pratig och mammig idag, efter veterinärbesöket. Jag vet inte alls vad hon vill. Men jag pratar tillbaka och gosar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 203
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp