• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare evaliz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 7 020
E

evaliz

Det är ju inte giftigt men undrar ändå om det är ok att låta hästarna äta upp det?

Sv: Kirshkål

Det togs till sverige av munkar som människoföda så det är säkert Ok även för hästar. Finns en del recept på maträtter med kirskål, jag äter sjäv hellre nässelsoppa på våren...

Så länge hästarna äter av den så är det bara att skatta sig lycklig.. Kirskål tycker nämligen inte om bete och tramp...

Jag har haft hästar i en hage med 90% kirskål... första dagarna åt de så de storknade ... nästan

Ingen av dem tog skada av kirskålen...

Ja vi kanske har tur men alla hästar som stått här har ätit av det. Nu finns det ingen kirskål i hagarna men utanför stallet och brevid paddocken finns det och de tar gärna och äter av det. Skulle nästan behöva ta med en häst in i trädgården för där växer den förb..... kålen i mängder. Däremot har ingen ätit brännässlorna. Har läst här att endel har hästar som faktiskt äter brännässlor men här ratas de konstant. (Synd)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt vetekli till min häst. Det fanns bara i pellets form. Jag har försökt få fram hur man utfodrar detta men får delsvärre...
Svar
3
· Visningar
258
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 099
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka