Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattungen sitter och äter på elementet* :rolleyes:

(det tog lite tid men jag fattade tillslut att det ör tandbyte på G)

Vad kan man låta dem gnaga på som är ofarligt?

*Nej. Det var inte på och även om det vore på så är det vattenburen värme så det blir inte så varmt och inga el-delar att gnaga sönder)
 
Kattungen sitter och äter på elementet* :rolleyes:

(det tog lite tid men jag fattade tillslut att det ör tandbyte på G)

Vad kan man låta dem gnaga på som är ofarligt?

*Nej. Det var inte på och även om det vore på så är det vattenburen värme så det blir inte så varmt och inga el-delar att gnaga sönder)
Min kisse får alla möjliga råa ben. Ankhalsar och kycklingvingar är favoriter. :)
 
Kattungen sitter och äter på elementet* :rolleyes:

(det tog lite tid men jag fattade tillslut att det ör tandbyte på G)

Vad kan man låta dem gnaga på som är ofarligt?

*Nej. Det var inte på och även om det vore på så är det vattenburen värme så det blir inte så varmt och inga el-delar att gnaga sönder)
Kanindelar är mycket mumsigt, hälsar Älva. Öron knastrar härligt, men tassarna är det som ger riktigt tuggmotstånd.
 
Jag blev lite orolig för Kantarell igår på kvällen, han var så himla trött och sov hela kvällen.
Men nu på morgonen var han som vanligt igen, hoppade upp i sängen är hörde att vi vaknat, ville bli klappad och tjatade efter gofrukost 😁
Han har inte haft mer feber, äter och dricker ordentligt och går på lådan.
Läste att det kan ta 10 - 12 dagar innan de blir friska.
Verkar vara för honom som när jag är sjuk, pigg på morgonen och förmiddagen och sen lite mer däven framåt kvällen.
 
Lite lustigt hur kattens färger framträder beroende på bakgrund och accentfärg som det så vackert heter. Minnie kommer nog få grönt, som sin "utställningsfärg", när/om vi kommer ut på vägarna.

Nu snokar jag runt bland shebas våtfoder... På den tiden det begav sig för 25 år sen, var det ju bara sheba paté som var exklusivt... sheba bitar i sås påsar... som hon fick igår, är helt OK. Nu ser jag att det finns något som heter sheba sauce lover också. DET ska vi nog testa, då hon hittills har slickat av såsen, av det mesta våtfoder jag testat och sen lämnat resten :D

2209255.jpg
 
När jag kom hem från jobbet nyss så lyste en läslampa i vardagsrummet. Den var inte tänd när jag åkte hemifrån igår. På något vis måste Freja ha kommit åt att trycka på knappen som hänger på sladden. Hon upphör aldrig att förvåna mig.
 
Håller hunden sällskap medan matte är på sjukhuset och hon ligger i soffan bredvid mig, Alice gick faktiskt fram och sträckte på halsen för att nosa på en hängande tass. Pucken (hunden) var jätteduktig och låg blickstilla.
Men katten sedan muttrade och fräste lite för säkerhets skull innan hon gick iväg, bara för att liksom :cautious:😅

De har bott ihop i tre år nu, sen hunden var valp 🙈😅
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.
Mycket lite, någon liten slick ibland från Wilmis när de krupit ner under täcket, förutom när jag varit och simmat. Lille Skrutt blir helt galen i mitt hår av någon anledning så jag får rent fysiskt hindra honom från att försöka tugga i sig av det. 😳
 
Mycket lite, någon liten slick ibland från Wilmis när de krupit ner under täcket, förutom när jag varit och simmat. Lille Skrutt blir helt galen i mitt hår av någon anledning så jag får rent fysiskt hindra honom från att försöka tugga i sig av det. 😳

Brukar de grooma varandra? Megara käkar också hår så jag måste kåldoma mig totalt. Tyvärr har jag inte samma förmåga att andas under täcket som hon har.
 
Hur mycket groomar era katter på er? Megara (iofs ensamkatt av en notoriskt social ras som egentligen behöver kompisar) har pippi på att slicka på mig och det känns som hon har valt att grooma mig istället för kattkompisen hon skulle avsky att ha. Inte så att det är sjukligt men när vi myser och jag stryker henne över ryggen och liknande så börjar hon genast slicka.

Hennes (o)vana att envisas att ligga mellan min lår och slicka på insidan av dem innan hon somnar är en annan sak.

När Isis blir överkurrig slickar hon mig i ansiktet (gärna näsan :laugh:) men det händer inte jätteofta, någon enstaka gång i veckan kanske.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 490
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 393
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp