kirshkålfrön / plantor

K

Kuckeliku

Har ni undrat var man får tag på dem?
Jag har svaret:
PÅ MIN TOMT!:devil:
tror snart inte att jag har något annat som lyckas växa här. efter åratals av kamp med jordbyte, gifter m.m. har till och med börjat äta upp dem, så har jag snart gett upp....
i jordgubbslandet ser man inte ens ksymten av jordgubbsplantorna, kirshen har tagit över totalt, och man kan inte underhålla mer.
gräsmattan klarar sig bättre, där blir de överkörda...

har ni tips
 
Sv: kirshkålfrön / plantor

Käka upp dem?! :angel:
Serveras visst på vissa matställen numera ...

Allvarligt talat, har enbart hört att täckning av backen flera år är det som ger resultat. Hur kul är det?
 
Sv: kirshkålfrön / plantor

testade det med, stora presenningar över ett stort område i 3 år...
de var borta, men året därpå var de tillbaka, bnysådda från plantorna på ängen...
 
Sv: kirshkålfrön / plantor

Måste vara tråkigt. :(
Jag "slåss" bara med envisa bränn-nässlor, men det är mest att jag inte varit tillräckligt motiverad. Än.
 
Sv: kirshkålfrön / plantor

Ett tips att pröva kanske?

från: http://www.svd.se/bostad/nyheter/artikel_827337.svd
FRÅGA: Tar tillfället i akt att fråga om du känner till vilken växt man kan plantera där mycket kirskål växer och som gör att tillväxten av kirskål hämmas. Läste om denna växt i något reportage i höstas men artikeln försvann tyvärr. Känner till andra sätt med plastväv och klippning men detta sätt verkade suveränt.
Margareta Illerstig, Kalmar

SVAR: Det var trädgårdsodlaren Eva Björkström i Nacka som i SvD berättade om hur hon blir av med grannens invaderande kers, eller kirskål. Hon planterade flera plantor av jätterams (Polygonatum multiflorum) och efter något år var kirskålen helt borta. På något sätt tycks ramsen kväsa detta besvärliga ogräs. Sockblommor (Epimedium) har ett rotsystem som fungerar ungefär på samma sätt.
 
Sv: kirshkålfrön / plantor

Måste vara tråkigt. :(
Jag "slåss" bara med envisa bränn-nässlor, men det är mest att jag inte varit tillräckligt motiverad. Än.

brännässor kan man ta död på med kokhett vatten, eller round up...
de sprider sig inte på samma förädiska sätt, men jag skall se om jag kan hitta den där växten jätterams (om det är något an vill ha) och se om det fungerar
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Finsk lapphund på snart 4 år, kastrerad. Han är en hund som får normal aktivering, går lite kurser på bruks (vi testar det...
Svar
8
· Visningar
1 480
Senast: Belethien
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 303
Senast: Björk
·
Trädgård & Växter Jag har bott i det här huset i några år nu, och känner att vår trädgård är grovt underskattad. Det är min sambo's farmor och farfar...
Svar
1
· Visningar
1 335
Senast: Sar
·
K
Träning Har en 6 -årig valack på prov, har haft han i 5 dagar än så länge och problemet är att han hotar när man är på backen, i tre...
2
Svar
28
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp