kiropraktikor Aj

Sv: kiropraktikor Aj

Ånej, den här farbrorn är avsevärt mer utbildad än så, deras utbildning tar 12 år innan de är klara. Han har sen arbetat 15 år i Kina, 2 år i Belgien samt var det 4 år på Island? Nu har han varit 2 år i Svedala, och han får mitt fulla förtroende nu även om jag måste säga att jag var skeptisk i början.:love:

Jag var några gånger förra hösten och det var jättebra!
Jag har problem med en återkommande låsning i bröstryggen som ger mig lite kutrygg. Blev mycket bättre efter behandling!

Känner att jag borde gå igen nu snart..

Knapplån. Jag har precis börjat hos kiropraktor. Har hunnit med två besök och han tror det ska räcka med ett till. Men jag märker inte så stor skillnad :angel:.

Hästen kastade av mig för ungefär ett år sedan och sedan dess har jag varit sned men det var först för några veckor sedan när jag började få ont som jag pallrade mig iväg. Är mycket låst i mitt bäcken, speciellt vänster sidan. Detta har gett låsning i nacken samt lite i ryggen. Han behandlade bäcken och nacke första gången. Andra besöket var nacken bra men bäckenet fick sig en omgång till + ryggen. Nu ska jag träna upp mina nedre magmuskler i två veckor innan det (förhoppningsvis) sista besöket.

Hoppas, hoppas, hoppas detta ska ge resultat!

Jag har själv aldrig varit hos just en kiropraktor(men haft ute till hästarna)... MEN det där med att gå o knäcka saker o ting till rätta regelbundet borde inte ge mycket i längden. Det är ju troligtvis muskler som håller våra sneda bäcken, krokiga ryggrader etc snett. Och "spänningar" -ja det är ju bara musklerna! Såvida man inte åtgärdar musklerna och strechar/stärker där det behövs så kan man ju fortsätta gå till kiropraktorn o kosta pengar i alla år. (Mycket bra affärside)

Gå till en sjukgymnast som kan ge dig övningar för stretching och uppstärkning. Det kanske funkar fint ihop med besök hos kiropraktorn? Pröva så får du iaf en "second opinion"

Själv har jag snett bäcken beroende pga strama muskler på ena sidan. Det har tyvärr oxå satt sig i snett bäcken på min unghäst- jag har påverkat henne så att hon blivit sned. Jag besöker sjukgymnast för det, nån gång om året eller två -däremellan måste jag stretcha stretcha stretcha... Och stretcha hästarna...

Det kan vara så att du är starkare i magmusklerna än i ryggmusklerna. Prova att träna ryggen mer än magen.

En snedhet kan man inte behandla bara med att knäcka hit och dit enligt min erfarenhet, baserat på både kiropraktik på mig själv och på hästar. När ngt blir snett påverkas muskler, ligament, mao hela kroppen och det krävs både stretching och ommuskling för att få bukt med de flesta problem. Jag har själv sned höft och har gått hos kiro. Men så fort jag gick o la mig drogs allt tillbaka igen efter som att mina muskler numera anpassat sig efter den sneda höften istället för den raka och därmed drar tillbaka hela paketet så fort dom får möjlighet. Fullständigt logiskt. Så nu har jag istället, med hjälp av friskvårdsterapeit, hittat en rad stretchövningar som jag stretchar höften med, samt använder jag min ridning för att försöka fokusera på att slappna av i höften och jobba liksidigt. Tack vare stretchingen, som jag måste göra dagligen, så blev jag mkt bättre på bara ett par dagar (men jag måste stretcha ändå för att det inte ska gå tillbaka pga att jag är snedmusklad än).

Jag kan säga att min ridning absolut blivit förbättrad sen jag började med detta.

Min kiropraktor menar att först kan det behövas en behandling eller två för att "sätta fart". Men utan att man tränar upp de muskler som brister är det lönlöst i längden. Så jag får övningar av honom att arbeta med.

Jag har själv aldrig varit hos just en kiropraktor(men haft ute till hästarna)... MEN det där med att gå o knäcka saker o ting till rätta regelbundet borde inte ge mycket i längden. Det är ju troligtvis muskler som håller våra sneda bäcken, krokiga ryggrader etc snett. Och "spänningar" -ja det är ju bara musklerna! Såvida man inte åtgärdar musklerna och strechar/stärker där det behövs så kan man ju fortsätta gå till kiropraktorn o kosta pengar i alla år. (Mycket bra affärside)

Gå till en sjukgymnast som kan ge dig övningar för stretching och uppstärkning. Det kanske funkar fint ihop med besök hos kiropraktorn? Pröva så får du iaf en "second opinion"

Själv har jag snett bäcken beroende pga strama muskler på ena sidan. Det har tyvärr oxå satt sig i snett bäcken på min unghäst- jag har påverkat henne så att hon blivit sned. Jag besöker sjukgymnast för det, nån gång om året eller två -däremellan måste jag stretcha stretcha stretcha... Och stretcha hästarna...

Väldigt bra skrivet!!

Cilla
ortoped

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka