aglaonema

Trådstartare
Jag undrar hur kieffersadlar är i sitsstorlek? Om man normalt behöver 17,5 får man plats i 17 tum kieffer eftersom att dom finns ju inte i 17,5 utan endast 18 och jag har märkt att i alla fall största delen som säljs på annons är 17 tum.
 
Jag undrar hur kieffersadlar är i sitsstorlek? Om man normalt behöver 17,5 får man plats i 17 tum kieffer eftersom att dom finns ju inte i 17,5 utan endast 18 och jag har märkt att i alla fall största delen som säljs på annons är 17 tum.
Kan bara svara för Kieffer Master (dressyr) som är rätt djup, där behövde jag 18” för att få plats. Har 17,5” i min Albion med flatare säte.
 
Tycker det är konstigt att kieffersadlar på annons säljs med 17 tum mest tycker många borde behöva större sadel än så.
Problemet är att en alldeles för stor sadel gör att man åker omkring och inte får stöd på rätt ställen, och sen har vi fenomenet moderna sporthästar med väldigt korta ryggar, vilket begränsar längden på sadeln.

18 tum är stort.
 
Problemet är att en alldeles för stor sadel gör att man åker omkring och inte får stöd på rätt ställen, och sen har vi fenomenet moderna sporthästar med väldigt korta ryggar, vilket begränsar längden på sadeln.

18 tum är stort.
Har själv bara provat Kieffer genf 17 så vet inget om andra modeller och där fick jag plats med 3-4 fingrar bakom mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Om man är 165 cm lång och väger 95 kg får man tro plats i en 17 tums sadel eller behövs 17,5?
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Thera
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 018
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp