Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Försöker smyga och klippa klor. Vill inte gÀrna behöva droga ner henne med bonqat igen.

Jag ger alltid Canikur Pro Pasta vid magproblem (bÄde hÄrd och mjuk).

Catmalt Àr ocksÄ bra, om problemet Àr orsakat av hÄrbollar.
Jag trodde att det kunde fÄ motsatt effekt. Att det var bra vid lösmage. Men sÄ Àr det alltsÄ inte?

Jag trodde att det kunde fÄ motsatt effekt. Att det var bra vid lösmage. Men sÄ Àr det alltsÄ inte?
Nej, Canicur Àr bra vid alla typer av magproblem. Jag har alltid en tub hemma och anvÀnder vid behov till bÄde hund och katt.

Jag stressar aldrig upp mig. SÄ lÀnge katten har bra allmÀntillstÄnd avvaktar jag. Ger Canicur, Catmalt och skonkost (vid behov).

Har tidigare Äkt in till veterinÀren för allt, men de gör ÀndÄ ingenting om allmÀntillstÄndet Àr bra.

Diare, förstoppning och krÀkning Àr vanliga Äkommor. SÄ lÀnge allmÀntillstÄndet Àr bra Äker jag inte in till veterinÀren.

Man mÀrker fort om det Àr allvarligt (om nÄgot exempelvis fastnat i tarmen).

SÄ lÀnge katten Àter och dricker sjÀlvmant Äker jag inte in.

Eeek, min försÀkringspremie kommer öka frÄn 273 till 341/mÄnad :crazy:
Klaga inte.
Min katt kostar 362 kr/mÄnaden (IF) och dÄ har jag aldrig varit med henne till veterinÀren (annat Àn för kastrering och vaccination).

Katten Àr 5 Är och jag har aldrig nyttjat försÀkringen.

Det Àr en Sibirisk katt.

Honkatten Àr inte förtjust i att bli borstad men hon fÄr stÄ ut.
Hanen skulle behöva borstas men jag fÄr ju inte komma i nÀrheten.
Ngn har spytt upp hÄr och jag gissar att det Àr han. Baserat pÄ fÀrgen.

Malla med nyrenoverad mun har börjat gnissla tÀnder? NÄn som har nÄn aning om vad det kan vara? Bara 1 v sen hon fick UA pÄ Äterbesöket efter att ha dragit flera tÀnder.
Vi har tid imorgon, sÄklart.

Senast Àndrad:
Det lutar Ät att de mÄste dra en tand till pÄ Malla. Det verkar som att nÄtt har Àndrat lÀge i kÀken (vilket ju kan hÀnda nÀr man drar tÀnder) och nu ser det ut som att en tand i överkÀken gÄr ner i tandköttet i underkÀken. VeterinÀren skulle konsultera tandvet imorgon och Äterkomma med hennes teori.

För Nicke gick den upp frÄn 530 till 607 per mÄnad :crazy: (160 000 i vÄrd, 1500 fast sjÀlvrisk och 15% rörlig)

Jag har ju bara 60,000 vet vÄrd med TR och liv tillagt. Ska nog ta bort liv. 60 var det högsta Folksam erbjöd nÀr jag bytte till dem men har sett att de höjt till 120. De ersÀtter ju bara 75% vilket jag tycker Àr snÄlt. 1800 sjÀlvrisk. Kan inte byta eftersom Megara Àr för gammal, men det enda hon haft Àr en UVI (som gick under försÀkringen) parodontit gör inte det nÀr jag trodde det var TR och de drog tre tÀnder.

Den mentala anspÀnningen för mig att vara kattvakt Àr inte hÀlsosam.
Jag trodde att det var lÀngesen hanen bajsade men nu precis slet honan och fick ut tvÄ jÀttekorvar. SÄ dÄ börjar jag tro att bajsen som lÄg i lÄdan i gÄr Àr hanens. Men den Àr inte lik den som han har gjort tidigare.
Jag orkar inte.

Den mentala anspÀnningen för mig att vara kattvakt Àr inte hÀlsosam.
Jag trodde att det var lÀngesen hanen bajsade men nu precis slet honan och fick ut tvÄ jÀttekorvar. SÄ dÄ börjar jag tro att bajsen som lÄg i lÄdan i gÄr Àr hanens. Men den Àr inte lik den som han har gjort tidigare.
Jag orkar inte.
Kan du köpa kattmalt och ge dem?
Det brukar finnas pÄ vanliga zooaffÀrer, Àven pÄ nÀtet
Det Àr speciellt bra för lÄnghÄriga katter och hjÀlper dem att bli av med hÄret de fÄr i sig nÀr de tvÀttar sig. :)

Kan du köpa kattmalt och ge dem?
Det brukar finnas pÄ vanliga zooaffÀrer, Àven pÄ nÀtet
Det Àr speciellt bra för lÄnghÄriga katter och hjÀlper dem att bli av med hÄret de fÄr i sig nÀr de tvÀttar sig. :)
Fick tips om det av en annan sÄ det ska jag nog prova att göra. Tack.
Fick tips om olivolja men det var tydligen Àckligt sÄ jag fÄr hÀmta en spruta i morgon.

IMG_20250425_084005.webp

Hittade en mattad tova nĂ„gonstans dĂ€r inne pĂ„ magen nĂ€r jag kliade henne igĂ„r.. ska göra ett försök att reda ut eller klippa bort den med sambons hjĂ€lp ikvĂ€ll. GĂ„r det inte fĂ„r rakapparaten Ă„ka fram. Är sĂ„ svĂ„rt att komma Ă„t, sĂ„ himla mycket pĂ€ls. Hon gillar inte att bli borstad eller kammad och Ă€r för lĂ„ng för att jag ska kunna lĂ€gga henne pĂ„ rygg i knĂ€t.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 333
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 248
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 560
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka