Keflys fårskinnspad

vilse

Trådstartare
Hur pass tryckutjämnande är den?

Jag hävdar att INGEN barbacka pad är tillräckligt tryckutjämnande för att man skall kunna ha stigbyglar tillsatta, sambon hävdar tvärtom :devil:
Enligt honom är keflys sydd på ett sådan sätt att trycket delas ut över hela padden och därmed gör det ingen om man lägger lite tyngd i stigbyglarna.

Jag vill motbevisa honom :p Jag vet att det finns undersökningar som har gjorts och visat just att de ger punkttryck, vet någon var jag kan hitta dessa?

Sv: Keflys fårskinnspad

har inte sett några undersökningar men jag har ridit med den, o jag skulle aldrig använda stigläder o stiugbyglar o lägga vikt i dem. Det blir ett rejält tryck inte minst på manken.

Jag har förr mig något har gjort "privata" undersökningar när de känt någon som haft en padd som går att läsa av via datorn var trycken ligger..

Men ja.. det är nog ett eller två år sedan jag läst den :crazy:

Äh, gör en egen undersökning. Ställ sambon på alla fyra, lägg på padden. Ställ dig i korta stigbyglar. Byt sedan.

Det är väl det sadlar är till för? Att få jämn tryckfördelning alltså. Annars hade det ju varit perfekt med barbackapadd :idea:

Liknande trådar

L
Utrustning haha nu har jag (nästan) bestämt mig för en sadel att köpa, en prestige hippos dressage :banana: Men så till nästa fråga, är det bra... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 694
Senast: LuckyLuke
·
B
Utrustning hhee, nu var det dags igen. Jag är nu ute i sadeldjungeln och det är som vanligt inte roligt. Jag har funderat på bomlöst men tror...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka