Kattvakter, och att lämna missen ensam

A

ang

Ja, hur gör ni när ni åker bort egentligen?

Vi ska vara borta 2 dagar eller så till helgen och Måns gillar inte att åka bil. Har ingen bra som kan ta hand om honom heller så han blir hemma och lösningen är att mina föräldrar får sova hos oss så han får sällskap...

Jeps, det är jag. Velig så in i norden, och vill att han ska må så bra som möjligt. Hur resonerar ni, och hur mycket överdriver jag?!
 
Mina får aldrig vara ensamma mer än 24 timmar - och då är de två, och har sällskap av varann. Hade jag bara haft en katt hade nog min gräns varit ännu lägre.

mandalaki
 
Mina busar har varit ensamma utan mig i 3 dagar men har då fått mat, lådan rengjord och kel 2 gånger om dagen och det verkar vara OK
 
Jag har 3 katter, de får vara ensamma hemma om vi åker bort, men grannen kommer in och ger dem mat och tömmer lådorna. Hon kelar lite med dem och ser om de mår bra.
Fluff
 
Men du, nu läste jag ditt inlägg igen... Ska dina föräldrar sova hos katten? Jamen då har du ju inget problem över huvud taget :). Att inte flytta på katten, låta den vara kvar i sin vana miljö, och ändå ha sällskap - bättre blir det ju inte.

mandalaki
 
Om jag är borta över natt är Ronja hemma själv och en kompis kommer och gosar och ger mat på morgonen. Om jag är borta längre har jag tre kompisar som kan passa henne. Då bor hon hemma hos dem. Innan hon varit där över natten första gången har hon följt med ett par timmar någon dag innan och fått nosa på lägenheten.
 
Jepp mandalaki... Jag vill att Månsen har det bra, och eftersom han har bott hos dem under några år är det människor han gillar. Deras nya hund gillar tyvärr inte katter, annars kunde han åka dit.

Vi åker på morgonen och nån av föräldrarna, eller båda, kommer på kvällen. Han får ensamma dagar, men det är han van vid och det går bra. Men inte fasen kan jag lämna honom ens 24 timmar tror jag...
 
Jag ska åka bort en vecka utomlands och har en kompis som har lovat att ta hand om kissarna. Helst skulle jag ju vilja att hon bodde hemma hos mig, men det vill hon inte så då får katterna "semestra" hos henne istället.
 
Nä, vår 24-timmarsregel brukar bara tillämpas på julafton... I övrigt lämnar vi dem aldrig ens så länge. När vi är på semester är de på kattpensionat, och det är ett jättebra ställe men frestar på mobilräkningen när man är utomlands :crazy:...

mandalaki
 
det där kan du lugnt ha samvete för att göra. han kommer knappt att märka att ni är borta om det finns andra att kela med på natten.


har lämnat våra 3 katter (bondkatterna som bor hos mamma) ensamma en vecka som längst och då har det alltid varit någon där hos dem 2-3ggr per dag som hållt dem sällskap en längre stund, gett dem mat, släppt dem in eller ut och självklart gjort rent lådorna. känns elakt och man är glad när man äntligen kommer hem men det känns bättre att göra så än att lämna bort dem under tiden.
 
Usch, jag hatar att lämna mina katter.... de som känner mig tycker att jag är jättelöjlig, men jag lämnar aldrig mina katter ett helt dygn... knappt ett halvt dygn lämnar jag dem... jag vet, jag e löjlig... men de är ju mina barn!!! nu ska jag iväg på semester i tre veckor - vilket är rena mardrömmen..... jag vet, man måste unna sig semester också (har inte haft det de sista sex åren...), så jag ska åka... men det känns jättejobbigt, o hunden måste jag också lämna iväg... fast katterna får stanna hemma i sin egen miljö, det kommer hit en tjej o ger dem mat, tömmer lådorna o kelar lite med dem två gånger om dan... :bow: :bow: :bow: vet inte vad jag skulle göra utan henne!!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 641
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 996
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 902
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp