Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon har det gått två veckor och senast igår fick jag en sån där gråtattack igen för det känns så overkligt att Pipis inte finns här längre. :( :heart

Jag förstår dig, jag tror nog aldrig jag kommer att kunna tänka på Nikita utan det där hugget i hjärtat och tårar 😿. Men det klokaste jag gjorde var att Megara flyttade hem till mig så snart efter även om det då kändes som ett enormt svek mot Nikita då.

Är evigt tacksam min vän som drev på att jag måste skaffa en ny katt så snart som möjligt.
 
D80AD4C9-A165-4A2B-A022-EFA0D91F842A.jpeg
Idag är det två månader sen min Sune fick somna in. ❤
Och idag blev det klart att den här lilla sötnosen får flytta hem till mig om 6 veckor. 😻
Det blev för tomt utan katt.
 
Bokat seniorkontroll för Tuva. Passar på när vi ändå ska på återbesök för att kolla hur veterinären tycker att hyposensibiliseringen funkar. Vi ser skillnad på hur mycket klåda hon har, så det verkar ju funka bra.

Önskar jag hade något godis att ge henne efter varje spruta. Hon får lite extra torrfoder, men godis hade känts bättre för mig. Tror inte att hon bryr sig egentligen, bara hon får något ätbart.
 
Bokat seniorkontroll för Tuva. Passar på när vi ändå ska på återbesök för att kolla hur veterinären tycker att hyposensibiliseringen funkar. Vi ser skillnad på hur mycket klåda hon har, så det verkar ju funka bra.

Önskar jag hade något godis att ge henne efter varje spruta. Hon får lite extra torrfoder, men godis hade känts bättre för mig. Tror inte att hon bryr sig egentligen, bara hon får något ätbart.

Hur länge har ni kört med hyposensibilisering nu?
 
Ja, men det kan precis lika gärna vara slumpen. Jag upplever att det hjälper men det går inte säga att det gör det förrän om ca sex månader tidigast.

Nej var just därför jag var nyfiken på hur länge du gett iom att du tyckte det såg bättre ut. Jag har ju gett sen I februari men ser ingen direkt skillnad. Men här går det ju helt klart i perioder även helt utan behandling så blir extra svårt att veta. Nyligen adderat redonyl med
 
Skönhetsmissen är missnöjd. Hon har klampat omkring med alla sina 3,4 kilo och blängt omkring sig nästan trettio minuter.

Hon fick lyxmat idag, uppe i sitt träd, nästan en hel portion SHEBA laxpaté att gona sig med medan Brunetten fick en mindre bit paté och distraktionskel i köket. Skillnaden denna gång var att S lyckades kladda ned halva sin fårfäll med SHEBA - utvält, halvtuggat, trampat på, grävt.

Fårfällen är nu skakad, lätt avsköljd, och hänger på tork ut genom fönstret. S stirrar på den. Stirrar på sitt träd som är naket, avklätt, fårskinnslöst. Här gör man en ansträngning för att spara lite paté inför framtida behov och gräver ned ett par ordentliga munfullar i fårskinnet, och vad händer? En ondsint person rensar bort det? Vilket skamlöst slöseri! :rage:
 
Megara är ljudlös särskilt när jag är i köket så jag snubblar över henne och en gång faktiskt råkade sparka till henne :cry:😿 Det blev otroligt mycket gos och tröst och godis.

Sedan kan hon låta som en jäkla elefant så jag flyger ur stolen och tror att nu har hon rivit bokhyllor. Hur hon lyckas föra så mycket oväsen utan att välta något är mer än jag fattar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
973
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
426
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 565
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp