Gwaeron

Trådstartare
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?
 
Sv: Kineton

Lyrazel skrev:
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?



kn du inte göra fler hål o verkligen få upp den då?

tror man ska undvika att börja trixa själv med produkter som ska va på ett spciellt sätt, men vist testa kan man juh alltid göra.
 
Sv: Kineton

Jo men då klämmer den ju mot bettet. Jag såg en travkineton nånstans där över-nosen-delen var fastsatt i den bakre änden på bygeln och över-nacken-delen i den främre. tvärsemot hööks alltså. tänkte att man borde ju kunna vända på den. Eller?
 
Sv: Kineton

Du kan ju prova, men det bästa är väl att använda utrustningen som den är tillverkad/konstruerad att användas.
 
Sv: Kineton

Jag har nu tittat extremt noggrannt på nosgrimman och det roliga är att den nästan ser ut att kunna fungera bättre som jag planerar att spänna den. Jag vill ha så att den tar så lite som möjligt när hästen väl söker sig framåt neråt men desto mer när hästen petar ut underhalsen. Ska klura lite närmre och provrida imorron.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 457
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp