Kings Saddlery????

Centaur

Trådstartare
Ni vet, dom som brukar vara på mässor och så.. Tkr dom har så mkt fina saker, speciellt träns och schabrack! Men vart finns dom? Har dom nån hemsida? Tänker iofs åka till oslo i oktober, då finns dom säker där, men går det att beställa från dom annars?? :confused:
 
hm jag trodde Kings var nån stor kedja?
vi har ett Kings här i lilla Kalmar. Vissa grejer är bra, andra inte. Rätt bra blandning.
 
Är det? :confused:
Dom har iaf några märken som jag inte hittat nån annan stans, Capone, Elizabeth Greenwood bl a. Det är jätte snygga grejer, kopiar på Whitaker, Prestige, Zaldi etc. Mkt bra kvalitet till ett rimligt pris, dessutom ser det väldigt exklusivt ut :D
 
Søkte på dem i google og fant bare en butikk:
Kings Saddlery
Kalmar
Tlf.: 0480-23085

Ser ikke ut til at har egne hjemmesider. Om de har egen butikk vet jeg ikke, de er jo som du sier mye på messer. Og mye bra pleier dem å ha også.. En av de få "billigbutikkene" som gidder å ta veien til Oslo Horse show f.eks.. Det er bra ;)
 
Jag gillar Kings, trots att jag bara har köpt en sak därifrån ;) Ett träns, billigt, tror det kostade 279:-, men det är verkligen ett av mina bästa inköp, det har jag smörjt och gjort rent 2 gånger på snart 1 år, och det är supermjkut och blir i princip aldrig smutsigt, älskar det tränset :love: På Kings där jag handlar (Upplands Väsby, fast det har iofs bytt namn nu tror jag :confused:) så har dom både kvalitéts saker samt lite billigare, bra blandning. Såg föresten Kings nere på Falsterbo och jag tror att dom var på globen förra året.
 
Ja. De har mye fint. De har også endel merkeløse hodelag/grimer av bra kvalitet. Tenker da på hvis du ikke går for det som koster 100-200kr, men kanskje 400kr (hodelag i den prisklassen). Kjøpte for mange år siden et veldig pent hodelag av god kvalitet og mykt lær hos Kings (har dog solgt det fordi det var typisk spranghodelag, og jeg ikke er interessert i det lengre. Men fint var det likevel).

Mange tøffe shabrakker har de også. Og alltid flere gode tilbud..
 
Å fan, där ser man, jag som trodde det fanns MASSA Kings i landet :D Ska jag handla nåt åt dig där eller? :angel: ;) Nu blev jag ju nästan glad att Kalmar för en gångs skull har NÅT som nån annan tycker är bra...

Jag har köpt lite smått och gott där, schabrak, chaps, ridbyxor (inte världens bästa kvalitet :smirk:)... hm vet inte riktigt vad mer. Kanske att jag skulle köpa nåt täcke där eller lindor, tyvärr är många träns riktigt stenhårda, dock billiga, men kvaliteten känns inte så super. Har inte så mkt sadlar. Dock MASSA schabrak.
 
Kings Saddlery, Bredden i Upplands Väsby
Jag har för mig att det är en grossist,Kjällqvists, som äger den.
 
Har köpt en grimma därifrån en gång :love: Helt underbar var den! Mjuk och snygg, och fodringen var verkligen supermjuk!

Tyvärr gick det sönder när vi skulle lasta pållan en gång. :( Men jag ska nog köpa en ny sådan.
 
Kings hästsport(den som förut låg i upplandsväsby) och kings sadlery är äll två olika "kedjor"
K S har bättre grejer och mera läder, men är mkt ovanligare.
K H är väll mera som hökks.
HAr jag fattat rätt?
 
Det fattade jag som att de låg i Kalmar och bara Kalmar? Lite utanför city? jag skulle gärna vilja ha beskivning då jag planerar att åka dit snart, bor inte så jättelångt från Kalmar.. (Växjö) :D
 
Kings ligger norr om centrum, Dagöv. 2, vid Jysk (om du vet var det ligger), Växer och bilprovningen finns i närheten.

Nu vet jag inte vilket håll du kommer ifrån men jag brukar komma från centrum och då kör jag norra vägen norrut tills dess att jag kommer till en fyrvägskorsning med trafikljus och ett hus som det står Kinnarps på till vänster. Svänger vänster i korsningen sedan är det några hundra meter in till vänster så är det ett hus som det står bl a Jysk på (mycket glas på framsidan). Kings finns på gaveln på det huset, det syns lite dåligt från vägen då deras ingång är på kortsidan. Hoppas att du hittar efter denna eminenta beskrivning. :D :crazy:
 
Hihi
De hade en utförsäljning för 2 år sen innan den flyttade till Kalmar... Köpte ett showylletäcke för 600:- :love: Typ Hansbo i material och tjocklek (2500:-) BRA KÖP!!! Hade inte min häst då... hade nog köpt allt då skulle jag tro... Dom hade pessoaskydd mm för långt under halva priset... Schabraken var snygga... Kanske du kan kolla upp lite färger priser och telenr till mig... ;)
 
Deras tel nr är: 0480-230 85

Priser och så blir svårt eftersom jag inte bor hemma hos mina föräldrar längre utan bor i Umeå, kommer ner till Öland/Kalmar i jul fast så länge kanske du inte vill vänta... ;)
 
Kul att höra att många verkar anse att de har bra kvalitet för jag måste säga att jag varit lite skeptisk till kvaliteten på vissa av deras saker. Köpte tex ett täcke på rea, 500:- för ett vintertäcke -billigt javisst! Men tyvärr gick det sönder efter ca 5 dgr, flera långa revor så hela stoppningen trillade ut. Tyckte inte heller det höll helt tätt mot regn. Jag har även tittat och känt en del på deras träns, tycker de är snygga men känns inte som superkvalitet direkt. Schabraken däremot är både snygga och i (tror jag) bra kvalitet men å andra sidan är de inte särskilt billiga. Resten av deras saker tycker jag nog inte är direkt billiga heller, det är mest när de har rea och utförsäljning jag handlar där. Men det blir väl så när man har både Börjes och Eko:- på rimligt avstånd!
:cool:
//jo7
 
Sv: Kings Saddlery????

Visa grejer är jättefina och allt är till bra pris. Framför allt är de jättegoa i butiken och hjälper gärna till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 772
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp