Kattsnack 12

Bukefalos 30 år!

Fick ett paket och ställde ner kartongen på golvet till mina så kallade katter.
Prada gick dit, blängde på lådan, på mig och jamade irriterad. Skräp på golvet, städa bort den!
Paisley ignorerade fullständigt, vem bryr sig om en gammal låda?

Vad gulligt!
Min kille lät ibland när han åt i början hos mig, men det var nog mer som varnande läte att det var hans mat....
När han fick ett kalkonpåläggg så fräste han åt saker på bordet tom. :laugh:
De var många katter där han kom ifrån . . .

Nu talar han bara om att han ska bajsa :Dgenom att jama till mig innan.
Hm... Jag visste inte riktigt vilken tråd jag var inne i och blev minst fundersam över hur din pojkvän betedde sig... :D

Var kattvakt här förut som gjorde att Queen förmodligen sträckte sig.

Smulan var på altanen och en kisse sprang på gräset. Bara att jaga alltså så efter syrran. Sedan tvärvänder de och Queen jagar Smulan. De drar in och båda har tjocka svansar.

Efter ett tag aktar sig Queen att stödja på tassen. Men nu några timmar senare har det släppt. Hon haltar inte hon springer obehindrat hon hoppar upp och ner..

Dessa stollar är ta mig sjutton rädda för sig själva.
Hon haltar fortfarande till och från. Men hoppar går i trappor springer som vanligt.

Om två veckor ska vi åka och hälsa på hos en uppfödare som har tre kattungar, varav en som inte är tingad.
Har varit väldigt tveksam till om jag vill ha en kattunge men det här är en vän till Pradas uppfödare med väldigt trevliga katter.
Så jag tänker att vi åker dit och hälsar på, träffar ungar, mamman, pappan och två äldre syskon.

Jag tror att Paisley verkligen skulle uppskatta det, inte första veckan men sen när hon kommer på att man kan busa med den.
Prada leker gärna tafatt men Paisley vill gärna brottas också och det uppskattas inte alls 😅
Paisley var så himla fäst vid Kantarell och jag önskar verkligen att det kan bli så igen ❤️

Har kommit fram till att jag behöver köpa nya kuddar till köksstolarna. De jag redan har är liksom kattens nu och de ligger aldrig på köksstolarna, utan hon brukar släpa in en i datorrummet där hon lägger den bakom min rygg så hon kan sällskapa när jag jobbar hemifrån.
Den andra brukar hon släpa till dörren. Oklart varför för den sitter eller ligger hon aldrig på. Hon kanske vill att den ska gå härifrån? 🤔

Om två veckor ska vi åka och hälsa på hos en uppfödare som har tre kattungar, varav en som inte är tingad.
Har varit väldigt tveksam till om jag vill ha en kattunge men det här är en vän till Pradas uppfödare med väldigt trevliga katter.
Så jag tänker att vi åker dit och hälsar på, träffar ungar, mamman, pappan och två äldre syskon.

Jag tror att Paisley verkligen skulle uppskatta det, inte första veckan men sen när hon kommer på att man kan busa med den.
Prada leker gärna tafatt men Paisley vill gärna brottas också och det uppskattas inte alls 😅
Paisley var så himla fäst vid Kantarell och jag önskar verkligen att det kan bli så igen ❤️
Vad spännande!
Hoppas att det funkar bra om ni bestämmer er för att köpa ännu en misse. 🙂

Jag har börjat kika på att ha katt igen, efter att min närmsta vän konstaterade att det nog går att göra min lilla stuga väldigt passande för en katt trots allt. Hundarna är kattvana sen tidigare och jag har råd med katt. Det gäller mest att hitta rätt katt.

Nu har jag skrivit till tre olika annonsörer på blocket och varit väldigt ärlig med vad jag kan erbjuda för hem. Ägaren till en långhårig hankatt i närheten var positiv men hade andra som skulle kolla på katten också. En annan har inte hunnit svara. Den tredje svarade snabbt och var otroligt positiv, visade sig att katten tidigare bott med hund också så det borde inte bli problem där heller. En lagom gammal hona, långhårig och otroligt söt. Bor kanske 1 timmes resväg härifrån och behöver nytt hem av anledningar som inte låter märkliga alls. Det enda jag inte är förtjust i är namnet, men det kanske går att byta namn på katten till något liknande men bättre om det nu blir aktuellt :p

Jag har börjat kika på att ha katt igen, efter att min närmsta vän konstaterade att det nog går att göra min lilla stuga väldigt passande för en katt trots allt. Hundarna är kattvana sen tidigare och jag har råd med katt. Det gäller mest att hitta rätt katt.

Nu har jag skrivit till tre olika annonsörer på blocket och varit väldigt ärlig med vad jag kan erbjuda för hem. Ägaren till en långhårig hankatt i närheten var positiv men hade andra som skulle kolla på katten också. En annan har inte hunnit svara. Den tredje svarade snabbt och var otroligt positiv, visade sig att katten tidigare bott med hund också så det borde inte bli problem där heller. En lagom gammal hona, långhårig och otroligt söt. Bor kanske 1 timmes resväg härifrån och behöver nytt hem av anledningar som inte låter märkliga alls. Det enda jag inte är förtjust i är namnet, men det kanske går att byta namn på katten till något liknande men bättre om det nu blir aktuellt :p
Köpte en häst som hette "Hilary", hon blev snabbt omdöpt till "Hilly" 🤭 min häst som jag sålde fick ett helt nytt smeknamn när hon såldes, känns helt fel men hästen bryr sig nog inget. En katt kanske lyssnar till sitt namn lite bättre dock? Vi hade dock en hund när jag växte upp som alla kallade ett namn men jag avskydde det så jag hade ett helt annat namn på henne. Hon kunde båda. 😎

Köpte en häst som hette "Hilary", hon blev snabbt omdöpt till "Hilly" 🤭 min häst som jag sålde fick ett helt nytt smeknamn när hon såldes, känns helt fel men hästen bryr sig nog inget. En katt kanske lyssnar till sitt namn lite bättre dock? Vi hade dock en hund när jag växte upp som alla kallade ett namn men jag avskydde det så jag hade ett helt annat namn på henne. Hon kunde båda. 😎
Jo, ofta kan ju hundar både sitt namn och ett eller flera smeknamn, tänker att det beror mest på hur man lär in det. Enklast är kanske om man hittar något liknande, men det kan nog bli svårt i det här fallet :D Det känns iaf som det minst viktiga. Passar katten in här hemma så spelar varken utseende eller namn någon roll.

Vet inte om det ska vara en delvis utekatt? Glöm inte att den lätt får tovor och saker och ting fastnar i pälsen. Vissa katter får dessutom massor med tovor medan andra inte får några alls. Det diffar mycket.

Jo, ofta kan ju hundar både sitt namn och ett eller flera smeknamn, tänker att det beror mest på hur man lär in det. Enklast är kanske om man hittar något liknande, men det kan nog bli svårt i det här fallet :D Det känns iaf som det minst viktiga. Passar katten in här hemma så spelar varken utseende eller namn någon roll.
Samtliga djur som flyttat hit har fått nya namn som jag tycker passat deras personlighet bättre, inte alls likt deras gamla namn. Det har tagit ett tag innan nya namnet "växt fram" men sen har djuren inte haft några problem att känna igen sina namn efter en tid🙂 lycka till med kisse vem som nu kommer flytta in hos er♥️

Så har jag varit och hälsat på katten som behöver nytt hem. Otroligt(!) mysig och söt katt. Det kändes dock som att en del saker inte framkommit riktigt när vi pratat innan, sådant som fick mig lite skeptisk ändå. Inte till katten i sig, utan till hur den ska komma att trivas hos mig. Matte verkar vara fortsatt positiv dock. Får fundera lite på det hela...

På vägen hem pratade jag i telefon med en vän för att bolla lite kring det här med katt. Visade sig att han under dagen pratat med en av sina vänner, som berättat att han vill hitta ett nytt hem till sina två hundvana katter och undrat om jag är intresserad av dem. Känns dumt att inte titta på dem åtminstone, även om jag spontant tänker att de nog är lite för gamla och att jag tänkt mig en katt snarare än två. Men de bor bara 20 min bort, och jag kan åka dit för att fika med min vän. Har träffat den här kattägaren en gång tidigare och han var supertrevlig.

De flesta raskatter har ett söndagsnamn och ett vanligt namn. Megara heter egentligen Stjärnviks Miss Megara. Jag tror @Sel Kimchi också har ett ganska långt söndagsnamn?

De flesta raskatter har ett söndagsnamn och ett vanligt namn. Megara heter egentligen Stjärnviks Miss Megara. Jag tror @Sel Kimchi också har ett ganska långt söndagsnamn?
Precis så är det med hundarna också. Ebrah heter tex kennelnamnet följt av Ebrah Eliana Bint Wesper, och Lily heter kennelnamnet, sedan Odessa Calla Lily. Där har jag dock medvetet valt registreringsnamn där en del av det går att ha just som vardagsnamn :)

Sökte nu på något yngre katter än vad jag tidigare gjort, ner till 1års ålder. Fick fram en fantastiskt vacker katt, en av mina favoritraser, finaste färgen dessutom. En hane som omplaceras av en uppfödare enbart för att honorna han parat gått tomma och han därför är en ganska oduglig avelskatt :p Hundvan han också. Dock okastrerad. Vet inte hur jag ska resonera kring det?

Sökte nu på något yngre katter än vad jag tidigare gjort, ner till 1års ålder. Fick fram en fantastiskt vacker katt, en av mina favoritraser, finaste färgen dessutom. En hane som omplaceras av en uppfödare enbart för att honorna han parat gått tomma och han därför är en ganska oduglig avelskatt :p Hundvan han också. Dock okastrerad. Vet inte hur jag ska resonera kring det?
Det är väl bara att kastrera själv i så fall?

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Blir med katt - vad får vi inte glömma?
  • Rasval
  • Sorgen efter en katt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka