Bukefalos 28 år!

Kinks och kinkshaming (utbruten från Konstiga saker på Wish)

Fungerar "folk överlag" så att de tänker på sex om de ser en naken kropp? Bara en (eller flera) naken person (personer), som inte gör nåt sexuellt eller poserar "sexigt" eller så, "brukar" det dra "de flestas" tankar till sex?
Jag är inte så säker på det faktiskt. Jag själv går inte igång på att se random nakna kroppar, får inget begär efter att ligga med nån snygg skådis i en film o.s.v. Jag har däremot lätt att attraheras av personer irl och behöver inte lära känna dem väl för att vilja ligga, men suget brukar komma först när vi börjat närma oss varann. Har svårt att tro att jag skulle vara speciellt ensam om att funka på det sättet.
 
Jag är inte så säker på det faktiskt. Jag själv går inte igång på att se random nakna kroppar, får inget begär efter att ligga med nån snygg skådis i en film o.s.v. Jag har däremot lätt att attraheras av personer irl och behöver inte lära känna dem väl för att vilja ligga, men suget brukar komma först när vi börjat närma oss varann. Har svårt att tro att jag skulle vara speciellt ensam om att funka på det sättet.
Jag har alltid undrat över hur folk kan tända på andras kroppar. Liksom en kropp? Sen kan jag i sällsynta fall tända på personer men oftast har det aldrig med utseendet att göra.
 
Det är inte enkelt att förklara vad en människa tänder på och varför. Vi VET idag att det inte är så enkelt som att det enbart handlar om val och att sexualiteten är en viktig del av våra personligheter. Människor vars sexualitet faller utanför normen har det jobbigt nog utan att folk förklarar dem defekta.

Och att vara gray ace är väl inte underligare än att en hetro inte blir kåt av vem som helst bara hen är av motsatt kön (eller så är det så ni funkar och ni tror att det är lika för alla 🤔)
Jag blir kåt av oerhört få personer. Aldrig någon som jag ser på håll eller så. Det måste ju finnas något som klickar.
 
Om mycket av lekarna inte är av sexuell natur, varför då ens kalla det sexlekar? Om jag och min partner leker downtown abbey någon gång ibland utan sex är inblandat, hur är det då en kink och inte bara vanligt vardagslek?
Typ som när man gör sig till och leker med barn.... (helt osexuellt för mig)
 
Det är inte någons "plikt" att lägga tid och energi att utbilda andra, det är däremot en klassisk microaggression att kräva det.

"People from marginalized groups are often asked insensitive personal questions by members of privileged groups. These questions often come with an entitled subtext that it is somehow the duty of the marginalized person to explain things on behalf of the group they belong to. “It’s not my job to educate you” has developed as a standard response to that kind to invasive and entitled questioning."

https://medium.com/@classylore/on-terms-its-not-my-job-to-educate-you-1bace85ddd74
 
Det är inte någons "plikt" att lägga tid och energi att utbilda andra, det är däremot en klassisk microaggression att kräva det.

"People from marginalized groups are often asked insensitive personal questions by members of privileged groups. These questions often come with an entitled subtext that it is somehow the duty of the marginalized person to explain things on behalf of the group they belong to. “It’s not my job to educate you” has developed as a standard response to that kind to invasive and entitled questioning."

https://medium.com/@classylore/on-terms-its-not-my-job-to-educate-you-1bace85ddd74
Men det blir ju jättekonstigt när ni kritiserar folk som uttrycker obehag/äckel/avsky över bilden i trådstarten och sen vägrar förklara mer ingående utan säger istället åt oss att "det är inte vårt jobb att utbilda", "ni får googla" och liknande. Både jag och flera med mig har förklarat varför vi anser att det är obehagligt med realistiska hundpenisdildos och kommit med motfrågor men ni duckar ju för allt själva. I det läget tycker jag att om man ändå bara ska skjuta kritiska frågor ifrån sig så kanske man skulle hållit käften från början 🤷‍♀️
 
Men det blir ju jättekonstigt när ni kritiserar folk som uttrycker obehag/äckel/avsky över bilden i trådstarten och sen vägrar förklara mer ingående utan säger istället åt oss att "det är inte vårt jobb att utbilda", "ni får googla" och liknande. Både jag och flera med mig har förklarat varför vi anser att det är obehagligt med realistiska hundpenisdildos och kommit med motfrågor men ni duckar ju för allt själva. I det läget tycker jag att om man ändå bara ska skjuta kritiska frågor ifrån sig så kanske man skulle hållit käften från början 🤷‍♀️
Det är ju UTTRYCKANDET AV ÄCKEL vi kritiserar. Att uttrycka äckel över andra människors kroppar/känslor/kinks är det konstiga och ociviliserade beteendet!
 
Om mycket av lekarna inte är av sexuell natur, varför då ens kalla det sexlekar? Om jag och min partner leker downtown abbey någon gång ibland utan sex är inblandat, hur är det då en kink och inte bara vanligt vardagslek?
Typ som när man gör sig till och leker med barn.... (helt osexuellt för mig)
Fast vem har kallat det uteslutande för sexlekar? Kinks kan vara sexuella, osexuella och både och. Det finns folk som har kinks enbart vid sex, det finns folk som aldrig blandar kinks och sex, det finns folk som utövar kinks som förspel till vaniljsex, det finns folk som har vissa sexuella kinks och andra icke sexuella kinks, det finns folk som lever i tpe (total power exchange) 24/7 och de har ju inte sex dygnet runt året runt. Det finns lika många varianter som kinksters, precis som att ens kinks för en del är en läggning och för andra lite krydda. Vi är alla olika.

Själv har jag kinks som enbart är sexuella och kinks som funkar både sexuellt och icke sexuellt beroende på vem jag är med och situationen i övrigt. Det går fint det med. Det är inte svart eller vitt. Det är lite som tuttar, man kan leka med de vid sex men de är gosiga jämt :D
 
Alltså. Det där är inget jag roar mig med men jag kan liksom inte alls se hur folk kan få det till ett övergrepp om någon smiter undan. Fattar ju att det är rätt opassande att ligga och nuppa på en stig/strand/skog nära samhälle/whatever eller på en yta där det är mycket trafik så att säga men annars? Hade ju haft förståelse om det var ett par som medvetet delade med sig av någon porr-show men riktigt det var det ju inte tal om.
Har stött på några som försökte smitta undan för sex i bilen. Gick sådär då paret parkerat på vanligaste promenad stället för 3 villaområden:rofl:men för dom som säkerligen kom en bit ifrån trodde säkert det var avskilt.
 
Om jag har någon fördom så är det det! :up:
Det är en rätt grym känsla att kunna vara öppen med att vara i en relation som inte följer normerna, demisexuell, kinky, 24/7 D/s, ickebinär... och folk bara rycker på axlarna. Inga microaggressioner, inget skammande, inget ifrågasättande. Bara folk som säger "grattis, vad kul för er att ni hittade varandra och har det bra ihop". På sin höjd att de frågar om tips på kinkspecifik leksak 😁
 
Det är väl i så fall jättebra att det finns plastbitar/silikonbitar med den formen så de inte köper en hund i så fall, om det nu skulle vara någon som ersätter hundfantasin med döda ting.




Samma sak här. Det är döda ting.

Alltså. Jag är förälder till barn i yngre åldrar. Jag skulle vara riktigt obekväm med att se sexdockor formade som barn. Mindre obekväm med "barnsnoppdildos" men inget jag hade velat använda. Med andra ord: jag förstår verkligen att folk blir obekväma. Så länge inget barn liksom använts för att producera produkter som ska se ut som dem kan jag verkligen inte förstå vad barn lider för skada av det.

Så länge ingen tar stryk av det ser jag inte poängen med allt detta gnäll över andras fantasier. Det finns ju huuur mycket märkliga grejer som helst som folk gör (hoppas ingen tar illa upp över sättet att formulera det), en liten barnsexdocka, barnsnoppdildo, hundsnoppdildo osv, varför ska det bli världens grej? Låt folk hållas...
Ok - om en bekant till mig visade sig ha verklighetstrogna barndockor hemma i garderoben, som han hade sex med - hade den mannen aldrig i mitt universum fått sitta barnvakt åt mina små barn. Oavsett. På samma vis hade en zoofil som hade sex med uppblåsbara hundar i sitt hem, aldrig någonsin fått ta hand om min hund medan jag var på semester. Igen - oavsett hur tänkbart det är att personen i fråga aldrig gått över gränsen från leksak till äkta levande varelse. Den gränsen är för suddig och för omöjlig att ha en aning om. Jag VET att de flesta pedofiler aldrig skulle förgripa sig på ett barn, men vetskapen om böjelsen/fantasierna är tillräckligt för mig. Att kalla det "världens grej" är lite märkligt tycker jag. Det är mer än en silikonbit när det blir till fantasier.
 
Det är ju UTTRYCKANDET AV ÄCKEL vi kritiserar. Att uttrycka äckel över andra människors kroppar/känslor/kinks är det konstiga och ociviliserade beteendet!
Och återigen - när ni kritiserar får ni ju också vara beredd på motreaktioner när det gäller ett ämne som kan upplevas som stötande!

Jag tycker att ni beter er skitlöjligt rent ut sagt, det är otroligt svagt att inte kunna möta reaktionerna på er uttalade kritik bättre än så.
 
Dum fråga, vad är Ace? gray-ace? ddlg?? Känner mig uråldrig ;-)

På originalfrågan om rosa hunddildos...

Vad folk gör hemma i sovrummen har ingen annan med att göra så länge det inte skadar nån (som dom inte vill bli skadade förstås). Det finns betydligt värre saker att förfasa sig över kan jag tycka.

Jag tänker att formen kanske känns annorlunda, bättre på nåt sätt?

/L

Också Ace (gray-ace), btw 😁
 
Fungerar "folk överlag" så att de tänker på sex om de ser en naken kropp? Bara en (eller flera) naken person (personer), som inte gör nåt sexuellt eller poserar "sexigt" eller så, "brukar" det dra "de flestas" tankar till sex?

Det beror på vem det är som är naken/halvt avklädd. Om jag tycker att personen är attraktiv så visst dras mina tankar till sex. Är personen inte attraktiv i mina ögon så gör det det inte.
 
Jag är inte så säker på det faktiskt. Jag själv går inte igång på att se random nakna kroppar, får inget begär efter att ligga med nån snygg skådis i en film o.s.v. Jag har däremot lätt att attraheras av personer irl och behöver inte lära känna dem väl för att vilja ligga, men suget brukar komma först när vi börjat närma oss varann. Har svårt att tro att jag skulle vara speciellt ensam om att funka på det sättet.

Jag har aldrig sett ett Outlanderavsnitt och fantiserat om Jamie... har aldrig någonsin hänt! ;)*ironi*
 
Ok - om en bekant till mig visade sig ha verklighetstrogna barndockor hemma i garderoben, som han hade sex med - hade den mannen aldrig i mitt universum fått sitta barnvakt åt mina små barn. Oavsett. På samma vis hade en zoofil som hade sex med uppblåsbara hundar i sitt hem, aldrig någonsin fått ta hand om min hund medan jag var på semester. Igen - oavsett hur tänkbart det är att personen i fråga aldrig gått över gränsen från leksak till äkta levande varelse. Den gränsen är för suddig och för omöjlig att ha en aning om. Jag VET att de flesta pedofiler aldrig skulle förgripa sig på ett barn, men vetskapen om böjelsen/fantasierna är tillräckligt för mig. Att kalla det "världens grej" är lite märkligt tycker jag. Det är mer än en silikonbit när det blir till fantasier.

Det här är ett jättebra exempel varför det är nästintill helt meningslöst att svara på "frågor" som egentligen är förtäckt skammande av kinks, där man gärna bygger en halmgubbe.

De exempel du drar upp är precis och exakt INGENTING som tråden handlar om, alls. Var har du den uppblåsbara hunden? Var är barndockan i garderoben? Helt enkelt så hittar man på exempel som de med kinks ska försvara? Fast vi inte ens vill försvara de, för det inte är exempel på kinks.

Det spelar liksom ingen som helst roll om man förklarar eller diskuterar, de som vill vara äcklade hittar tillräckligt mycket att projicera hur man än gör.
Det säger sig nästan självt, personerna vill ju _inte_ alls känna, under några omständigehter att " jaha, är det så ni menar/känner, men då är ju en icke-humanoid-dildo helt ok" så diskussionen blir helt meningslös.

Att försöka förklara olika scenarion och alternativ blir också otroligt personligt och utsatt. Låt oss säga att jag försvarar en specifik form på silikonleksaken, utifrån egna preferenser. Kommer jag då få veta att jag är äcklig zoofil? När man själv blir äcklad av zoofili och ledsen över djur som är utsatta, sen får höra att der är just det man är. För det är just det som folk som kinkskammar är ute efter, att skamlägga preferenser som de själva inte har, gärna genom att koppla kinken som i sig är harmlös, till något betydligt värre.

Om jag inte har preferens för kinken som skammas, ska jag då också försvara den? Låt oss säga att jag inte har preferens för denna form för silikonleksak, ska jag förklara för andra hur det egentligen fungerar, hur den kan användas UTAN att icke samtyckande part tar skada/är ens påtänkt (djur och barn kan inte lämna samtycke, inte heller människor med tillfälligt eller permanent begränsad mental kapacitet), behöva gå in i detalj och ta strid för något som jag tycker är helt avtändande? Varför tycker helt främmande människor att det är ok att kräva av mig att jag ska argumentera och ta ansvar för någon annans kink? Kräva exakta svar, där frågan är på förhand uppbygd på " du/ni är äckliga" och försvar leder till mer skam?

Det blir svårt att disskutera kinks utan att lyfta sina egna personliga preferenser. Skammandet hänger i luften som en lie över den som försöker förklara, där man suktar inte efter bredare förståelse, utan att de äckliga ska få veta vilka avarter de är, gärna jämställt med pedofiler, zoofiler och våldtäktsmän.
 
Det här är ett jättebra exempel varför det är nästintill helt meningslöst att svara på "frågor" som egentligen är förtäckt skammande av kinks, där man gärna bygger en halmgubbe.

De exempel du drar upp är precis och exakt INGENTING som tråden handlar om, alls. Var har du den uppblåsbara hunden? Var är barndockan i garderoben? Helt enkelt så hittar man på exempel som de med kinks ska försvara? Fast vi inte ens vill försvara de, för det inte är exempel på kinks.

Det spelar liksom ingen som helst roll om man förklarar eller diskuterar, de som vill vara äcklade hittar tillräckligt mycket att projicera hur man än gör.
Det säger sig nästan självt, personerna vill ju _inte_ alls känna, under några omständigehter att " jaha, är det så ni menar/känner, men då är ju en icke-humanoid-dildo helt ok" så diskussionen blir helt meningslös.

Att försöka förklara olika scenarion och alternativ blir också otroligt personligt och utsatt. Låt oss säga att jag försvarar en specifik form på silikonleksaken, utifrån egna preferenser. Kommer jag då få veta att jag är äcklig zoofil? När man själv blir äcklad av zoofili och ledsen över djur som är utsatta, sen får höra att der är just det man är. För det är just det som folk som kinkskammar är ute efter, att skamlägga preferenser som de själva inte har, gärna genom att koppla kinken som i sig är harmlös, till något betydligt värre.

Om jag inte har preferens för kinken som skammas, ska jag då också försvara den? Låt oss säga att jag inte har preferens för denna form för silikonleksak, ska jag förklara för andra hur det egentligen fungerar, hur den kan användas UTAN att icke samtyckande part tar skada/är ens påtänkt (djur och barn kan inte lämna samtycke, inte heller människor med tillfälligt eller permanent begränsad mental kapacitet), behöva gå in i detalj och ta strid för något som jag tycker är helt avtändande? Varför tycker helt främmande människor att det är ok att kräva av mig att jag ska argumentera och ta ansvar för någon annans kink? Kräva exakta svar, där frågan är på förhand uppbygd på " du/ni är äckliga" och försvar leder till mer skam?

Det blir svårt att disskutera kinks utan att lyfta sina egna personliga preferenser. Skammandet hänger i luften som en lie över den som försöker förklara, där man suktar inte efter bredare förståelse, utan att de äckliga ska få veta vilka avarter de är, gärna jämställt med pedofiler, zoofiler och våldtäktsmän.
Mitt svar ovan var en kommentar till ett inlägg som syns i svaret. Om att barndockor att ha sex med etc inte är världens grej. Att det enbart är plastgrejjer, inget mer. Det var detta jag reagerade på. Jag ser inte det som något helt harmlöst och kul. Att vilja ha sex med ett litet barn, eller för all del en hund, har i mina ögon annat i bakgrunden än bara en harmlös sexuell fantasi. Det handlar om en önskan att förgripa sig på en försvarslös varelse. I övrigt - sexuella fantasier och önskemål är inget jag bryr mig om. Jag har själv sexuella fantasier.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
847
Senast: sjoberga
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 339
Senast: Pilot
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 173
Senast: Voeux
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 454
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp