Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar vara stora kloklippardagen idag, för här har också klippts klor. Mina tjejer är jätteduktiga, även om de tycker att det är hemskt tråkigt att få klorna klippta.

När jag hade Älva i knät för klotrim så blev Juno himla avis och började skrika och gorma efter uppmärksamhet. "Men hallååå, ha MIG i knät istället, hon VILL ju inte ens vara där!!!! Matteee, hallåååå, matte!!!" När det sedan var hennes tur så var hon mindre impad. 😅
 
Här är alla dagar potentiella kloklippardagar. Jag försöker smyga när Megara sussar sött. Med växlande framgång.

@Elo Välkommen till min värld, även om Megara inte äter makaroner, jord eller Haribonappar. Megara äter också med stor glädje på mig, allting av sten eller metall :meh:
 
Här är alla dagar potentiella kloklippardagar. Jag försöker smyga när Megara sussar sött. Med växlande framgång.

@Elo Välkommen till min värld, även om Megara inte äter makaroner, jord eller Haribonappar. Megara äter också med stor glädje på mig, allting av sten eller metall :meh:
Här klipps inga klor. Häromdagen när jag klippte mina klor satt ena katten i badrummet men gick iväg när nagelsax kom fram.
 
SHHHHH!

Jag lever i villfarelsen att det går över.

Eller i alla fall minskar något.

Man lever på hoppet. Nu är din en kattunge så chanserna är stora att när han vuxit till sig lite slutar han. Megara är fyllda fem så chanserna att hon ska sluta har jag gett upp lite. Just det, hon gnager även på datorskärmar, datorer, mobiltelefoner och tv :meh:
 
Saker som kattungen kan tänka sig äta (i alla fall försöka äta, det är lugnt, jag stoppade en hel del av det):

- Antennerna till routern
- Laddsladdar
- Stolsben
- En bit tråd (var kom den ens från?)
- En körsbärstomat
- Min macka
- Yogurt
- Glass
- En trästicka
- Toapapper
- Vanligt papper
- En hel avokado
- Jord
- Nån random bit skräp på golvet
- Halstablett (i papper)
- Haribo-napp
- Min tå
- Mitt hår
- Tapeten
- Mitt te
- Pizza
- Makaroner
- Flärpen till dragkedjan på soffkudden
- Den andra katten
- mm

Saker den absolut inte kan tänka sig äta:
- Avmaskningsmedel
Jag försöker att jobba medans Juni bockar av grej efter grej på din lista 😅 Hon försöker även skriva saker och hon hoppar inte upp på en människa hon försöker klättra så nu sitter jag här med blodet rinnande. :meh:
 
Sårskorpan i Kantarells öga har trillat bort och ögat höll 🤩
Är en liten grop där den satt och ögat är fortfarande väldigt rött men han kisar inte alls och är helt obesvärad.
Fortsätter med metacam och ögondroppar till återbesöket på måndag. Hoppas att veterinären kommer vara nöjd med utvecklingen.
 
Jag ska leta reda på min gamla klicker och börja träna katterna på vardagliga saker, som kloklippning. Vi får väl se hur det går. Maggan lär väl vara livrädd som vanligt.

Klippte klorna innan och hon pep så ynkligt så. Stackars katt.
 
Samma sak varje gång jag städar, alla måste vara med och inspektera.
Vad händer här? Varför är stolarna på bordet? Varför är Harrys korg i soffan?
Jag dammsuger liksom varannan dag 🙄😂
IMG_20221022_171712.jpg
 
Kimchis mamma tog just hem titlarna Best of Breed, best in section 6 och Adult Supreme på the supreme show här i UK. Hennes matte och uppfödare är helt extatisk, och jag tycker att det är så härligt! Hon är verkligen inte extremt typad utan en sund och jättefin katt!
Jag frågade om lov för bilden (som inte är super, men ändå!) 🥰

Skulle jag nååååågon gång vilja köpa katt och ställa ut vet jag ju var jag ska fortsätta shoppa. ;) :D
1666474702353.png
 
Återbesök idag med Kantarell 🧡
Läkningen går framåt. Han har dock ett område i ögat som veterinären vill följa upp om fyra veckor. Det kan utvecklas till ett nytt sekvester 😫
Vi fortsätter med metacam en vecka till och ögondroppar fram till återbesöket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 532
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp