Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dilemma, Nikita äter inte just nu, antar att hon har riktigt ont, men metacam ska helst tas med magen fylld. Ska jag stoppa i henne metacam för att se om hon äter?
 
Betjäntens bekännelser, (Päls)frökens plågande vardag:
Jag gjorde iordning (Päls)frökens blötmat och pysslade lite under tiden den skulle få bli lite rumstempererad men glömde faktiskt bort att servera den så väntan blev ganska lång och det slutade med att hon påpekade att något inte var helt okej, vilket fick min fiskmåshjärna att tänka efter :o
Hon käkade glatt och ganska rejält när den äntligen blev serverad. Fördelen blev en riktigt mätt och slö katt som gick ovanligt smidigt att klippa klor på, så bägge sporrarna är nu nyklippta och alla klorna på ena framtassen.
(andra tog vi i 3 omgångar under 2 dagar nyligen.)

/hallonsaft har hittat en lite taskig men effektiv metod? :devil:
 
Snaaart kan man joina denna tråd på riktigt.
Två veckor kvar tills jag blir kattägare igen :love:

Lilla Ester :love:
m7C19wK.jpg


8uLgZtn.jpg
 
Det lilla Skräpet fastnade i en plastkasse. Nu går hon runt och har burrig svans och fräser på allt och inget. Stressad som tusan!
Får väl hoppas hon lugnar sig snart.
 
Det kom en ordentlig dos regn här nu på kvällen, så Älva och jag rusade ut på balkongen för att njuta av doften och smattrandet.

Ooooch nu när jag skriver det här så ser jag att Älva har fått syn på en stooooooor spindel på andra sidan fönstret. :nailbiting: Bläääää! (Tack och lov att den är på andra sidan glaset!) Nu har jag nog njutit färdigt av balkongen för ikväll...
 
@MJLee Hur går det med Nikita? Har hon repat sig lite nu? :)

Jag tycker att hon verkar lite bättre, med mjukare päls och lite livligare men det kan vara en illusion. Hon är i alla fall av med tanden och får metacam mot smärtan. Är dessutom mitt i en antibiotikakur mot bakterierna i urinen, vi ska tillbaka efter midsommar för nytt urinprov och hoppas allt är bra då :) Vet frågade om hon svarat bra på tidigare antibiotika men eftersom jag inte tagit prover efter så vet jag inte. Hoppas att det hjälper. Tack för att du frågar!

Hur mår lilla Älvas tassar nu? Hon är en verklig sötnöt och växer som ogräs :heart
 
Jag tycker att hon verkar lite bättre, med mjukare päls och lite livligare men det kan vara en illusion. Hon är i alla fall av med tanden och får metacam mot smärtan. Är dessutom mitt i en antibiotikakur mot bakterierna i urinen, vi ska tillbaka efter midsommar för nytt urinprov och hoppas allt är bra då :) Vet frågade om hon svarat bra på tidigare antibiotika men eftersom jag inte tagit prover efter så vet jag inte. Hoppas att det hjälper. Tack för att du frågar!

Hur mår lilla Älvas tassar nu? Hon är en verklig sötnöt och växer som ogräs :heart
Vi håller tummar och tassar för att både Metacam och antibiotika gör sitt jobb så att Nikita är helt på banan snart igen! Skönt att du upplever henne må bättre redan nu i alla fall! :heart

Älvas tassar ser helt okej ut. Veterinären kikade lite på dem när hon kastrerades och tyckte att de såg fina ut. De är ju lite torra och dana, men där är inga otäcka blåsor, tack och lov! Nu har vi sänkt kortisondosen ytterligare, och om allt går som det ska så är tanken att hon ska vara utan kortison om en månads tid. Jag hoppas, hoppas, hoppas att hennes tassar förblir fina då!
Och tack! :heart Jag fick mig en liten chock när jag såg en bild från när hon nyss flyttat hit och insåg hur stor hon är nu! Det går så fort! :love:
 
Alltså Älva snackar så himla mycket! Just nu sitter hon och jamar på några insekter som sitter och lurar i taket. Men faktum är att hon snackar mest hela tiden. Hon har väldigt mycket att påpeka om väldigt mycket. Det är supergulligt! :love:
 
Jag hade tänkt att ta hand om en liten mini tova i armhålan på (Päls)fröken och när jag lyckats lägga henne och ta tag i kammen så var hon så ovanligt lugn/avslappnad så jag tog kvickt beslutet efter ett tag på magen och ett litet i armhålan att det fick räcka och hamna på kontot "jag ska inte lyncha dig, det är inget farligt".
Så nu hoppas jag att mitt beslut att få henne att förstå det fungerar bara.
Tovan kommer ryka inom närmaste dagarna i vilket fall som, men hoppas verkligen att det byggde upp lite för framtiden.
Vi får se om jag/vi vann på det eller om jag blev totalt blev lurad och hon glatt konstaterade att hon blåste mig och slapp undan smidigt. :o
 
För den som är nyfiken på Älvas tassar kan jag ju visa skillnaden från när hennes tassar var som värst och hur de ser ut idag. Jag lägger hennes sjuka tass i en spoiler då jag inte vill utsätta någon ofrivillig att behöva kolla på hennes blåsfyllda tass.

Så här såg hennes tassar ut ett par, tre veckor efter att sjukdomen bröt ut. Denna tassen var värst...

2018-04-16 21.49.46.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 599
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 165
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 940
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 103
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp