Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog en promenad idag. Toni bestämde sig för att haka på och följde med hela vägen. När vi var som längst hemifrån blev hon lite orolig och jamade, men hem kom vi. Det kostade på att vara ute på äventyr. Toni la sig pladask på golvet när vi kom hem.

IMG_20220206_124329.jpg
 
Lille Skrutt är helt hopplös, eller hoppfull, beroende på hur man ser det. Så fort jag sätter mig i soffan så slänger han sig upp runt halsen på mig, om jag hunnit klä på mig vore det en sak, men när jag bara sitter i handduken är det lite för mycket naken hud och små klor även om de är klippta.
 
Lille Skrutt är helt hopplös, eller hoppfull, beroende på hur man ser det. Så fort jag sätter mig i soffan så slänger han sig upp runt halsen på mig, om jag hunnit klä på mig vore det en sak, men när jag bara sitter i handduken är det lite för mycket naken hud och små klor även om de är klippta.
Badrock :up:
 
Ibland går det sådär med kattlogistiken.
Räven och Otto går ju inte ihop. Så de är alltid i skilda rum. Räven är ute rätt mycket och brukar komma hem på kvällen. igår kväll så kom han hem och Otto vavr nånstans i huset så jag tänkte att jag stänger in Räven i sovrummet med Kyra. Innan jag stänger dörren så kollar jag överallt så att Otto inte råkar befinna sig i samma rum. Två minuter senare kommer hörs vrålen från katterna och tro på fan - Otto hade gömt sig i sovrummet och nu var det kattslagsmål (eller lät i allafall så) jag går in och bryter genom att lyfta upp Otto i nackskinnet (lite förvånad över att inte få så mycket som ett pyttelitet hål efter nån klo eller tand så det är nog mest snack och lite verkstad i i bråkandet egentligen). Ott får gå till ssitt rum och bli där. Efter tvgå timmar undrar jag var lilla Stina är? Instängd hos Otto såklart - tur att hon vet vem som bestämmer av dom två i allafll
 
Prada är en väldigt känslig katt och Paisleys kastrering rubbade hennes cirklar totalt 😅
Först var hon borta en hel dag, när hon kom hem var hon konstig och hade tratt på sig!
Det är först nu efter två veckor som Prada har återhämtat sig. Hon har ätit och druckit, annars har hon bara legat på sin bräda, hennes mest trygga plats. Kollat in i sovrummet och gått ett varv i vardagsrummet men inte velat vara i varken soffa eller säng.

Paisley var sig själv så fort tratten kom av 😁 Hon är inte så brydd och inte i närheten av lika känslig som Prada ❤️
 
Lite irriterat på ett ställe i munnen och ett stygn som har släppt. Smärtstillande i 8 dagar och förhoppningsvis hinner det läka under den tiden. Tog nya prover på lite allt möjligt som vi ska få svar på innan helgen.
 
Mini har lärt sig att när man trycker ner handtaget på ytterdörren kommer man ut :rage: han hoppar på det.

Insåg det förut när jag skulle hämta dottern på förskolan. Brukar inte låsa dörren. Bara kolla så att den är stängd ordentligt. Gissa om jag blev förvånad när jag av en slump vänder mig om och ser en randig lite katt komma gåendes efter mig. När jag insåg vilken katt det var fick jag såklart lite halvpanik. Tur han är van vid att vara ute med sele så var bara att ta upp, gå hem, skicka in katten och låsa dörren.

Ertappade han sen också med att febrilt försöka ta sig ut genom att hoppa upp mot handtaget flertalet gånger. Smarta kattskrälle!
 
Mini har lärt sig att när man trycker ner handtaget på ytterdörren kommer man ut :rage: han hoppar på det.

Insåg det förut när jag skulle hämta dottern på förskolan. Brukar inte låsa dörren. Bara kolla så att den är stängd ordentligt. Gissa om jag blev förvånad när jag av en slump vänder mig om och ser en randig lite katt komma gåendes efter mig. När jag insåg vilken katt det var fick jag såklart lite halvpanik. Tur han är van vid att vara ute med sele så var bara att ta upp, gå hem, skicka in katten och låsa dörren.

Ertappade han sen också med att febrilt försöka ta sig ut genom att hoppa upp mot handtaget flertalet gånger. Smarta kattskrälle!

Vet folk med burmor som har fått skruva om dörrhandtagen så man öppnar uppåt annars öppnar katterna dörrar man vill hålla stängda, inklusive ytterdörren.
 
Det är lite kaos här hemma. Eftersom burkarna är små och hon fick dem med kortare mellanrum har vi nu tappat rutinerna för vanlig mat. Jag glömmer bort om hon redan fått fått mat och eftersom hon uppenbarligen inte fått det (säger hon bestämt), så tar jag det säkra för det osäkra så hon alltid har något i magen, och hon får mat. Måste börja skriva upp när det ska serveras och redan har serverats.
Det är enkelt. Sätt fram de småburkar hon ska, eller ta en tuchpenna och skriv må, ti, on, to... på dom.
 
Vet folk med burmor som har fått skruva om dörrhandtagen så man öppnar uppåt annars öppnar katterna dörrar man vill hålla stängda, inklusive ytterdörren.

Ja det har jag också läst om.

Så länge han inte lär sig att låsa upp dörren ska det förhoppningsvis inte vara nån fara.
Men han studerar precis allt vi gör. Har aldrig haft en sån här katt. Tur han är söt.
 
Min britt kunde både öppna dörrar och svara i telefon. Hon hoppade upp på handtaget och puttade på med rumpan och dörren gick upp. När folk ringde på dörren så gick hon och öppnade.
Angående telefon så var detta på den tiden då vi hade en telefon stående med lur. När det ringde gick hon fram och slog av luren. Folk så ibland att de hade ringt men ingen svarade förutom något pipande.

Herregud... den katten... sådan personlighet...
:D :laugh: :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 413
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp