Kattungar med diaré

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare juliaandersson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
J

juliaandersson

Hej hej!
Jag har 3 kattungar hemma och alla 3 är lite halvdana i magen. De är avmaskade en gång och äter kattungefoder. Innan åt de vanligt torrfoder för stora katter så jag bytte för att det skulle bli bättre och det blev det, men nån av katterna rinner det fortfarande om, tips på något man kan ge dem för att de ska må bättre? tack på förhand..

Sv: Kattungar med diaré

Ge dom skonkost, t.ex. lammfärs och morotspuré tills dom blir bra igen och vänj sedan sakta in dom på det foder du vill ge.

Jag gav min kisse kokt fisk ett par dagar när han var kass i magen som liten, funkade perfekt. Sedan får man som Haukur skriver sakta vänja de små magarna vid det foder man ska ge.

Om det inte blir bättre så åk till Veterinären! Kattungarna kan bli uttorkade och då kan det sluta illa.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
555
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
846
Senast: Joppsa
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
771
Senast: Liten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 646
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka