Kattutställning

Meibla

Trådstartare
Hittar inte min gamla tråd om det, så jag gör en ny :D

Nu när liten börjar bli stor så börjar jag fundera på att ställa ut honom. Mest för skojs skull.
Nån som har lust att berätta hur det går till? (jag kommer inte ihåg vad som skrevs i gamla tråden :crazy: )

Sv: Kattutställning

Först måste du gå med i en kattklubb. Det finns 2 olika organisationer att välja på Independent och SVERAK. SVERAK har klart flest utställningar och är du medlem där får du även ställa på IDP's utställningar. Är du med i IDP får du inte ställa på SVERAK's utställningar däremot.
Du kan få mycket hjälp, tips och råd från din klubb.

Sen ser reglerna lite olika ut om beroende på om det är en huskatt eller raskatt. Båda ska vara ID-märkta med chip eller tatuering i örat om den är över 10 mån. Är det en huskatt som är över 10 mån måste den även vara kastrerad. Grundvaccinerad max 2 år från utställningsdatumet och får inte vara nyare än 15 dgr.

Gå in på www.nerk.se, och välj Utställningsinfo i menyn. En bit ner på sidan finns en länk som heter "Ett reportage om bra saker att veta för en förstagångsutställare". Där finns mycket bra information.

Sv: Kattutställning

ahh tack. :bow:
Gick ju med i en kattklubb när jag startade förra tråden, så det är ju redan ordnat. Vaccinering, kastrering och id-märkning kommer göras i nästa vecka så det kommer oxå att vara klart.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 178
Senast: Lingon
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur