Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha legat i mitt knä en stund kom Pälsfröken på att hon ska ligga på skrivbordet, på musmattan med framtassarna på gelékudden så snäll betjänt försöker skriva med bara vänster hand annars snor hon hela mattan inklusive datormusen.
#uppfostrad
#utmaningförhögerhänt
:crazy::love::arghh:
 
Efter att ha legat i mitt knä en stund kom Pälsfröken på att hon ska ligga på skrivbordet, på musmattan med framtassarna på gelékudden så snäll betjänt försöker skriva med bara vänster hand annars snor hon hela mattan inklusive datormusen.
#uppfostrad
#utmaningförhögerhänt
:crazy::love::arghh:
Nu kom en liten lätt tass och placerade sig på min arm. :heartmitt gnäll sjönk betydligt och tålamodet höjdes ordentligt.
 
Katten och jag har skapat en egen liten morgonrutin. Den här herren är en variant med helt vansinnigt hög energi och det är bus och dumheter JÄMT om man inte passar sig. För att få bort det värsta har jag nu börjat dagen med att inta en stol på altanen och låta katten rasta sig lite utomhus. Det jagas insekter, inspekteras stök på altanen, under altanen osv. Är han tyst och utom synhåll för länge ropar jag och han svarar med ett jamande så kan jag sitta och vänta en stund till. När han anser att han är klar går han in. Nu gick jag in och fyllde på kaffe, då hängde han med för att sen, när jag gick ut igen, ränna ut med full fart!
 

Bifogade filer

  • 20180530_090638.jpg
    20180530_090638.jpg
    382,5 KB · Visningar: 43
Katten och jag har skapat en egen liten morgonrutin. Den här herren är en variant med helt vansinnigt hög energi och det är bus och dumheter JÄMT om man inte passar sig. För att få bort det värsta har jag nu börjat dagen med att inta en stol på altanen och låta katten rasta sig lite utomhus. Det jagas insekter, inspekteras stök på altanen, under altanen osv. Är han tyst och utom synhåll för länge ropar jag och han svarar med ett jamande så kan jag sitta och vänta en stund till. När han anser att han är klar går han in. Nu gick jag in och fyllde på kaffe, då hängde han med för att sen, när jag gick ut igen, ränna ut med full fart!
Är det en kattpool på bilden?
 
Katter och logik ni vet?!
Pälsfröken har börjat senaste veckorna att ligga på översta platsen i ena klösträdet, som inte alls varit intressant förut. Det är vare sig mer eller mindre skugga/sol där än där hon tidigare legat oftast.
Inte kan det vara svalare under taket nästan? eller?
 
Gott med Metacam, tyckte Älva.

Någon som vet hur exakt på dygnet som man måste ge Metacam? Älva ska äta det i fem dagar. Hon fick första dosen idag vid ca kl. 11 eftersom det var då veterinären ringde igår och sade att jag kunde komma och hämta henne. Jag kommer ha möjlighet att ge henne vid samma tid imorgon också, men i helgen jobbar jag vid den tidpunkten. Så jag skulle behöva skjuta på dosen, alternativt ge några timmar tidigare. Någon som vet om/hur det funkar? :)
 
Gott med Metacam, tyckte Älva.

Någon som vet hur exakt på dygnet som man måste ge Metacam? Älva ska äta det i fem dagar. Hon fick första dosen idag vid ca kl. 11 eftersom det var då veterinären ringde igår och sade att jag kunde komma och hämta henne. Jag kommer ha möjlighet att ge henne vid samma tid imorgon också, men i helgen jobbar jag vid den tidpunkten. Så jag skulle behöva skjuta på dosen, alternativt ge några timmar tidigare. Någon som vet om/hur det funkar? :)
Dom ska äta förre och helst ges med 24 timmars interval. Vilket håll som är bäst att skjuta åt vet jag inte.
Jag fick klockan19 vilket var jätteroligt mär dom tyckte vi skulle komma å hämta han vid halv sex gå igenomolika former av väntetider och prat och över en timmes bilfärd hem. Fick skjuta på det... hade ingen möjlighet att ge honom mat innan vi kom hem.
 
(Päls)fröken och jag har precis haft en liten stund med kliande och småpratandes då hon var lite värmepåverkad så jag placerade henne under en fuktig ordentligt urvriden handduk.
När hon fick den på sig reagerade hon med att försöka fly (jag vet inte om hon blivit insnurrad i hantering tidigare) men när hon förstod att det var kli med mjukt pratande och halvtittandes åt annat håll gick det fint, låg till och med kvar en stund ensam.
 
Ännu ett fall av kattlogik. Katten sover i vanliga fall i sim fåtölj och/eller med mig/sambon men nu - det är öppet till balkongen (där tycker han det är festligt att vara) jag sover i sängen, sambon sover i gästrummet (svalare där) och alla andra sovplatser finns tillgängliga i vanlig ordning. Vart väljer katten att sova då? Jo, under sängen. Varför liksom :eek: :D
 
Jag blir helt förvirrad.

När vi köpte vår katt "existerade den inte". Vi körde efter någon vecka till veterinär för besiktning och märkning. Hade en deal med uppfödaren att vi skulle kunna ångra köpet eller liknande om det varit något fel på den så det kändes ändå ok. Liten chansning men det gick bra.

Nu ringer uppfödaren och vill se vårt intyg pga ett syskon till katten blivit sjukt och avlivats. Av någon anledning inte färdigutredd innan avlivning. Detta har uppfödaren anmält till länsstyrelsen av någon anledning. Låter helskumt. Då säger han att länsstyrelsen vill ha bild på vår katts besiktningsintyg. Helskumt! Vad har vår katt med syskonet att göra? Försöker han göra någon hittepå-story pga brist på intyg från syskonet?

Har mailat lsst för att se vad i hela friden detta är för något. Om det verkligen går till såhär. Hoppas att de ger svar. Känner buke igen detta? Och har man inte rätt att avliva katten som man vill?
 
Missekatten och utevistelsen förresten. Nu när han vet att han får gå ut med mig på dagarna är utevistelsen kortare. Inte riktigt lika spännande verkar det som. Han går ut, jagar insekter, kryper under altanen och grejar lite med det han hittar, går in i köket och lägger sig och sover. Innan jag ätit klart. Han är lite knäpp. Däremot om han ränner ut på framsidan är han inte riktigt lika duktig. Där får man sitta och vänta en ganska bra stund innan han dyker upp. Det ska rännas på grannarnas tomter och undersöka det höga gräset osv. Han får bli lite klokare innan han har fri tillgång till framsidan, så smart är han inte att jag vågar låta honom ränna där det kan komma bilar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 197
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 014
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 205
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp