Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.
Lucifer tvättade mitt ansikte nästan varje natt. Innan han fick Sune som kompis (då var han 4 år) så tvättade han mig ännu oftare. Kunde även plocka strån från armarna. 🐈‍⬛ Jag saknar att bli tvättad:love:

Sune och Nicke tvättar varandra, mest Nicke som tvättar. Jag får något litet skick ibland men väldigt sällan.
 
Måste visa mitt bustroll :love:
Han hittar på lite då och då. Ofta bäddar han om. Går för att hämta en filt eller fäll och bäddar på annan plats, ser så sött ut.

Inatt undrade jag vad som dunsade och lät, jag orkade dock inte gå upp för att kolla vad Nicke höll på med. Men efter ett tag kommer han upp i sängen med Sunes lilla 400g påse med RC torrisar (omöjligt hitta njurmat Sune vill ha så blir RC 12+ blandqh med blötmat). Jag måste glömt skåpet med mat öppet. Är ändå i ett överskåp iofs lägsta hyllan men ja Nicke ville tydligen ha det som han inte får äta. Fick några stycken bara för han faktiskt hämtat dem.:d
 
40735ADA-0269-4C14-8626-BD43A477016E.jpeg
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.
Väldigt lite, det är jag som är groomern, inte hon. Duh. :cool:

Då och då slickar hon bara min hand som klappar henne, hon tänker väl att den kan väl lika gärna passa på att tvätta henne när jag ändå klappar henne :p

Om hon skulle bitas (pga jobbig dum matte) när jag håller på med någon tova så kan hon slicka lite som förlåt. Kan alltså, händer sällan :cool:
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.

Aldrig 😁
Paisley kan tvångstvätta Kantarell ibland, håller fast hans huvud och hetstvättar honom tills hon blir så uppretad att hon börjar bita och sparka honom 😅
 
Kim kan slickas ibland när han vaknar på morgonen och är sådär tokmysig. Han är så glad att vi är vakna tillsammans att han inte riktigt vet vad han ska ta sig till upplever jag det som, då både pussas han och kan småbitas i läppen och på hakan. Det är även då han snuttar på mitt födelsemärke på kinden ibland. 😅 :heart
 
Kim kan slickas ibland när han vaknar på morgonen och är sådär tokmysig. Han är så glad att vi är vakna tillsammans att han inte riktigt vet vad han ska ta sig till upplever jag det som, då både pussas han och kan småbitas i läppen och på hakan. Det är även då han snuttar på mitt födelsemärke på kinden ibland. 😅 :heart

Lite så upplever jag Isis när hon tvättar mig också :laugh:
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.
1-2 ggr i veckan cirka. Främst Lilla herrn men Lillkatten gör det ibland också. Det är på hand/arm, har medvetet försökt lära in dem där istället för andra ställen. Lilla herrn putsar ibland pannan och håret. Varandra tvättar de ofta.
 
Om jag fick en akuttid hos veterinär igår kl 11 och lämnade katten där och de fortfarande inte hunnit titta på honom än, visst borde man kunna vägra betala akutavgift då?
 
Om jag fick en akuttid hos veterinär igår kl 11 och lämnade katten där och de fortfarande inte hunnit titta på honom än, visst borde man kunna vägra betala akutavgift då?
Nej, men jag hade påtalat det, för visst skev du på ett papper där de står att de har rätt att vägra lämna ut katten utan full betalning?
 
Nej, men jag hade påtalat det, för visst skev du på ett papper där de står att de har rätt att vägra lämna ut katten utan full betalning?
Ja vägra var kanske lite starkt uttryck 😅 Men iallafall ta upp det? Hade man vetat att det skulle ta såhär lång tid hade jag ju kunnat boka en vanlig tid istället. Fattar absolut att man får vänta, och att mer akuta går före. Men de sa att han skulle vara klar igår em. Hörde inget så ringde själv kl 17. Och nu fortfarande inte hört nåt..
 
Om jag fick en akuttid hos veterinär igår kl 11 och lämnade katten där och de fortfarande inte hunnit titta på honom än, visst borde man kunna vägra betala akutavgift då?
Om problemet du sökte för var akut så tror jag att det kan bli svårt. Besöker man en akutmottagning får man alltid räkna med att andra fall som är mer akuta prioriteras före.
 
Om problemet du sökte för var akut så tror jag att det kan bli svårt. Besöker man en akutmottagning får man alltid räkna med att andra fall som är mer akuta prioriteras före.
Liten sårskada så inte akut i sig kanske, men jag ville ju ha hjälp fort så det inte förvärras i onödan. Men de hade då bara en akuttid att erbjuda och jag antog nog att man kan räkna med hjälp samma dag iaf. Men tack, då vet jag! 🙏 :)
 
Kantarell mår så mycket bättre 😍
Igår och idag har han varit precis som vanligt. Han är inte längre täppt i näsan och ögonen rinner inte, även tandköttet ser fint ut.
Däremot så har han ett sår i ena ögat, det är tydligen vanligt vid herpesvirus. Blir inte det bättre kan han behöva opereras 😔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 487
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 393
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp