Kavajfärg...

Iaraphel

Trådstartare
ok, ni som tävlar hoppning och dressyr (och som, inte kommit upp till frackklädsen).

Vad har ni för färg på eran kavaj?
Vad tycker ni är snyggast?
bryr ni er vad hästen har för färg?
matschar ni med annat, t.ex skjorta, vantar, shabrak?

Jag var idag och köpte ny kavaj... hade fått den förra av min moster (=storlek 44) och köpte en i storlek 36... det blev lite skillnad... :D
köpte nu i marin/mörkblå,
hade diskussion med morsan där inne, hon sa att det såg "prydligare" ur i svart, pappa tyckte den mörkblå var bäst, jagf som blivit "hemma" i den blåa valde tillslut den... tittade även på snygg grå (tävlar mest hoppning), men mamma anser att man inte kan ha grått på bruna hästar.. + att jag inte visste om det var en "tillfällig innefärg".
+ att jag har ett ljusblått hoppshabrak med marinblå kant, och dressyrshabraket är vitt med marinblå passboal.

så... vad tycker ni är snyggast?
 
har svart kavaj,hjälm,vit skjorta

hade nu när jag tänker efter hellre haft blått...men nån gång sliter jag väl ut grejerna :D

Hästen e mrbrun,har svart sadel,träns vitt schabrak
 
ok, tack för svaret..

hehe jag tänkte också så... att nån gång slitem an väkl ut den...
men om jag funderar på att jag haft den ärvda kavajen i 6 år och den är alldeles förstor och jag inte varit direkt "skötsam" med sen så är den fortfarande hel.. men smutsig.. och jag insåg att jag aldrig kommer att växa i den
*hoppas inte de i alla fall* :devil: :crazy:
 
hej... jag har en grön kavaj... hade en grön hjälm tidigare men nu är det en svart som gäller.

Jag tyckte grönt var snyggt så jag valde det därför. På hästen kör jag med grönt och blått... nu har jag dock tänkt tävla i klubbjacka i den mån det går men självklart kommer kavajen fram någon gång då och då.

:D
 
Marinblå har jag. Tycker grått är snyggast, ska köpa en sån nästa gång :)
Har 2 skimlar så jag tycker Blått och Grått passar fint på dom så jag brukar matcha med Schabrak och hjälm.
 
jag har en ljusbrun-mörkbrun rutig, från england, säkert 20 år gammal, men använd bara kanske tio ggr. tävlar inte längre, men den hänger å ser vacker ut iaf :love:
 
jag har marinblå hjälm och kavaj rycker jag är fint. Tycker bättre om blått än svart på kavajer.

Då min kompis tävlade min ponny (hon som är på bilden) hade hon en chokladbrun kavaj och det var så stans fint i hop till hästen.
 
En sån har jag också..!
Helt klart den snyggaste kavaj jag någonsin sett :love:
Tyvärr så har jag sadlat om och rider western nu, ska tvinga syrran att ha den när hon tävlar sen :cool:
 
Jag har en svart kavaj. men jag ska köpa en grå pikeur när jag börjar tävla igen.
har GPA hjälm till det och den är ju svart/grå.

Matchar med vantar svarta eller grå och har en ljusblå vit randig skjorta under. vita ridbyxor och svarta stövlar.
 
Tycker grått är väldigt snyggt om man har ljusbruna grejor på hästen! Och cremefärgade byxor till, gärna bruna stövlor/chaps om man rider hoppning! Annars tycker jag mörkblått är snyggt och prydligt, och det matchar allt. Jag har blå hjälm också. Mörkare färger är snyggast i dressyren.
 
Jag har svart kavaj och svart hjälm.
Hästen har vitt shabrak och jag vitskjorta.
Vantarna är antingen svarta eller vita.
Tränset är svart med vittfoder.
Hästen mörkbrun och på vintern ser han nästan svart ut.
 
Jag tävlar dressyr och har mörkgrå kavaj, svart hjälm, svarta stövlar, vit plastrong, vita handskar och byxor.

Hästen är brun och har vitt shabrak, svart sadel och svart träns med vitt foder.
 
Jag har en grå/kritsträck Withaker kavaj, en blå likadan och en svart pikeur.

Jag har matchande skjortor och hjälmar och tänker alltid på att matcha hästarnas saker också.
 
Vad har ni för färg på eran kavaj? Svart
Vad tycker ni är snyggast? Svart eller mörkblå (Hopp: Grå eller Svart)
bryr ni er vad hästen har för färg? Den har bara vitt!
matschar ni med annat, t.ex skjorta, vantar, shabrak? Ja.

Jag tycker det värsta som finns är ryttare som rider omkring med hela sett av ljusblåa grejor, jag mår illa av sånt. I min värld existerar endast vitt, svart och marinblått vid tävlings samanhang, och röd kavaj är också riktigt smaklöst. :angel:
 
Marinblå kavaj. :love:

Jag gillar nog Marinblått bäst! ;)

Nä... lite svårt att välja färg på hästen...

Matchar med vitt schbrak, de vanliga handskarna (vita med brunt skinn), vitt skjortbröst. :)
 
Har grå kavaj, creme ridbyxor, grå GPA titan, grått schabrak, london färgade saker.

Skulle ta den blå om jag var du.
 
Jag har svart kavaj, svart hjälm, svarta stövlar, blå rutig skjorta. Hästen har ljusblått, grått eller vitt schabrak oftast.
 
Jag tävlar ju inte (än i af), men jag tycker gråa kavajer
är himla snygga (fast jag är mer dressyrryttare). Fast har
man grå kavaj tycker jag man ska ha svart hjälm eller grå/antrazit eller vad den heter..


Annars tycker jag marinblåa ser lite roligare ut än svarta.
Fast även här tycker jag, har man svart hjälm, så tycker jag
svart kavaj och har man blå hjälm tycker jag blå kavaj.

Sedan skulle jag väl hellre kolla lite på modellerna och kvalitén än färgen.

Tävlarna man hoppning så tycker jag även man kan kombinera
kavajen med hästens eventuella "mössa" (sådana där huvor
ni vet..)


Men själv så skulle jag nog (om jag ska tävla nån gång i framtiden.. :smirk: ) köpa mig en marinblå kavaj, vita
ridhandskar och vitt schabrak. Om jag skulle tävla hoppning och skulle ha sånn där "huva" på hästen så skulle jag nog
ha en marinblå med guldkant på och kombinera med kavajen. :)



Tycker även den färgen som Malin Baryards kavaj hade var snygg. Ni vet den där vinröda.. var det i globen hon
hade sådan (kollade bara på tv..) ??? Eller annars va det
från någon WC-tävling dom visade från. Minns i af att Lisen
var kommentator på tv då.. Gillar den eftersom att den skiljer sig ifrån andra kavajer.


Sedan tar man ju inte misste på TEAM Ericsson kavajerna heller, då man kollar på hoppningen på TV. Fast jag tycker
inte dom är lika snygga.. Men det är kul med färger som inte
så många andra har tycker jag.
 
svart kavaj
grön hjälm
svarta stövlar
vitt hoppschabrak
grönt dressyrschabrak
vit polotröja
[ska köpa nya handskar]
 

Liknande trådar

Dressyr Insåg i morses att jag klantat mig totalt! Hade helt och hållet glömt att jag kastade mina vita ridbyxor för ett tag sen och inte köpt...
Svar
16
· Visningar
1 525
Senast: ajdidodii
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 144
Senast: Nevermind
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 528
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: carriemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp