Bukefalos 28 år!

Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varsågod Kantarell 🙄
Köpte trädet med den största liggytan så han slipper ligga halvvägs utanför. Så lägger han sig där istället 😂
Jag vet att ögonen ser ut som skrutt, han får ögondroppar 8 gånger per dag så det hjälper inte hur mycket vi än torkar, är konstant kladd under ögonen från det som rinner ut 😅
IMG_20221014_140937.jpg
 
Var ute på en promenad idag och träffade på en ung och supertrevlig liten röd katt. Gissar att den var typ 8 månader gammal? Så ledsamt att man släpper lös sin fina katt inne i stan. Just det här är inte mitt i stan, utan mot utkanten, men från där katten var så är det fullt med asfalterade, trafikerade vägar att korsa för att komma till något som helst grönområde. Dessutom väldigt nära till en högt trafikerad väg. Inte en bra plats för en lösgående katt... :down:
 
Det är inte alltid lätt att begripa sig på katter. Snuffin gick till dörren och såg ut som om hon ville gå ut. Jag öppnade dörren. Katten rörde inte en fena. Nähä, då stänger jag igen, sa jag. Katten for ut som ett skott. Nyss gick jag för att kolla om hon ville in igen. Hon satt i mörkret i farstun, men några planer på att komma in hade hon inte.
 
Det är inte alltid lätt att begripa sig på katter. Snuffin gick till dörren och såg ut som om hon ville gå ut. Jag öppnade dörren. Katten rörde inte en fena. Nähä, då stänger jag igen, sa jag. Katten for ut som ett skott. Nyss gick jag för att kolla om hon ville in igen. Hon satt i mörkret i farstun, men några planer på att komma in hade hon inte.
Katter i ett nötskal! Jag kan öppna dörren 3 ggr på 10 minuter, bara för att han ska konstatera att det fortfarande regnar.. (Och det är naturligtvis mitt fel..) 😂
 
Hittade just mask hos kattungen. Hur gör man för att få tag i avmaskningsmedel?

Ringer veterinär? Tar prov? Finns det receptfritt?

MVH - bara haft 100% innekatt
 
Kantarell har varit väldigt pigg och busig senaste dagarna, leker massor med både Paisley och Harry 💕
Hoppas verkligen att det går åt rätt håll med ögat. Tycker det är så svårt att veta, han kisar knappt något alls nu men tycker det ser läskigt ut 😅
Den svarta är mindre men han har som en grå yta över halva ögat och det är väldigt rött. Veterinären sa att det är normalt, kroppen skickar blod till ögat för att hjälpa till med läkningen. Eftersom han inte kisar och är full av energi så antar jag att han inte har ont av det längre.
Hoppas det fortsätter så och att veterinären blir nöjd på återbesöket på måndag.
När det svarta ramlar av helt kan det gå hål på ögat, därför är vi väldigt uppmärksamma och studerar det noga många gånger per dag i samband med ögondropparna.
Nu rinner även ögat mindre än i början av behandlingen.
 
Saker som kattungen kan tänka sig äta (i alla fall försöka äta, det är lugnt, jag stoppade en hel del av det):

- Antennerna till routern
- Laddsladdar
- Stolsben
- En bit tråd (var kom den ens från?)
- En körsbärstomat
- Min macka
- Yogurt
- Glass
- En trästicka
- Toapapper
- Vanligt papper
- En hel avokado
- Jord
- Nån random bit skräp på golvet
- Halstablett (i papper)
- Haribo-napp
- Min tå
- Mitt hår
- Tapeten
- Mitt te
- Pizza
- Makaroner
- Flärpen till dragkedjan på soffkudden
- Den andra katten
- mm

Saker den absolut inte kan tänka sig äta:
- Avmaskningsmedel
 
Tack.

Jag har inte handlat något från Shein tidigare då det har stått i tidningarna om dåliga arbetsförhållanden.
Jag tror de flesta billiga "nätmärken" har rätt kassa arbetsförhållanden. Ibland känner jag mest att needs must och handlar ändå, men det gör man ju som man vill. :)
 
Jag tror de flesta billiga "nätmärken" har rätt kassa arbetsförhållanden. Ibland känner jag mest att needs must och handlar ändå, men det gör man ju som man vill. :)
Fast måste en handla från ett företag där man vet om att det finns så mycket dåliga förhållanden? Är det viktigare för dig att få en billig tröja än att ett barn tvingas arbeta 18h för i princip ingen lön?
 
Jag tror de flesta billiga "nätmärken" har rätt kassa arbetsförhållanden. Ibland känner jag mest att needs must och handlar ändå, men det gör man ju som man vill. :)

Fast måste en handla från ett företag där man vet om att det finns så mycket dåliga förhållanden? Är det viktigare för dig att få en billig tröja än att ett barn tvingas arbeta 18h för i princip ingen lön?
För att inte ta över denna tråden tar jag nog och startar en ny tråd för det ämnet... Jag har funderat på det tidigare hur man ska förhålla sig.
 
Vi har haft kloklippningsdag här idag.. tänk så olika dom är.. lillen lyfter jag upp å lägger på rygg i knät å kliar lite.. då kurrar han å tycker att livet är underbart.. klipper klorna å han ligger raklång på ryggen tills jag är klar. Får vända honom å putta iväg honom. Självklart efter belöning med dreamies!

Sen den andra :devil: där är det brottning med ålliknande odjur.. Å efteråt är han så jäkla kränkt å arg. Även lillkatten får ut för det.

Mutor i form av dreamies mm funkar icke.

Nu sitter han i hallen å blänger på mig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 536
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp