Kingsland storlekar

Guldaskig

Trådstartare
Har hittat en snygg vinterjacka från Kingsland som jag funderar på att köpa men eftersom jag har för mig att deras storlekar inte är som vanliga storlekar är det svårt att veta vilken man ska ta.

Om man har 36/38 i vanliga fall, vilken storlek ska man satsa på hos Kinglsand då?

Sv: Kingsland storlekar

Skulle tro att det är en damjacka men det står faktiskt inte.

Farmingdale heter modellen om det kan vara till någon hjälp.

Tror det är en dammodell, jag har 36-38 på de flesta kläder och strl M på min Kingsland (dam). Den är ngt stor men jag vill få in en tjockare tröja under så för mig är den perfekt!

Unisexmodellerna är större i storlekarna för det mesta.

Dammodeller är normala till små i stl (eftersom nästan alla är designade för att sitta tight), unisexmodeller är 2 stl större.

Jag har xs-s i vanliga fall. I min silvriga KL dunjacka har jag S i, kan ha väst eller en till jacka under och den går ner en bit.
I min bomberjacka har jag xs men skulle behöva xxs. Men den är unisex modell även att den är rosa ;)

Kingsland har så olika storlekar, bland de KL kläder jag har finns allt mellan xxs-m. Och då sitter alla kläder i princip likadant x)

Jag är en 36/38a i vanliga fall. Har XXS på min Kingslandväst (skulle egentligen ha XS men XXS gick det med). XS på bomberjackan.. Provade en jacka av modellen Josephine och då passade M super.

Högst normala tycker jag.
Har samma storlek som i andra kläder, går ner två storlekar i US modellerna.

Jag har en dunjacka i xxs, den sitter perfekt. Sedan har jag en funktionströja i xxs, men den hade jag kunnat ha xxxs i. Jag är en 34/36.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 271
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka