Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sivert hänger gärna med i denna underbara tråd, En söt liten honkatt på 13 veckor. Nån som vet lägsta ålder hos distriksveterinär för att sterilisera. :)
37267927_10155940563233068_4298154084424220672_n.jpg
 
Sivert hänger gärna med i denna underbara tråd, En söt liten honkatt på 13 veckor. Nån som vet lägsta ålder hos distriksveterinär för att sterilisera. :)
37267927_10155940563233068_4298154084424220672_n.jpg
Sicken sötnos! :love:
Angående kastrering så är det väldigt olika från veterinär till veterinär. Vissa har 4 månader, vissa 6 månader, vissa har 2 kg som minsta vikt... Jag tror det bästa är att du hör av dig till de veterinärstationer du kan tänka dig att kastrera henne på och se vilka ålders-/viktkrav just de har. :)
 
Sicken sötnos! :love:
Angående kastrering så är det väldigt olika från veterinär till veterinär. Vissa har 4 månader, vissa 6 månader, vissa har 2 kg som minsta vikt... Jag tror det bästa är att du hör av dig till de veterinärstationer du kan tänka dig att kastrera henne på och se vilka ålders-/viktkrav just de har. :)
Har ju distriktarna här i byn annars åker jag till Båberg utanför Trollhättan :) Ja hon är supersöt och hon älskar sonen. Går han upp följer hon efter, sitter han i soffan lägger hon sig i hans knä. :)
 
Tuva har förmodligen FORL.. Ska in igen den 14 augusti och operera bort minst en tand. Hoppas det bara är en!
Aj vad tråkigt! Vilken tur att ni har upptäckt det så att hon kan få bli av med tanden. Vi håller tassar och tummar här för att det går snabbt och smidigt. :heart
 
Älva har suttit vid fönstret lääänge nu. Någon äcklig insekt kryper på insidan av glaset, men hon har inte fått tag på den ännu. Tänk att vara så lättroad.
 
Min ena katt har väckt mig varje jäkla natt nu i veckor vid 4 med ett ynkligt jamande, sen hoppar hon upp på bröstet och börjar trampa samt slickar mig i ansiktet och mystuggar på min näsa. Ger jag inte upp då och börjar klappa så börjar hon terrorisera sambon... Med att sätta sig på honom och skrika :laugh:
 
:meh:

Ena katten kissade fint i lådan. Till hälften. Resten hamnade utanför och även om jag gick på det med en gång så känns det som att det luktar kiss i badrummet nu. Från fogarna där. I mitt tre veckor gamla badrum :arghh:

(tycker för övrigt att även jag luktar :meh:)
 
Min katt Mimmi kan ju inte jama eller skrika, lungt och skönt tycker man men icke.

Inatt så väckte hon mig genom att dra matskålen i klinkergolvet ute i köket så hon väckte mig men jag tänkte hon får vänta tills imorgonbitti hon slutar ändån snart.

Hon gav inte upp , hon hoppar upp i min säng börjar stångas och slicka på mig samtidigt som hon spinner. Jag reagerade inte så hon gick och på sig sidan om mig.
 
Tuva har förmodligen FORL.. Ska in igen den 14 augusti och operera bort minst en tand. Hoppas det bara är en!
Håller tummen det inte är fler :(

-----------------
Idag är Lilla herrn sur, först åkte jag iväg på jobb och när jag kom hem så satt han väldigt fint och väntade tills jag lyckts få på mina kompressionsstrumpor.... Då får han inte sitta i knät eftersom det är så varmt men han vill ju gosa :mad: Herrn anser nu han har en väldigt dum matte, de sura blickarna är väldigt tydliga... :p
 
En fråga till er andra som också haft det väldigt varmt den senaste tiden. Har era katter börjat fälla en massa päls? Socker fäller som bara den... Stryker man honom över ryggen får man med sig en näve hår.:p Jag inbillar mig att det är värmeböljan som satt fart på det? Anton fäller dock inte mer än normalt (å andra sidan fäller han väldigt lite generellt i och med att han har så lite underull).
 
Det är bastu inomhus. Jag har köpt kyldynor till katterna. Kyldynan är den med rött örngott...

(Liten är inte så tjock som hon ser ut, bara skum vinkel)
 

Bifogade filer

  • 783A3A1B-203D-46C7-8891-3207350CC027.jpeg
    783A3A1B-203D-46C7-8891-3207350CC027.jpeg
    219,1 KB · Visningar: 35
Jag kallade på min katt innan och fick ingen reaktion . Men skramla med go mat( blötmat) och en skål så sitter hon sidan om en direkt . men är man inte smart katt och har svansen bakom mina fötter så blir de trampad svans och katt som piper och nafsar mig i foten
 
En fråga till er andra som också haft det väldigt varmt den senaste tiden. Har era katter börjat fälla en massa päls? Socker fäller som bara den... Stryker man honom över ryggen får man med sig en näve hår.:p Jag inbillar mig att det är värmeböljan som satt fart på det? Anton fäller dock inte mer än normalt (å andra sidan fäller han väldigt lite generellt i och med att han har så lite underull).

Jag tycker de fäller mer än tidigare. Vad det beror på låter jag vara osagt..
 
En fråga till er andra som också haft det väldigt varmt den senaste tiden. Har era katter börjat fälla en massa päls? Socker fäller som bara den... Stryker man honom över ryggen får man med sig en näve hår.:p Jag inbillar mig att det är värmeböljan som satt fart på det? Anton fäller dock inte mer än normalt (å andra sidan fäller han väldigt lite generellt i och med att han har så lite underull).

Ja, Missia fäller lite mer än vanligt.
 
@sthu @athena_arabians Se där, intressant! Inte konstigt i och för sig att de gör det i det här läget med en så markant temperaturhöjning. Vi håller dock tummar, tassar och tår för att det vänder snart!

Både Socker och Anton är inte helt tillfreds att de inte kan vara i knät och gosa med mig för tillfället.... De störs uppenbarligen inte av att det blir för varmt då. :p
 
Hos oss har regnet kommit, jätteskönt så det blir svalare:) Lilla herrn verkar dock ta igen all energi han inte orkat använda sig av under värmen, springer runt i lägenheten och skriker :meh: Rör jag mig så springer han efter mig och skriker, jag fick säga åt flera gånger att jag vill faktiskt få äta min frukost ifred utan han i ansiktet och på nacken så nu har jag en blängande katt.... Misstänker det inte dröjer länge innan han börjar springa runt igen och självklart duger inte leksaker nu heller :meh:
 
Har försökt att aktivera min lata kattant utan resultat. I går köpte jag en leksak med mynta och då blev det lek!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 928
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 098
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp