Jate Volim
Trådstartare
Jag och mamma har varsin unghäst som båda är under inridning. Vi har just nu en Kloster-Schöntal som ligger hyfsat på båda. På ena hästen verkar det som att bommen är lite böjd då den glappar baktill men det går att rätta till med en padd. På den andra ligger den också okej men kommer inom kort att bli trång över manken.
Vi känner därför att vi vill köpa en ny sadel som eventuellt kan tänkas ligga på båda. Vi har nu kikat på en Kieffer Inn som verkar super. Både jag och mamma har velat ha en sådan eftersom de ger så bra stöd och de passar ju utmärkt just till vårat ändamål = inridning.
Detta är ju en tillsvidare sadel så att de dessutom inte är så dyra begagnade är ju super. Vad har ni för erfarenheter av Kieffer Inn?
Hur ligger de? Vilka hästar brukar de passa? Gillar ni dem? osv
Alla synpunkter välkomnas!
Vi känner därför att vi vill köpa en ny sadel som eventuellt kan tänkas ligga på båda. Vi har nu kikat på en Kieffer Inn som verkar super. Både jag och mamma har velat ha en sådan eftersom de ger så bra stöd och de passar ju utmärkt just till vårat ändamål = inridning.
Detta är ju en tillsvidare sadel så att de dessutom inte är så dyra begagnade är ju super. Vad har ni för erfarenheter av Kieffer Inn?
Hur ligger de? Vilka hästar brukar de passa? Gillar ni dem? osv
Alla synpunkter välkomnas!