Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Det händer mig jätteofta! Och jag brukar ha väldigt buskiga ögonbryn vissa dagar när jag vaknar konstigt nog (och sambon har ibland odlat vitt helskägg sådär över en natt!) :angel:
Jag tänkte att mina glasögon skulle funka som skydd men näpp de där små enstaka hårstråna letar sig igenom varje springa :cautious: Jag har börjat med att syna fingrarna ordentligt innan jag gnider mig i ögonen oavsett när jag vidrörde katten :rofl:
Men skönt att jag inte är den enda! För som sagt, ibland blir jag paranoid och orolig :o
 
Alltså, luktar era katter också otroligt gott? :o

Jag älskar att sticka näsan i Älvas päls för jag svär, det finns nog ingen katt som doftar så gott som hon gör. Alldeles friskt och gosigt.

Mvh,
Crazy cat lady som nog har fått några toxoplasma-parasiter för många i hjärnan. :D


Precis bakom/nedanför öronen är en mjuk del som luktar underbart. Där kan man köra in hela näsan.

S och B har vant sig vid att bli insniffade och brukar snällt acceptera läget.


Övrig kattinfo:
Vi har haft bokhylle-dammande idag på morgonen och Skönhetsmissen har entusiastiskt hjälpt till med att kolla in alla nedplockade böcker, klättra upp på och springa längs med de nu tomma hyllorna för att sprida dammet upp i luften istället för sådär trist plocka upp det med en trasa.

Det som vi inte andas in kommer väl landa på golvet och kunna bli dammsuget någon gång under eftermiddagen.

Just nu är det damningspaus. Får se om vi orkar med bokhylla nummer två under förmiddagen.
 
Jag skulle vilja ha ett fint foto av henne (hon har en sån vacker färg som inte gör sig rättvisa på mina mobilbilder) men hon är ganska rädd för främlingar och hatar när jag försöker fota henne :angel::(
Du kan inte få en fotograf att komma hem till dig? Och ta god tid på sig. Finns många ungdomar som söker djur att fotografera till sina portfolior.
 
Alltså, luktar era katter också otroligt gott? :o

Jag älskar att sticka näsan i Älvas päls för jag svär, det finns nog ingen katt som doftar så gott som hon gör. Alldeles friskt och gosigt.

Mvh,
Crazy cat lady som nog har fått några toxoplasma-parasiter för många i hjärnan. :D
Min luktar ofta handkräm.
MVH handkrämsberoende matte
 
Får någon annan problem med att de fastnar i ögonen/ögonfransarna också? :o Jag blir alltid sjukt paranoid då att jag ska ha blivit allergisk när tårarna rinner :nailbiting:
Haha jag har jämt katthår i ögonfransarna och ögonbrynen. Sitter på jobbet och plockar katthår ur ögonfransar...
Jag är också rädd för allergi men tröstar mig med att det förmodligen är mekaniskt skav när ögonen rinner.
 
Du kan inte få en fotograf att komma hem till dig? Och ta god tid på sig. Finns många ungdomar som söker djur att fotografera till sina portfolior.
Det är lite det jag är fundersam över om det skulle gå, hon "försvinner" gärna om det kommer någon som hon inte känner. Det skulle krävas mycket tålamod och då är det inte ens säkert att hon skulle stanna kvar framför kameran, hon sitter hellre på långt avstånd.
Jag behöver någon som är van vid att fotografera vilt :idea::rofl:
 
Haha jag har jämt katthår i ögonfransarna och ögonbrynen. Sitter på jobbet och plockar katthår ur ögonfransar...
Jag är också rädd för allergi men tröstar mig med att det förmodligen är mekaniskt skav när ögonen rinner.
I nödfall får man skaffa sig en nakenkatt :p
Men så skönt att höra att man inte är ensam om det! :love: Mindre risk att man är allergisk då :D
 
Det är lite det jag är fundersam över om det skulle gå, hon "försvinner" gärna om det kommer någon som hon inte känner. Det skulle krävas mycket tålamod och då är det inte ens säkert att hon skulle stanna kvar framför kameran, hon sitter hellre på långt avstånd.
Jag behöver någon som är van vid att fotografera vilt :idea::rofl:
Inte så dumt faktiskt :idea:
Någon med rejäl zoom? När jag var på utställning sist såg jag några tjejer med zoomar stora som mindre hus, de bar dem som babies i famnen. Har du någon balkong eller terass eller nåt som hon kan vara på, så ljuset blir bra nog?
 
I nödfall får man skaffa sig en nakenkatt :p
Men så skönt att höra att man inte är ensam om det! :love: Mindre risk att man är allergisk då :D
Eller man kan raka den man har :rofl: (intressant sätt att begå självmord)

Nä jag hoppas vilt att alla allergier ska hålla sig på avstånd. Jag tror att Ständig Kontakt Med Kattmonstret är en effektiv anti-allergisk metod!
 
Inte så dumt faktiskt :idea:
Någon med rejäl zoom? När jag var på utställning sist såg jag några tjejer med zoomar stora som mindre hus, de bar dem som babies i famnen. Har du någon balkong eller terass eller nåt som hon kan vara på, så ljuset blir bra nog?
Japp, vi har en uteplats som hon älskar vara på :up: Hon brukar dock springa in eller så när någon främmande kommer närmare eller typ trycka sig ned mot marken för att gömma sig. Blir inte så snygg bild tänker jag.
Men hon går ut lite på sommarstugan också och där är det större ytor och kanske lite lättare... :idea: Men det ligger mera på landet, inte lika lätt att komma dit. Måste ha bil.
 
Eller man kan raka den man har :rofl: (intressant sätt att begå självmord)

Nä jag hoppas vilt att alla allergier ska hålla sig på avstånd. Jag tror att Ständig Kontakt Med Kattmonstret är en effektiv anti-allergisk metod!
Min katt är rakad på magen sen ett par veckor sedan och det håller sakta på att växa ut igen :D Men jag är inte helt förlåten eller så är det inte så skönt att bli kliad där nu när det är typ snaggat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 174
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 998
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 190
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp