Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver hjälp!
Vi behöver nåt att förvara kattmaten i. Jag vill ha en plåtburk med skopa, men var sjutton hittar man det? Har googlat men hittar ingenting.. Helst utan text
Jag har en sånhär från Ikea. Finns i liten och större variant. Är ju dock inte tillhörande skopa.
 
Inatt blev jag väckt klockan 2 av Lumi som jamade och satt i bolådan. Jag hoppade direkt ned till henne och tänkte att det var dags för bebisar. Kände runt i bolådan och nummer 1 var redan ute för en stund sedan :heart. Sedan kom resten i ganska rask takt och vid 5 fick jag äntligen somna om. Då låg Lumi tillsammans med 5 små skatter i bolådan :love:. Bästa Lumi klarade det hela nästan helt själv. Det är hennes fjärde och sista kull och hon börjar bli en riktig professor. :)
 
Pälsfröken ligger utslagen på sidan i hallen, slutkörd av da birdkopia. Så hon är ganska nöjd just nu :love:
Det var dagens 3:e lekomgång (några minuter/tillfälle) får se om det blir något mer idag eller om hon är nöjd, själv är jag garanterat nöjd förkyld som få och halvfebrig sen lyckades jag vrida nacken dumt idag som toppen på allt. :yuck:
 
Varit till veterinären igen med Frasse, tyckte han börjat låta sämre efter vi trappat ut kortisontabletterna och bara kört med inhalator, och tyvärr hade jag rätt. Nu blir det en till kur med kortiontabletter och så fick jag med mig grejer till ögonen och munnen och order om att bada pälsen 1-4 ggr i månaden och allergifoder..... Nu ska vi se om det går få någon rätsida på stackarn
 
Pälsfröken ligger i soffan och har krupit under en fleecefilt efter att haft kvällens sista jaktomgång, hon är mycket nöjd efter att ha fångat da bird kopian ordentligt och sprungit en hel del för att hux flux få smyga på den runt ett hörn eller när den gömt sig bakom något.

Igår fick hon andra delen av en äggula (brukar ta en och dela på 2 dagar som ges var 10 &11 dag beroende på om betjänten kommer ihåg det) i kvällsmaten riktigt gott tycker hon!
Äggula var inte alls ätbart enligt henne när hon kom hit, men nu är det godis tycker henne.
Jag misstänker dock att maten som serveras inför natten idag inte blir riktigt lika uppskattad då taskiga betjänten har planerat att ha i lite små bitar med lammfärs vilket hon egentligen gillar men det är ju ändå skillnad på olika.8/
Dock är det små smulor hon får utöver ordinarie portion så går det i är det ett plus inget som riskerar att hon får felbalans av något (har komplett foder men får gärna gå upp lite i vikt).
 
Pälsfröken ligger i soffan och har krupit under en fleecefilt efter att haft kvällens sista jaktomgång, hon är mycket nöjd efter att ha fångat da bird kopian ordentligt och sprungit en hel del för att hux flux få smyga på den runt ett hörn eller när den gömt sig bakom något.

Igår fick hon andra delen av en äggula (brukar ta en och dela på 2 dagar som ges var 10 &11 dag beroende på om betjänten kommer ihåg det) i kvällsmaten riktigt gott tycker hon!
Äggula var inte alls ätbart enligt henne när hon kom hit, men nu är det godis tycker henne.
Jag misstänker dock att maten som serveras inför natten idag inte blir riktigt lika uppskattad då taskiga betjänten har planerat att ha i lite små bitar med lammfärs vilket hon egentligen gillar men det är ju ändå skillnad på olika.8/
Dock är det små smulor hon får utöver ordinarie portion så går det i är det ett plus inget som riskerar att hon får felbalans av något (har komplett foder men får gärna gå upp lite i vikt).
Varför ger du äggula? Är det bra för nåt speciellt?
 
Behöver lite hjälp.

Damen "matvägrade" ju tidigare i höst. Då blev jag rådd av veterinär att pröva Royal Canine blötfoder för att de upplevt att många katter tyckt att det är smakligt. Jag har dock förstått att innehållet inte är det bästa, dessutom är jag lite skeptisk då jag inte kan hitta någon innehållsförteckning.

Katten äter nu bra igen, och skulle vilja ha lite råd om vilket blötfoder som kan tänkas passa oss:

- BARF och liknande går fetbort. Katten tror jag försöker förgifta henne om jag serverar rått kött.
- Portionsförpackningar (ca 80-100g). Katten tror även att mat som stått i kylskåp (även om jag värmt det/inte serverat förrän varmt) är giftigt.
- Bitar i sås.
- Gärna med lägre energiinnehåll (soffpotatis+innekatt)
 
Behöver lite hjälp.

Damen "matvägrade" ju tidigare i höst. Då blev jag rådd av veterinär att pröva Royal Canine blötfoder för att de upplevt att många katter tyckt att det är smakligt. Jag har dock förstått att innehållet inte är det bästa, dessutom är jag lite skeptisk då jag inte kan hitta någon innehållsförteckning.

Katten äter nu bra igen, och skulle vilja ha lite råd om vilket blötfoder som kan tänkas passa oss:

- BARF och liknande går fetbort. Katten tror jag försöker förgifta henne om jag serverar rått kött.
- Portionsförpackningar (ca 80-100g). Katten tror även att mat som stått i kylskåp (även om jag värmt det/inte serverat förrän varmt) är giftigt.
- Bitar i sås.
- Gärna med lägre energiinnehåll (soffpotatis+innekatt)


Jag hade valt Mjaus portionspåsar i sås isåfall. De är i lagom storlek och du slipper spannmål i innehållsförteckningen som katten inte behöver, speciellt inte om det finns risk för övervikt. Mjau och Bozita är väl förstahandsvalen om man inte vill ge BARF.
 
Jag hade valt Mjaus portionspåsar i sås isåfall. De är i lagom storlek och du slipper spannmål i innehållsförteckningen som katten inte behöver, speciellt inte om det finns risk för övervikt. Mjau och Bozita är väl förstahandsvalen om man inte vill ge BARF.
Mjau portionspåsar innehåller tyvärr spannmål.
Källa:
https://www.mjau.se/mjau/portionspase-med-kyckling-i-sas



Kolla gärna deras andra produkter för spannmålsfritt @Elo
Jag använder konservburk kalkon/kyckling eller oxkött, spannmålsfria med väldigt lite innehåll.
 
Varit till veterinären igen med Frasse, tyckte han börjat låta sämre efter vi trappat ut kortisontabletterna och bara kört med inhalator, och tyvärr hade jag rätt. Nu blir det en till kur med kortiontabletter och så fick jag med mig grejer till ögonen och munnen och order om att bada pälsen 1-4 ggr i månaden och allergifoder..... Nu ska vi se om det går få någon rätsida på stackarn

Hur ofta puffar du honom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 597
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 930
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 100
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp