Kissa på människor

D

Dean

Idag hände det-igen :o :mad:

Min 21månader gamla ridgeback hane lyfte på benet mot en kvinna idag. Vi var på Gärdet i Sthlm och där sprang han lös. Vi träffade på en kvinna med en liten tik som Nixon blev lite kär i. Han luktade tiken i rumpan och när jag tyckte att det började bli för mycket så sa jag åt honom att nu går vi. Han går mot mig, men på vägen stannar han till för att kissa på kvinnan, sen kommer han till mig.
Vad sjutton gjorde han så för? Det var fruktansvärt pinsamt och jag bad tusen gånger om ursäkt.

Det har hänt en gång förut på samma ställe. Men då var det fler lösa hundar runt oss och några andra hussar och mattar. Helt plötsligt lyfter Nixon på benet och kissar på en av hanarnas husse.

Finns det någon naturlig förklaring till att han gör så? Eller är det bara så att han inte tänker på att det är en människa han kissar på :confused:
 
:rofl: hahaha förlåt att jag skrattar, men guuuud va pinsamt (tackar vår allsmäktige gud för att det inte var min hund :bow:)
 
:mad: Det var inte ett dugg roligt, hundjä**l :devil:

Det är verkligen en av de sakerna som aldrig händer en själv, utan bara andra...(trodde jag)
Tyvärr har min illbatting gjort fler pinsamma saker som bara händer andra, som t ex att springa fram och hälsa på polishästen :o :crazy:
 
:rofl: åja, min hund ligger ganska bra till han med. han har förutom att stjäla mat av folk, skällt ut en utvecklingsstörd gubbe, jagat en flock ekologiska gäss, levt rövare bland en flock dagisbarn (till barnens förtjusta skrik och fröknarnas djupa morr) etc etc. ett bra bidrag är när jag var och hälsade på på en stor fin hästgård (jan brink har några av sina hästar där), jag skulle försöka se lite proffsig ut, men min skiiiithund kryper ur halsbandet, leker lite med deras hund, sätter sedan fart mot tanten som står i dörröppningen, fäller nästan henne i farten och springer in med leriga tassar i deras hus innan han hittar deras hunds matskål... oj vad jag var rös i ansiktet... :o
 
:rofl: vad skönt det är att höra när andras hundar gör bort sin matte :D

När de kryper ur halsbandet så går det nästan alltid åt skogen. Då vet de så väl att de gjort något som de inte får så då är det lika bra att fortsätta i samma fotspår och göra lite mer hyss...ju argare matte blir desto roligare är det *suck*
 
Han ville väl lämna ett litet visitkort. :) :)

Det är inte helt ovanligt i den lite hormonstinna ålder. Däremot har svårt att tro att han inte vet vad han gör och bör därmed lära sig av med det fortare än kvickt. Annars kanske någon husse/matte gör det åt dig. :devil:
 
:rofl:

Och när ni pratar om att krypa ur kopplet så har Doris faktiskt gjort det en gång.. Mamma hade råkat sätta halsbandet ett hål för långt ut..
Och så skulle halva familjen gå åt ena hållet och vi stanna kvar, de tycke inte Doris var en bra idé. Så hon börja dansa lite och kom då ur halsbandet. Mitt i centrala Katrineholm.
Men, hon stack inte ens efter resten av familj utan stannade som jag sa och jag kunde lungt sätta på halsbandet igen. *Stolt* :D
 
Så gjorde min hund också en gång!
Fast det var hemma i vår egen hall. "Offret" var ett mycket motsträvigt Jehovas vittne. Men efter att ha fått ena skon full med hundpiss fick hon brått härifrån, vill jag lova! :devil: Har aldrig synts till igen!
 
Förlåt. skrattar så gott för mig själv åt historian.
Min shäfer-tik gjorde samma sak, ja, fast hon då satte sig och pissade på folks fötter. Gärna i tomma skor. Kan inte förstå vad hon fick ideen ifrån. men hon slutade med det när hon växte till sig. :rofl:
 
Min brors hund gjorde samma en gång , men det var liksom som i trots. Mannen han kissade på tittade nedlåtande på vovven och det var precis som hunden sa här får du gubb j*vel :) Jag hukade mig bakom en bil medans brorsan fick be om ursäkt . Vad jag vet gjorde han det bara en gång :rofl:
 
Jag har sett en del hanhundar göra så, unghundar. Det beror säkert på att hunden tillfälligt blivit vimsig av allt stoj.
Inte särskillt kul dock... :D
 
:o :rofl: Var personen brunklädd med grödbuskig hatt?

Åh vad glad jag är att jag har en tik!

:rofl: :rofl:
 
Tihi! Jo det känner jag igen! Nog är det pinsamt alltid!
Min ena hund ( nu 7 år ) började pissa på folk när han var
1½ år tro jag det var.
Jag var första offret!!
Var och tittade på en hundutställning då jag plötsligt kääner nåt varmt rinna efter benet på mej...
Tittar ner och ser Douglas helt ogenerat står med lyft ben och pissar på mitt ben. Ingen mening att skälla på honom heller då det syndes så väl att han inte tyckte det var nå fel med det!
Troligen vart det lite mycke med alla andra hundar runt i kring att han tyckte det va bäst och sätta sitt "sigill"
på matte.
Efter den gången så gjorde han det två gånger till! Då tyckte jag det fick vara nog och rådfrågade veterinär.
Kastrera! blev svaret.
Då Douglas nyss börjat med detta hyss så var chansen stor att beteendet skulle försvinna efter kastreringen.
Väntar man för länge sätter sej beteendet i huvudet och då spelar det ingen roll att man tar bort bollarna!
Så bollarna rök på Douglas!!
Efter det så har han bara pissat på 1 person, min pappa...
och det är nu ca 5 år sen.

Så hör med en veterinär om vad dom tyck.
Kastrering kanske inte passar alla hundar, kan ju bli lat,fet, tråkig m.m
Min hund förblev den samme dock förutom pisseriet då :)
 
Jag vill kastrera honom eftersom han ändå inte är korrekt och därför inte går att avla på. Men det är min kära sambo som är den stora bromsklossen. Han har fått en släng av kastraktionsångest.
 
Ja kastrationsångest känner jag oxå till!
Har en hund till som Inte är kastrerad, kissar dock inte på folk :D
Men jag skulle vilja kastrera honom då jag tycker det är skönt att slippa oroa sig över ofrivilliga parningar då...
Har dock en sambo som protesterar mot det!
Kommer med dåliga bortförklaringar som att han är rädd att hunden kommer bli en mes, vilket jag redan tycker hunden är..
Att det är dyrt, vilket tyvärr är sant.
Att det ser fult och tomt ut...Ingen kommentar på det :D
Många fler orsaker men som jag glömt.
Jag tror det bara är en typisk killgrej att vara rädd om sina juveler ;)
Har till och med läst där en hundpsykolog säger att det överlag är killar som motsätter sig kastrering på deras hundar!
Just av den anledningen att dom har egna kulor och känner typ sympati för hunden...
Nämnde detta till min sambo men han nekade förstås till att det skulle vara av den anledningen. Det hade jag kunna räkna ut med lilltån...
Så än har den andra hunden juvelerna hängande därbak, men jag fortsätter att bearbeta sambon...
 
Man kastrerar inte en hund för att den kissar på folks ben. Det låter faktiskt väldigt överdrivet. Det är en ren uppfostringssak att få dom att sluta.

Däremot finns det många andra anledningar till att kastrera en hane, tex risk för tjuvparningar.
 
Om din kille tycker att det ser fult ut när det är "tomt där bak" så kan du ju alltid göra som i usa, plastikoperera in två fejk pungkulor :D
 
Vi skulle aldrig kastrera enbart pga av kisseriet. Men jag har tänkt på det länge. Det är ju helt normalt och mer acceptabelt att kastrera hästar och katter, men inte hundar. Förstår inte logiken :confused:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 756
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en Pomeranian tik (införd från USA). Världens goaste, underbart temperament, mycket lydig. Pomeranians är ju en stor hund i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 133
Senast: Lia66
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 879
Senast: Docka
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Viveka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp