Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har programmerat kattluckan att känna igen mina katter. Luckan ser så liten ut, men enligt personalen i djuraffären kunde även större katter ta sig igenom. Det står dock i instruktionerna till luckan att man ska ha igenom katten innan montering för att se att den kan passera. Jag fick inte största katten genom luckan genom att locka med godis. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.
 
Mina tjejer har fördelat arbetsuppgifterna kring mattes sovrum alldeles själva. Den ena bekräftar att ja, dörren är stängd ordentligt genom att krafsa på den så matte ska höra. Den andre agerar väldigt osjälviskt väckarklocka men eftersom katter inte kan klockan så sker det inte alltid på rätt tid. Men det är väl ändå omtanken som räknas. ❤️
 
Mina tjejer har fördelat arbetsuppgifterna kring mattes sovrum alldeles själva. Den ena bekräftar att ja, dörren är stängd ordentligt genom att krafsa på den så matte ska höra. Den andre agerar väldigt osjälviskt väckarklocka men eftersom katter inte kan klockan så sker det inte alltid på rätt tid. Men det är väl ändå omtanken som räknas. ❤️
Min stora katt ser mig endast som ett tjänstehjon men det har hänt att hon fångat sork, så hon hjälper till på sitt sätt. Lillkatten hjälper mig att komma upp på morgonen, när hon är hemma vill säga. I morse tvättade hon mig intensivt i ansiktet så jag skulle vakna.
 
Efter allt tjorv med prinsens bett på svansen har han nu varit ute i en vecka, så lycklig katt!

Men! Så kommer han in idag, tokflåsig och blod i pälsen. Mest på ena frambenet och lite på bröstet. 😭 Orkar inte mer!! Har letat och letat men hittar inget sår och det har inte kommit nåt nytt när han tvättat bort det andra. Han var lite trött men vill nu ut igen. Rör sig som vanligt, inte sett att han slickar på nåt särskilt ställe. Kan jag göra nåt mer än att vänta in ev smärta eller svullnad? Ska han få gå ut igen i väntan på det? Kan han fått blod från annan katt på sig om de slagits? Hjälp!
 
Mina katter vill lägga in en protest mot sin matte! Betjänten har vart sen hem en dag per vecka i 2 veckors tid och börjat gå iväg några timmar på helgen, hon kommer dessutom hem och luktar hund ibland :mad: Påstår att de får inte följa med för de skulle ställa till besvär med alla odlingar, så dum matte!

Misstänker katterna blir ännu mer pjutt nästa helg då jag går och kikar på kattutställning, de lär nog känna jag vart bland massa andra katter trots jag inte rört dem 😅 bäst förbereda en påse party mix för mutor :p
 
Alltså jag förstår ingenting. Jag har gjort ett försök att få ner min ena katt i vikt genom att begränsa maten från att ha haft fri tillgång. Det har nu gått en månad och hon har istället gått upp 9 hg? Vad gör jag för fel :(
 
Har ju haft stenkoll på vad den lille här hemma ätit.. nu efter kastrationen så äter han så mycket mindre än tidigare. Det sägs ju så ofta att dom får sämre ämnesomsättning efter det... 🤔
 
Kyra älskar blötfoder.
Hon tigger det så fort jag går ut i köket.
Får sätta hårda sidan till och inte ge henne varje gång.
I så fall skulle hon rulla fram :)
Mattehjärtat blöder men hon får 5*50 gram per dag plus fri tillgång på torrfoder så hon svälter inte
Vi leker en stund i stället ;)
 
Ja hon är innekatt. Visste inte att det gick att bara väga där men ska kolla!

Jag har en digital fiskevåg och använder en clas ohlson påse som jag väger i. Megara vill inte gärna vägas men med Nikita gick det finemang. Väger kanske varannan vecka, en gång i månaden för att ha koll - noga med att Megara inte blir överviktig eftersom burmor har så lätt för att få diabetes och den orsakas nästan alltid av övervikt.

Hon är också en innekatt som jag leker med för att få lite fart på henne + att hon får sina ryck och springer runt som en galning och hoppar upp och ner överallt, men eftersom hon är lite klumpig så händer det att hon missbedömer avståndet och hoppar in i sängen istället för på sängen :rofl: Inte för att det stoppar henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
623
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 803
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp