Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
.... Varför verkar Alice dras mot att trampa på mina BRÖST? Asså, jag har ju en hel mjuk mage att trampa på också, det känns bara så awkward när hon MJÖLKtrampar på mina bröst :rofl::rofl::rofl:

(Eller så har hon luskat ut att chansen är större att jag börjar klappa henne om hon trampar på bröstet istället för magen .... Näää :cautious:)
Obs, jag skrev ovan medan hon mjölktrampade rakt ovanpå mitt ena brösts bröstvårta stirrande på mig :cautious::cautious::cautious:
Awkward nivån höjdes till 100% euro dollar
 
Megara är hungrig och därmed helt odräglig, hon käkar kablar på löpande band, klättrar på bokhyllor (och trillar ner) gräver frenetiskt för att komma in i skåp och går fram och tillbaka framför datorn, trampar på tangentbordet och slår mig med tassen och gnager på mig. :meh:
 
Ija är ju 3 kilo tung och hon lyckas alltid stå mitt på bröstvårtan med sina små tassar.
Aaaaj liksom.

När jag kommer hem sover hon oftast så tungt att när jag går in i sovrummet och pratar med henne så rycker hon till och är väldigt nyvaken haha .
 
Olof och Svante är ute på balkongen. Nyss kom en JÄTTEARG Blåmes och satte sig på näträckets överkant. Den var verkligen JÄTTEarg, skrek och snattrade och hade burrat upp fjädrarna på huvudet som en kam.
Olof och Svante sprang in och satte sig i fönstren istället för att spana på den 😂
 
Olof och Svante är ute på balkongen. Nyss kom en JÄTTEARG Blåmes och satte sig på näträckets överkant. Den var verkligen JÄTTEarg, skrek och snattrade och hade burrat upp fjädrarna på huvudet som en kam.
Olof och Svante sprang in och satte sig i fönstren istället för att spana på den 😂

Blåmesar må vara små men de är väldigt ettriga!! :love:':rofl:

Jag pratade med en tjej som jobbat med att ringmärka fåglar och hon sa att blåmesarna vet att det gör ont om de pickar med sin lilla näbb på ens nagelband.
 
Efter en akuttid åt mig själv i morse ska Pip och jag åka på en bokad tid i em och se vad vi ska ha för åtgärder, jag hoppas så att det bara är något enkelt som tandsten och lite inflammerat och inte FORL, stackars min svarta pantern om han inte kan ta mössen längre. 😿
 
Kattkollektivet hälsar unisont att hemarbete är bäst och hoppas deras matte ska vara krasslig minst ett halvår framöver.

(Matte känner efter fyra dagar att det är minst tre för mycket och överväger att börja tala med krukväxterna)
Sparky håller med! Hon är mycket nöjd med att matte är hemma, speciellt när matte tröttnar och pausar. :up: Då blir det ofta lek med dressyrspöt - världens bästa leksak, tydligen :cautious:
 
Megara tycker att det här med en slav hemma är onödigt. Bara någon som tvångsgosar när man bara vill sova fridfullt i solskenet. Mindre portioner mat även om de kommer mer ofta. Bli instängd i köket - idén var att hon skulle vara utestängd. :meh:

Dumma slav har inte ens tid att leka och schasar bort katt från att gnaga på datorskärmen.
 
Megara tycker att det här med en slav hemma är onödigt. Bara någon som tvångsgosar när man bara vill sova fridfullt i solskenet. Mindre portioner mat även om de kommer mer ofta. Bli instängd i köket - idén var att hon skulle vara utestängd. :meh:

Dumma slav har inte ens tid att leka och schasar bort katt från att gnaga på datorskärmen.

Megara är inte riktigt som andra katter :laugh:
 
Skönhetsmissen har vaknat och klättrat fram ur garderoben. En inspektionsrunda följer i lägenheten. Lite snatter här och där under bord och stolar. Titta i fönstret. Kolla matskålen. En nogsam stretching på vardagsrumsmattan men hela kattkroppen spänd i en båge. Gäsp. ´iuyäää´ Hoppar upp i soffan.

Tja. Från den ena viloplatsen till nästa. Det är ju bra att hon tar ansvar för att kolla efter inbrottsflugor och andra möjliga gangsters innan hon påbörjar nästa tupplur i alla fall. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
350
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 168
Senast: Mineur
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp