• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Axtelius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 655
A

Axtelius

Vilka ska dit? jag har aldrig varit där tänkte ta en Lätt någon som vet hur de e? De ser finnt ut på bilderna... :D

Sv: Kinda 1/5

Kinda är en väldig bra bana att ha som första tävling. En lätt - lätt bana- vi har börjat där flera år i rad-fast det bli inte så iår-utan det bli troligtvis Åkersbo

Vilka ska dit? jag har aldrig varit där tänkte ta en Lätt någon som vet hur de e? De ser finnt ut på bilderna... :D

När jag var där så gick "banan" i en hage...:smirk: alltså du rider några svängar i en hage...inte speciellt svårt eller utmanande för ngn så om du är ute efter en behaglig start så är det rätt ställe!

Däremot så var Kinda ett av de trevligaste ställen arrangörsmässigt som jag satt foten på!:bow::bow: Enormt tillmötesgående arrangörer och SUPERFINA priser ned på debutantnivå!:bump:

Jag ska! Tror det blir deb, ev. Lätt =)
När jag red debutant där förra året var jag lite orolig innan start för jag tkt att det var ganska stora hinder (iof bara min andra tävling) det var tex trappa med. Men det gick superbra, tkr det var hinder som hästarna hoppade väldigt lätt =)

okej de e skönt, e de någon som vet hur Mvs B/CNCP* banan ser ut?

okej de e skönt, e de någon som vet hur Mvs B/CNCP* banan ser ut?

Jag tycker den är lagom, inte jättestort men hyfsat tekniskt för den nivån. En bra bana att börja på.

Svårare än "söderbanorna" men lättare än Norrland :devil:

Vi skall dit. Betti i 100-klass och Grolle har fått byta ner sig till 90

Grolle=Cormack? betti=?
:p

jag ska inte dit då pålle itne är färdig för det :(.

Jag ska dit men den 3/5 o rida 100-klass blir första starten för i år och ser verkligen fram emot det. Jag har bara varit där o kollat på vänner innan men banan ser trevlig och lagom svår att årsdebutera på :)

*kl*
Någon mer än jag som tycker startlistorna är lite mystiska? :confused:
Flera klasser finns med 2 ggr och i vissa är det bara 1 start:crazy:

De e fel den CNCp* klassen är det som heter Lätt och sen har C-ponnyna av någon anliedning fått en egen klass fast de är klass 1 ponnyer respektiva klass 2. Men men imorgon skulle dom riktiga komma ut så de e nog fixat tills dess.

tack tack. Dessamma på Gärds. Jag rider bara lätt vi kommer väll få 1000 tidsfel eftersom ja e sämst på att rida utan klocka och vill hoppa alla hinder så väll så de går FÖR långsamt :P

kl

Nu har startlistorna för 3/5 kommit också. Jag har 25 min mellan mina dressyrstarter, undra när de tänkt jag ska hoppa den första :angel::confused:

Det verkar inte riktigt som om startlistorna är helt genomtänkta och färdiga. Defenitiva kommer ju inte ut förrän på torsdag. Donnatello startar som nummer 6 och hon har önskat sen starttid pga. lång resväg, så det blir nog lite ändringar...
Vet du förresten om dressyren ska ridas på kort eller lång bana i 100-klassen? I ryttarmeddelandet står det 20*40..men det är väl i regel bara ponny som går på kort bana? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 475
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur