Kejsarsnitt

Sv: Kejsarsnitt

Vilket sjukhus är det du ska till? Tycker att det mesta i beslutsväg för mig har gått förvånansvärt fort och enkelt ... och igångsättningen bestämdes på 2 röda. Nu har jag ju inte gjort den än, så de KAN ju tvärångra sig när jag kommer in på onsdag, men det hoppas jag ju INTE. Men jag har fått mycket info om igångsättning och jag tycker det känns tryggt och bra! Och behövs snitt så blir det det, jag litar på läkarna bara ... Det kommer gå super för dig med, hoppas de sparkar igång det imorgon! Peppdans :banana:
 
Sv: Kejsarsnitt

Ska till USÖ i Örebro.
Ja jag hoppas det.
Åtminstone att man får ett fastslaget datum så man vet.
Börjar få ont i knäna och smalbenen nu. Trots att jag bara gått
upp ca: 10 kg.
 
Sv: Kejsarsnitt

Åh jag har typ gått upp 20 kilo :crazy: Plus galen foglossning - jättebra!
Jag hoppas på dig iallafall, så kanske du har din bebis när det är dags för min igångsättning så jag kan få massa bra tips på vägen ;)
 
Sv: Kejsarsnitt

hihi ja får hoppas den tittar ut snart.
Även om snitt ändå känns mest lockande.
Mer än sugklocka alla fall.
Tydligen prioriteras klocka före snitt.
Kan inte begripa varför men men

Men nu tycks det vara på g att starta själv
 
Sv: Kejsarsnitt

Varför tycker du att det är konstigt att sugklocka prioriteras framför snitt ? Och varför lockar snitt mer än klocka ?
 
Sv: Kejsarsnitt

Mycket är nog för att jag gjort (typ) snitt en gång redan.
Har även bara hört negativt om sugklocka. :crazy:
Förstår heller inte hur den ska kunna fungera om det inte är igång sas:confused:
 
Sv: Kejsarsnitt

57? Jisses.
Så länge hoppas jag att jag inte behöver vänta om det skulle bli så.
Skulle ju ta upp det med läkarn idag. Ändå gjorde jag det inte, dumt nog.
 
Sv: Kejsarsnitt

Jag har varit med om två snitt.
Ett katastrofsnitt,i v 33,pga att moderkakan släppte och jag tappade över 2 L blod som följd.

Det andra blev "bara" ett akutsnitt,v 30,av samma orsak men då blödde jag inte lika mycket.
Efter andra snittet fick jag infektion i såret efter 25 dagar och fick tömmas på 2 dl var.
Summan blev att jag har ingen känsel på utsidan av magen,från navel och ner till blygdbenet.Sitter även med fula ärr som gör att jag inte vill visa mig i bikini.
 
Sv: Kejsarsnitt

Jag tror att du är lite felinformerad vad det gäller sugklocka.

Sugklockan används i allra sista skedet av vaginala förlossningen, dvs när man krystar och ungen i princip är ute, men krystvärkarna kanske är lite svaga så man får lite draghjälp. Det är inget man kan säga innan om det skall användas eller inte !

Nyfiekn fråga - vad menar du med att du gjort "typ" snitt ?
 
Sv: Kejsarsnitt

hmm jo så har jag också uppfattat det hela.
Dock fattade jag det som att den skulle sättas in efter igångsättning och inget hände. Så sade läkarn alla fall och det lär ju inte gå.
Inte utan krystvärkar licksom.

Har opererat bort en cysta modell big för några år sedan.
Dock var ju det inget regelrätt kejsarsnitt så. Födde ju ingen unge licksom.
 
Sv: Kejsarsnitt

Jag trodde du skulle sättas igång idag? Velar de fortfarande? Eller har det startat alldeles av sig själv?

Åh jag har så mycket mensvärk hela tiden men inga värkar, vill också att det ska sparka lite av sig självt. Var hos BM idag och bebis lät bra, jag får dessutom komma in imorgon med om jag är orolig :)
TVÅ nätter nu, sen är det på g !!
 
Sv: Kejsarsnitt

Ang sugklocka sa de till mig att risken för att man använder den är nåååågot större när man bli igångsatt för att krystvärkarna kanske inte når full styrka så man får hjälpa till sista biten lite. Inget jag oroar mig för iallafall :)
 
Sv: Kejsarsnitt

Tja! Hur går det?? Och hur gick det idag?? Vem vet, du kanske ligger inne just nu eller så är all klart :bump: hejja hejja:D
 
Sv: Kejsarsnitt

Pssst; Har det hänt något?? Bara lite nyfiken ju..:angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 580
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 576
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 052
Senast: Sasse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp