Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh neeeeeeej! :cry: Det har fötts en sååååå fin hona som dessutom är släkt med Älva (Älvas pappa är morfar till kullen, Älvas mamma är gammelmormor). Rödtabby med vitt, med en fin bläs. :love: Och den bor inte särskilt långt bort heller.
Och jag KAN INTE köpa en till katt just nu eller de närmsta månaderna. :cry: Whyyyy, oh why???
(Hoppas att de har sett fel och att det egentligen är en hane. Jag vill inte ha en hankatt.)
Men Älva behööver en kompis;)
Och katter kan man ALDRIG få för många av:D
 
Efter en lång, oplanerad bukepaus kändes det dags att komma tillbaka till alla fina bukekatter :D Mina egna killar mår bra här hemma, vi har inte ens varit hos veterinären sedan sist, måste vara rekord! M njuter av semestertider där vi åker ut till landet, ett hus mitt i skogen med endast en traktorväg, där han får leva livet som utekatt. Tjockis gillar att sitta på trappen i solen och försöka åla ner för att äta lite gräs, och sen några veckor tillbaka är de välkomna i mitt sovrum under natten vilket de minst sagt uppskattar men än har det nog inte gått en enda natt utan att de väcker mig x antal gånger :laugh:
 
Efter en lång, oplanerad bukepaus kändes det dags att komma tillbaka till alla fina bukekatter :D Mina egna killar mår bra här hemma, vi har inte ens varit hos veterinären sedan sist, måste vara rekord! M njuter av semestertider där vi åker ut till landet, ett hus mitt i skogen med endast en traktorväg, där han får leva livet som utekatt. Tjockis gillar att sitta på trappen i solen och försöka åla ner för att äta lite gräs, och sen några veckor tillbaka är de välkomna i mitt sovrum under natten vilket de minst sagt uppskattar men än har det nog inte gått en enda natt utan att de väcker mig x antal gånger :laugh:

Kul att höra att de hållit sig borta från veterinären :up:

Missia har blivit värre med åren... när jag vänder mig på rygg brukar hon kliva upp på min bröstkorg men det är jag van vid så jag vaknar oftast inte. Nu har hon börjat med att verkligen KLAMPA upp på mig, inte lägga sig ner utan sitta och sedan jamar hon, högt :cautious: Dvs matte ska vakna och klia :meh: Jag lär inte vänja mig vid den behandlingen... :cautious:
 
Kul att höra att de hållit sig borta från veterinären :up:

Missia har blivit värre med åren... när jag vänder mig på rygg brukar hon kliva upp på min bröstkorg men det är jag van vid så jag vaknar oftast inte. Nu har hon börjat med att verkligen KLAMPA upp på mig, inte lägga sig ner utan sitta och sedan jamar hon, högt :cautious: Dvs matte ska vakna och klia :meh: Jag lär inte vänja mig vid den behandlingen... :cautious:

Haha det låter som min tjockis! Han kan verkligen det där med att klampa.. M brukar väcka mig genom att prata, han har en väldigt speciell röst som verkligen skär igenom allt! Och tjockis väcker både genom att prata och att klampa haha.. om vi legat alla tre i sängen och han går iväg för att använda lådan eller något är det som att han glömmer var vi är och sen går runt och skriker hjärtskärande eftersom både jag och M är helt försvunna och han är lämnad helt ensam :cry::rofl:
 
...
Men Älva behööver en kompis;)
Och katter kan man ALDRIG få för många av:D
Hon ska få en kompis, men det funkar inte riktigt ännu. :( Jag har, och kommer att ha, en begränsad ekonomi fram till hösten då min nya (superroliga :love:) anställning börjar i september. Det vore mycket, mycket oansvarigt av mig att köpa en till liten katt i dagsläget. (Men åååååh, om den bara hade fötts en månad eller två senare!)

Tror ni inte att den lilla bebisen har en vit svanstipp, precis som Älva? :love::arghh:
 
Efter en lång, oplanerad bukepaus kändes det dags att komma tillbaka till alla fina bukekatter :D Mina egna killar mår bra här hemma, vi har inte ens varit hos veterinären sedan sist, måste vara rekord! M njuter av semestertider där vi åker ut till landet, ett hus mitt i skogen med endast en traktorväg, där han får leva livet som utekatt. Tjockis gillar att sitta på trappen i solen och försöka åla ner för att äta lite gräs, och sen några veckor tillbaka är de välkomna i mitt sovrum under natten vilket de minst sagt uppskattar men än har det nog inte gått en enda natt utan att de väcker mig x antal gånger :laugh:
Åh, välkommen tillbaka! Jag har undrat hur det har gått för dina fina pojkar! :love: Så skönt att ni har klarat er undan veterinären.
 
Imorgon ska vi äntligen åka ned till sommarstugan i fyra veckor och Alice ska såklart med :love: Där väntar dock galningen Puck så vi får se vad Alice tycker om att möta hunden igen efter ha fått ha det lugnt utan henne i fyra veckor nu, jag t.o.m drömde i natt om det mötet och att Puckot jagade/studsade glatt efter ilsken Alice som sprang iväg :angel: Kändes inte som en så orealistisk dröm dock.. :cautious:
 
Åh, välkommen tillbaka! Jag har undrat hur det har gått för dina fina pojkar! :love: Så skönt att ni har klarat er undan veterinären.

Åh tack! Jag har saknat att höra om alla katter här också, delvis därför jag är tillbaka igen :D ja, det är verkligen jätteskönt att dem hållt sig friska nu, eller iallafall utan att dra på sig nya problem. Jag hoppas hoppas att det håller i sig!
 
Här är det fullt upp så är inte inne så mycket just nu. Lilla herrn har börjat väcka mig runt midnatt - 2 på morgonen genom att slå på fönstret med tassarna :eek: Tydligen ser han nånting utanför fönstret som jag inte ser men är jätteviktigt att försöka ta... varje natt :cautious:

------------------------
Ester är här :love:

Finaste tjejen. Så Nyfiken, snäll & framåt.
Idag var vi ute i trädgården en stund, hon levde rövare under morgonen så vi rastade oss en stund i trädgården med att jaga myror å annat spännande!

Älskar att även vovvarna har välkomnar henne in i familjen utan minsta tveksamhet eller osäkerhet, de har älskar henne från första dagen :love:

älskade Ester :love:
S3xcLwH.jpg


qEk64Vr.jpg


fsSh57Q.jpg


WiBn42D.jpg


v85SNms.jpg


iEP8IXw.jpg


dFDidZJ.jpg


VDIzSf3.jpg


WpUsL88.jpg


BsEeenZ.jpg
Vilken söt :love:
 
Imorse var det en fluga inne. Så Damen jagade för fullt, svansen slog, hon smög sig fram och så ljudar hon, hon säger "kekekekekekek". Mkt intressant teknik, tycker jag.

I den allmänna upphetsningen slutade det med att hon förutom flugan lyckades fånga en stol och en matta. Mkt nöjd med jaktinstinkterna hos katten....

Men hon är nöjd så man får ta det för vad det är.
 
Imorse var det en fluga inne. Så Damen jagade för fullt, svansen slog, hon smög sig fram och så ljudar hon, hon säger "kekekekekekek". Mkt intressant teknik, tycker jag.

I den allmänna upphetsningen slutade det med att hon förutom flugan lyckades fånga en stol och en matta. Mkt nöjd med jaktinstinkterna hos katten....

Men hon är nöjd så man får ta det för vad det är.
Haha, vår låter värre än alla kraxiga fåglar i världen så fort det är något spännande (fluga, fågel, leksak...) som rör sig innanför eller utanför fönstret! :rofl:
 
Herregud den där valpjäveln var på plats! :eek::D Alice behövde lite tid att vänja sig igen vid unghunden som tornar sig upp över en (även om hunden i fråga lägger sig ned och försöker smöra :angel:) men att vara utomhus frestade alldeles för mycket :D
Hon har redan börjat arbeta annars, många bromsar och flugor att jaga :up:
 
Herregud den där valpjäveln var på plats! :eek::D Alice behövde lite tid att vänja sig igen vid unghunden som tornar sig upp över en (även om hunden i fråga lägger sig ned och försöker smöra :angel:) men att vara utomhus frestade alldeles för mycket :D
Hon har redan börjat arbeta annars, många bromsar och flugor att jaga :up:
Och så glömde vi hennes blötfoder! :eek::eek: Herregud, KAOZ :nailbiting:
Hon får alltså ingen till middag (hon har torrfoder), jag tänker spela dum och hoppas på att hon inte märker det :angel::cautious:
 
Här är det fullt upp så är inte inne så mycket just nu. Lilla herrn har börjat väcka mig runt midnatt - 2 på morgonen genom att slå på fönstret med tassarna :eek: Tydligen ser han nånting utanför fönstret som jag inte ser men är jätteviktigt att försöka ta... varje natt :cautious:

------------------------

Vilken söt :love:
Gode tid, det där hamrandet hade jag förträngt! Vilken misär. Sauron höll på i evigheter innan jag fattade att han ville kunna titta ut :meh: så är det ett fönster du har neddraget för tipsar jag om att prova lämna ett kikhål :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 579
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 155
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 906
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 058
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp