Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tråkigt med blåsorna @Caoimhe :heart.

Spännande tid för mig framöver. Har idag bokat min första hane som är tänkt för avel. Han befinner sig utomlands nere i Europa så det blir en utlandsresa på semestern om ca en månad för att hämta hem honom :D. Ska bli så spännande!
Tack! :heart

Och åh så spännande! :love: Jag hoppas att du bjuder på många bilder när den lille herrn har kommit hem!
 
Kommer behöva ta bort min katt nästa vecka. Finns knappt nå pengar kvar på försäkringen och han är fortfarande inte bra. Suger som fan att lägga ut så mycket pengar och det fortfarande inte fungerar. Tycker veterinärerna har gjort många fel, inte gjort det dom ska och är extremt missnöjd med hur det hela har skötts.
 
2B3AFD27-1FAA-443A-B19B-5E6C96175E2E.jpeg

Tanten tassar till mini.
 
Kommer behöva ta bort min katt nästa vecka. Finns knappt nå pengar kvar på försäkringen och han är fortfarande inte bra. Suger som fan att lägga ut så mycket pengar och det fortfarande inte fungerar. Tycker veterinärerna har gjort många fel, inte gjort det dom ska och är extremt missnöjd med hur det hela har skötts.
Jag beklagar. :heart
 
@Caoimhe nej vad tråkigt, har man kommit fram till varför Älva får blåsorna?
Ja, hon har en autoimmun hudsjukdom som heter pemphigus foliaceus. Förhoppningen var att hon skulle kunna gå i längre perioder utan medicin (något som brukar kunna vara möjligt när sjukdomen bryter ut i så låg ålder), men det verkar ju tyvärr vara ute ur bilden nu. :down: Det positiva är ju att det finns mediciner som håller blåsorna borta, men med mediciner finns ju även risker för att tråkiga biverkningar utvecklas med tiden.
 
Ja, hon har en autoimmun hudsjukdom som heter pemphigus foliaceus. Förhoppningen var att hon skulle kunna gå i längre perioder utan medicin (något som brukar kunna vara möjligt när sjukdomen bryter ut i så låg ålder), men det verkar ju tyvärr vara ute ur bilden nu. :down: Det positiva är ju att det finns mediciner som håller blåsorna borta, men med mediciner finns ju även risker för att tråkiga biverkningar utvecklas med tiden.
Okej, skönt att veta vad det är iaf. även om det verkar som hon inte klarar sig utan behandling. Vi håller tummar och tassar att det hux flux visar sig att hon klarar sig utan behandling eller att väldigt låg dos går till slut :heart
 
Kommer behöva ta bort min katt nästa vecka. Finns knappt nå pengar kvar på försäkringen och han är fortfarande inte bra. Suger som fan att lägga ut så mycket pengar och det fortfarande inte fungerar. Tycker veterinärerna har gjort många fel, inte gjort det dom ska och är extremt missnöjd med hur det hela har skötts.
Vad tråkigt :(

Ja, hon har en autoimmun hudsjukdom som heter pemphigus foliaceus. Förhoppningen var att hon skulle kunna gå i längre perioder utan medicin (något som brukar kunna vara möjligt när sjukdomen bryter ut i så låg ålder), men det verkar ju tyvärr vara ute ur bilden nu. :down: Det positiva är ju att det finns mediciner som håller blåsorna borta, men med mediciner finns ju även risker för att tråkiga biverkningar utvecklas med tiden.
Håller tummen att hon får några längre perioder utan medicin :(

-----------------
Jag började jobba för ungefär 3 veckor sedan o Lilla herrn verkar oväntat lugn med att jag jobbar 75 %, en stor lättnad! När jag var på praktik o gick heltid där var han så tydlig med att han hatade det, plåster o gnäll så fort jag kom hem... nu kommer han gäspandes utan gnäll :love:
Vi var kattvakt över helgen också till herrns förtret. Devons är konstiga saker anser herrn och det var ju skandal att de fick leka med en leksak herrn använde MAX 5 minuter för över 1 år sedan, den är ju ändå hans :mad:
 
(Päls)fröken har trots att det enligt henne är totalt ovärdigt lekt på egen tass med en prasselboll (sån där som är gjord av remsor, typ samma som garnbollar/tofsar på mössor eller man gör med pappskivor och klipper ni vet? den som inte fattar min väldigt smidiga förklaring får googla på garnboll :rofl:) hela 2 gånger :banana: smackade hon den efter att fått lite hjälp att komma igång. Men nu har den rackaren fastnat i en toarulle så nu klurar hon nog på om den är helt korkad eller vad som hänt egentligen? Betjänten är givetvis helt oskyldig till hur den hamnat i sin pinsamma situation :angel:
 
Skönhetsmissen försöker mucka med Brunetten, tassar förbi och skjuter rygg, smyger upp bakifrån och klappar till B på huvudet för att sedan rusa iväg med ett gällt mjieeew!

B gäspar.

S gör samma sak igen men smockar till B två gånger extra, så B vänder sig om och viftar med en tass.

S rusar iväg.

B stirrar, slickar sig om nosen. Försöker sedan komma i bekväm position på överkastet igen.

S kommer smygande, men nu är B vaken, hoppar upp och tjongar till S, jagar henne sedan ned på mattan och biter av en tuss vit päls på vägen. S rusar iväg under skrivbordet och ansöker om visum in i den neutrala zonen runt mattes fötter.

B lägger sig på mattan och glor på S.

Detta med neurotiska sambos utan social kompetens alltså. Jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 529
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 131
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 816
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
27 914
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp