Kindkedja på delat pelham

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Suskiv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 714
S

Suskiv

Ska inte kindkedjan sitta åt på delat pelham? Red nyligen en häst på delat pelham med kedjan löst (hade inget effekt på stången som då fick vinkel på över 45 grader).

Sv: Kindkedja på delat pelham

Det låter ju lite underligt, kedjan ska ju ligga åt från början just för att man ska få effekt. Varför rida på pelham om man inte vill ha effekten av kinnkedjan?

Sv: Kindkedja på delat pelham

Kinnkedja ska alltid spännas så att bettet går max 45 grader. Fast just delade stångbett är jag inte särskilt förtjust i...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 617
Senast: Rosett
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18